#


در صورت خونریزی یکی از اعضای کودک چه عکس العملی باید داشته باشیم؟

خونریزی
22 سپتامبر 2017 بدون نظر 915 بازدید

در صورت خونریزی یکی از اعضای کودک چه عکس العملی باید داشته باشیم؟

No votes yet.
Please wait...

در صورت خونریزی یکی از اعضای کودک چه عکس العملی باید داشته باشیم؟

بریدگی ها و خراش ها به ندرت جدی می شوند و جز در صورتی که عفونی شده باشند می توانید آن را در خانه درمان نمایید. به هر حال باید توجه داشته باشید که خونریزی داخلی و خارجی می تواند منجر به شوک و حتی بیهوشی شود. این وضعیت باید به شکل فوری تحت درمان قرار بگیرد.

چه باید کرد

خونریزی از بدن مشکلی جدی و در عین حال نگران کننده است. این مسئله باید سریعا مورد درمان قرار بگیرد تا کودک دچار وضعیت حاد شوک نشود.

خونریزی شدید خارجی:

اگر روی زخم پوشیده است آن را باز کنید، در صورت لزوم لباس های این بخش را ببرید و با یک دستمال یا پارچه تمیز روی زخم فشار بیاورید. اگر می بینید شیشه ای از زخم بیرون زده است آن را خارج نکنید. در عوض به سمت دیگر زخم فشار بیاورید. این کار انتهای آسیب دیده عروق را تحت فشار قرار خواهد داد. کودک را روی زمین دراز کنید و عضو مجروح را بالاتر از سطح قلب نگه دارید تا جریان خون به محل زخم کاهش پیدا کند.

خونریزی

خونریزی

برای توقف خونریزی از تورنیکت یا رگ بند استفاده نکنید اما سعی کنید بعد از فشار وارد کردن به محل زخم یک گاز تمیز روی آن گذاشته و زخم را بانداژ کنید.

اگر اثر خون بر روی بانداژ مشخص شد یک باند دیگر روی آن گذاشته و دوباره آن را ببندید. اگر تکه شیشه از داخل زخم بیرون زده است سمت دیگر را بانداژ کنید تا بتوانید بدون فشار آوردن بر محل شیشه و عمیق تر فرو رفتن آن در داخل بافت بدن کودک به کاهش خونریزی کمک کنید. به اورژانس زنگ بزنید یا کودک را به بیمارستان برسانید.

خونریزی داخلی:

اگر کودک نشانه هایی از شوک از خود نشان می دهد و یا اگر نشانه هایی از کبودی (کبودی شبیه به آنچه بعد از برخورد شی سخت به بدن بروز می کند) مشاهده کردید یا در صورتی که از گوش ، بینی ، دهان یا واژن خون خارج شد باید به خونریزی داخلی مشکوک شوید. کودک را از نظر شوک درمان کنید و به اورژانس تلفن بزنید .

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *