#


هفته بیست و ششم بارداری چگونه است

هفته بیست و ششم بارداری چگونه است
12 مارس 2017 بدون نظر 983 بازدید

هفته بیست و ششم بارداری چگونه است

No votes yet.
Please wait...

هفته بیست و ششم بارداری و تغییرات جنین در این هفته

باید و نباید هایی برای مادران باردار در هفته بیست و ششم بارداری و ذکر اطلاعاتی برای این عزیزان.

گزینه هاى زایمانى را ارزیابى کنید

همان طور که گفته شد فرد در برابر درد زایمان کاملا تسلیم و منفعل نیست،چرا که فرد مى تواند به اشکال گوناگون این تجربه ارزنده زندگى خود را اسان کند.

به هر صورت،زمانى که ماه ششم بارداریم را پشت سر مى گذاشتم،زنان بسیارى از من مى پرسیدند که گزینه زایمانى ام چیست؟در ابتدا متوجه مفهوم این پرسش نمى شدم.تا اینکه به تدریج کاشف به عمل امد که مقصودشان روش هاى مختلف وضع حمل،زایمان سزارینى،طبیعى و مهبلى، زایمان با ترجیحات شخصى و… است.

بله، تلنگرها و محرکاتى از این دست سبب شد که هر چه بیشتر در این زمینه کنجکاوى کنم وبا طرح پرسش هاى مرتبط از پزشکم بهترین گزینه پیش رو را انتخاب کنیم. گذشته از این،در این خصوص نظر شوهرم را نیز جویا شدم.ارى،امروزه براى غلبه بر درد و عوارض احتمالى زایمان،گزینه هاى بهترى پیش روى زنان باردار است.

مسائل جسمى

رسیدن به هفته بیست وششم باردارى بدین معنى است که از این پس با روند منظمى بر وزن فرد افزوده مى شود وأین امر درد پشتى را تشدید مى کند.بنابراین مهار این ناراحتى ایجاب مى کند که مادر براى مدت طولانى نه بایستد ونه بنیشیند.به علاوه در هنگام نشستن نیز باید از چهار پایه استفاده کند و پاهایش را بر روى ان قرار دهد.

از طرف دیگر،همان طور که اشاره شد رژیم غذایى پر کالرى سبب تشدید این عارضه مى شود که لازم است فرد مواد مغذى ترى را جایگزین غذاهاى بى ارزش کند.

پاسخ به پرسش هاى زیر نیز سودمند است:
١.ایا درد پشتى کنونى برایم ازارنده شده است؟ایا براى مهار ان چاره اى اندیشیده ام؟
٢.ایا با رژیم غذایى سالم سازگار شده ام یا اینکه هنوز هم با پذیرش ان مشکل دارم؟
٣.ایا به موازات پیگیرى رژیم غذایى سالم ، تنوعى نیز در این راستا ایجاد کرده ام؟

حال و هوای روحی

بر اساس انچه امارو ارقام در دسترس نشان می دهد، امروزه در جوامع غربی، از هو ذو ازدواج یک مورد لا ناکامی و شکست مواجه می شود و شواهد تردید ناپذیر حکایت از این دارد که ناکامی در زناشویی ضایعه های گسترده ای را به زن و شوهر تحمیل می کند، به طوری که بازتاب های مخرب این تجربه تلخ، اشکارا بیشتر از سایر تجارب دردناک زندگی است.

همان طور که اشاره کردیم امروزه زناشویی ها به سادگی فرو می پاشند و این نابهنجاری برای خانواده نوپا بسیار دردناک است. بدین علت است که در این مقطع زمانی فرد نباید بیش از اندازه در فکر خیال بارداری غرق شودو از توجه به شوهرش غافل شود. به بیان دیگر ، زن باید به هو شکل ممکن دست کم نزدیکی عاطفی زناشویی را تقویت کند; چون این نزدیکی یکی از ارکان اصلی استواری وپایداری کانون زناشویی است.

اکنون این پرسش مطرح می شود که این مهم چگونه در رابطه پدیدار می شود؟ پاسخ این است که خودنمایی، نوازش وهم نشینی،در این زمینه نقش تعیین کننده ای دارد. به عبارت دیگر، هر چقدر هم کناری و.همدلی زن و شوهرافزایش یابد ، به همان میزان نیز برنزدیکی عاطفی و احساسی زناشویی افزوده می شود. گذشتهاز این، مهرورزی ازطریق کار های ساده ای چون هدیه دادن ، درست کردن شامی دل انگیز ، گذاشتن یادداشتی محبت امیز در کیف همسر و… امکان پذیر است، پس از نیروی نواوری خود بهره بگیرید.

رشد جنین در این هفته

الف)جنین فرایند تنفس را تمرین مى کند.
ب)کیسه هاى هواى شش جنین مانع از چسبیدن بافت به یکدیگر مى شوند.
ج)سامانه هاى دیدارى جنین،واکنش امواج مغزى مناسب را در کودک ایجاد مى کند.
د)ناخن هاى جنین اکنون مشاهده مى شود.
ه)فولیکول هاى موى جنین در این ماه شکل مى گیرد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *