#


علت به وجود آمدن هموروئید یا بواسیر در دوران بارداری و درمان آن

11 می 2017 بدون نظر 1011 بازدید

علت به وجود آمدن هموروئید یا بواسیر در دوران بارداری و درمان آن

No votes yet.
Please wait...

علت به وجود آمدن هموروئید یا بواسیر در دوران بارداری و درمان آن

هموروئید یا بواسیر یکی از شایعترین مشکلاتی است که در زمان بارداری اتفاق می افتد.به این دلیل که رحم در حال بزرگ شدن است و روزبه روز فشار بیشتری به به رگهای خونی قسمت پایین بدن مادر می آید.

مطالبی که بیان میشود در مورد این بیماری و راههای درمان آن میباشد. بافت عروقی که در انتهای روده بزرگ و مقعد بوجود می آید همان هموروئید یا بواسیر است زمانیکه این رگها متورم میشوند دارای علائمی هستند. درمان های این بیماری با توجه به اینکه از نوع داخلی باشد یا خارجی متفاوت است.

نشانه های هموروئید داخلی این است که بدون درد همراه با خونریزی و اگر خیلی شدید باشد رگ متورم شده از مقعد بیرون میزند. وهموروئید خارجی با درد و خنریزی هنگام دفع و همچنین بیرونزدگی  در کناره های مقعد میباشد.

از علل به وجود آمدن بواسیر میتوان به فشارهای داخل شکمی و همچنین یبوست اشاره کرد. گاهی اوقات خونریزی از مقعد به علت وجود هموروئید نمیباشد و ممکن علامت وجود یک بیماری خطرناک باشد که اگر در زمان مناسب تشخیص داده نشود آسیب جبران ناپذیری به فرد میزند.

هموروئید در بارداری

هموروئید در بارداری

درمان بواسیر

مصرف مایعات زیاد در صورتی که از طرف پزشکتان منع نشده باشید برای پیشگیری مفید است، همچنین برای درمان میتوانید ازکارهایی چون نشستن در تشت آب گرم، پرهیز از فشار آوردن هنگام دفع مدفوع واستفاده از رژیم غذایی با فیبر بالا بهره ببرید و با نظر پزشک از پمادهای موضعی وداروهای مسکن میتوانید استفاده کنید.

از کارهایی که برای تسکین درد میتوانید استفاده کنید این است که هر بار بعد از اجابت مزاج باید خود را با دستما های نرم و بدون عطر تمیز کنید، روی سطوح خیلی سخت مانند سرامیک و کاشی برای زمان طولانی ننشینید، در تشت آب گرم مقداری جوش شیرین ریخته و در آن مدتی بنشینید. وهمچنین انجام ورزش کگل که برای تقویت عضله های کف لگن برای زایمان مفید میباشد میتوان استفاده کرد.

به هیچ وجه از توصیه های اطرافیانتان برای درمان ای بیماری استفاده نکنید و حتما قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *