#


حالت های روحی مادر باردار

حالت های روحی مادر باردار
11 مارس 2017 بدون نظر 995 بازدید

حالت های روحی مادر باردار

No votes yet.
Please wait...

حالت های روحی مادر باردار و حس از خود گذشتگی

در حالت های روحی مادر باردار ، روشن است که زن باردار برای رساندن نطفه به این مرحله از بارداری متحمل فداکاری ها و از خود گذشتگی های بسیاری شده است؛ چه در غیر این صورت،جنین هیچگاه به این نقطه نمی رسید.بله!

مادر برای پایش سلامتی فرزندش از بسیاری خواسته ها و نیازهایش چشم پوشی کرده است. برای مثال خود را از غذاهای لذیذ محروم کرده ویا اینکه از پرداختن به سر گرمی های ورزشی و… چشم پوشی کرده است.

سوال این است که ایا بر این از خود گذشتگی و فداکاری های مادر فلسفه و حکمتی مترتب است؟ پاسخ این سوال قطعا مثبت است؛ چون از انجا که خودبستگی و استقلال کودک نیاز به پشت سر گذاشتن سال های طولانی دوران وابستگی دارد و این فداکاری ها عمدتا از سوی مادر انجام می شود، بنابراین طبیعت از همین ابتدای کارشروع به ابدیده کردن مادر می کند.

اکنون این پرسش مطرح می شود که اصلا از این فداکاری ها چه سودی عاید مادر می شود؟ پاسخ این است که چرخه حیات الزامات خاص خود را دارد و هر سر کشی دربرابر این روال عادی طبیعت، واکنش ها، پیامدهایی را متوجه فرد خاطی می کند.

از این ، بزرگ کردن یک کودک به وضوح سبب تقویت خودباوری و عزت نفس فرد می شود. در این رابطه پاسخ به پرسش های زیر نیز به حال شخص سودمند است:

۱٫تا کنون چه فداکاری هایی را برای بارداری ام متقبل شده ام؟ ایا این از خود گذشتگی ها باعث شگفتی من شده است؟

  1. در میان این تغییرات (از خود گذشتن) تن دادن به کدام فداکاری دشوارتر از بقیه بوده است؟

۳٫ایا می توانیم پس از تولد بچه نیز اولویت و اهمیت را به او بدهم؟به بیان دیگر، ایا می توانم پیشاپیش این ارتباط را مهندسی کنم؟

۴٫ایا تا به حال شده اسودگی و ارامش شوهرم را در قیاس با خودم د اولویت قرار دهم؟به بیان دیگر،ایا نسبت به کاهش نسبی اسایش شوهرم در این مقطع زمانی دلواپس شده ام ؟

در صورت پدر شدن همسرتان،فداکاری ها ومسئولیت های او جه خواهد بود؟ ایا شوهرتان شایسته این از خود گذشتگی و فداکاری است؟

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *