#


مسائل جسمی سه ماه دوم بارداری

مسائل جسمی سه ماه دوم بارداری
12 مارس 2017 بدون نظر 813 بازدید

مسائل جسمی سه ماه دوم بارداری

No votes yet.
Please wait...

مسائل جسمی سه ماه دوم بارداری و غلبه بر آن

در مسائل جسمی سه ماه دوم بارداری ، به موازات رشد و نمو جنین در این مقطع زمانی،مادر باردار با واکنش هایی چون درد در ناحیه پشت مواجه می شود که کانون ان در بخش پایینی کمر است.

همین طور بر اثر شل شدن مفاصل لگن خاصره که در راستای زمینه سازی برای وضع حمل صورت می گیرد،زن باردار درگیر چنگه شدگی در بخش پایینی شکم می شود.

اگر چه این واکنش رشدی ازار دهنده است،فرد می تواند با اتخاذ راهکارهایی بر این مسائل غلبه کند.مثلا برای غلبه بر درد پشتی،فرد می تواند در هنگام نشستن پاهایش را بلند کند و تا جایی که می تواند از چاق شدنش جلوگیری کند.

همین طور می توان با استفاده از یک کفش راحت (همانند دمپایی طبی)حتی الامکان مانع از این درد شود.به علاوه،فرد در هنگام بلند کردن اشیا از روی زمین باید پاهایش را از ناحیه زانو خم کند.

خوابیدن بر روی تشک سفت نیز برای این منظور سودمند است.به هر صورت،نومادر باید با استفاده از راه هایی به هر طریق ممکن بر این درد غلبه کند.روشن است که پیشنهاد های متخصص نیز در این خصوص سودمند خواهد بود.پرسش های زیر نیز در این رهیافت در خور تامل است:

۱٫با چه دردی مواجه بوده ام و در عین حال عامل اصلی بروز این درد چیست؟

۲٫ایا پیش از بارداری نیز درد پشتی داشته ام؟ ایا بارداری سبب تشدید این درد شده است؟اگر پاسخ این پرسش مثبت است،ایا در این مورد با پزشکم مشورت کرده ام؟

۳٫در جریان بارداری چگونه توانسته ام دردهای مختلف را سرخود مهار کنم؟ایا برای احساس اسودگی بیشتر از راهکارهای درمانی موجود به صورت بهینه بهره می گیرم؟

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *