#


خطرات بارداری در سن بالا را جدی بگیرید

بارداری در سن بالا
6 ژوئن 2017 بدون نظر 975 بازدید

خطرات بارداری در سن بالا را جدی بگیرید

No votes yet.
Please wait...

خطرات بارداری در سن بالا را جدی بگیرید

به گزارش از من بپرس، با وجود آنکه زنانی که در سن بالا بچه دار می شوند، فرزندانی سالم به دنیا می آورند، خطرات این پدیده همچنان این مادران را تهدید می کند.

مطالعه ای که اخیراً انجام شده نشان می دهد بچه دار شدن در سنین بالا هم برای کودک و هم برای مادر یک ریسک به حساب می آید. این امر مختص مناطق توسعه نیافته جهان هم نیست، بلکه در کشورهای پیشرفته نیز که باردار شدن در ۴۰ سالگی امری غیر طبیعی محسوب نمی شود، این خطر همچنان وجود دارد.

در این پژوهش که دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا آن را انجام داده، ۸۰۰ هزار زن باردار ایالت واشنگتن را در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ مورد بررسی قرار داده‌ اند. در پژوهش مذکور که فاکتورهایی مانند تلقیح مصنوعی لحاظ نشده، سن متداول برای بارداری را بین ۲۵ تا ۲۹ سال در نظر گرفته اند.

آنچه از نتایج این پژوهش مشخص شده، بالا رفتن عوارض بارداری به نسبت بالا رفتن سن مادر است.

از عوارض این پدیده که مادران بالای ۴۰ سال را تهدید می کند، می توان به خطر اختلال در گردش خون، نارسانی کلیه و همچنین ریسک نفوذ مایع آمنیوتیک از رحم به خون که عاملی بسیار کُشنده است، اشاره کرد.

همچنین مشخص شده که از هر ۱۰۰۰ زایمان، به طور متوسط ۱۶ مورد با دشواری و عوارض سنگین جسمی همراه است. بر طبق این پژوهش این آمار در مادران ۳۹ سال به بالا به شکل واضحی آشکار افزایش می یابد. در مادران ۴۰ تا ۴۴ ساله نیز این آمار به نسبت مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله، افزایش یک درصدی را نشان می‌ دهد.

مورد دیگر مربوط به بررسی ریسک شوک در حین زایمان است.

برای گروه سنی بالاتر، ریسک شوک در حین زایمان سه برابر و ریسک آمبولی مایع آمنیوتیک هشت برابر اعلام شده است. همچنین در مادران ۵۰ سال به بالا، خطرات عمومی و جانی زایمان ۶ درصد بیشتر از زنان ۲۵ تا ۲۹ ساله گزارش شده است.

بر این اساس پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا اعلام کرده اند که این نتایج این پژوهش به اطلاع زنانی برسد که حاملگی را به ۴۰ سالگی به بعد موکول می ‌کنند؛ چون با سیر صعودی سن بارداری، در آینده عوارض و بیماری ‌های مربوط به حاملگی و زایمان نیز بیشتر خواهد شد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *