#


توصیه هایی برای شیردهی به نوزادان نارس

8 ژانویه 2018 بدون نظر 1925 بازدید

توصیه هایی برای شیردهی به نوزادان نارس

No votes yet.
Please wait...

توصیه هایی برای شیردهی به نوزادان نارس

برای کودکانی که زودتر از موعد به دنیا می آیند. تغذیه با شیر مادر کاملا مفید بوده و مادران این قبیل نوزادان، در صورت حمایت های گروه پزشکی و کمک افراد خانواده، می توانند در امر شیردهی به نوزاد نارس موفق باشند.

اغلب به دنبال زایمان زودرس مادر مجبور است، به دلیل نارس بودن نوزاد، برای مدت زمانی از او جدا بماند. گاهی این مدت جدایی، بسیار کوتاه می باشد و در صورتی که نوزاد قوی بوده و از قدرت مکیدن خوبی برخوردار باشد، ممکن است در فاصله زمان کوتاهی پس از تولد بتواند که شیر خوردن از سینه مادر را آغاز نماید. ولی بعضی از مادران مجبور هستند که برای مدت طولانی تری از نوزاد خود دور باشند و آنها باید در روزها و حتی هفته های اول، برای دوشیدن شیر خود، از پمپ شیر دوشی استفاده نمایند. البته انجام این کار بسیار دشوار بوده و مسؤولیت فوق العاده ای را طلب می کند.

شیر دادن به نوزاد نارس، حتی اگر به معنی دوشیدن شیر و ذخیره کردن آن برای وی باشد، باز هم بسیار ارزشمند و سودمند بوده و از این طریق کودکتان می تواند از فواید بی شمار شیر مادر بهره، گیرد و با این کار خودتان نیز احساس خواهید نمود که به طور واقعی در امر مراقبت از نوزاد شرکت فعال دارید.

مادرانی که نوزاد نارس به دنیا می آورند، شیر آنها نیز نارس می باشد. شیر نارس نسبت به شیر مادرانی که نوزاد رسیده دارند، دارای پروتئین، سدیم و کلراید بیشتری می باشد. این مواد تغذیه ای اضافی، برای تأمین نیازهای نوزاد نارس، حیاتی و ضروری می باشد.

در صورتی که تصمیم به شیردهی نوزاد نارس خود دارید، حتما مطمئن باشید که پزشک تان از تصمیم شما به شیردهی مطلع باشد. راهنمائی های یک مشاور شیردهی، می تواند در جهت شیردهی به نوزاد نارس، برایتان فوق العاده کمک کننده باشد. امکان دارد دکتر شما با یک مشاور شیردهی آشنا باشد.

اگر قبل از این که نوزاد از بیمارستان مرخص شود، خودتان مرخص شده اید، حتما سعی کنید که در این مدت بیشتر استراحت نموده و تغذیه خوبی داشته باشید. این عمل برای  تولید بیشتر شیر مؤثر بوده و همچنین سلامتی تان را تأمین می نماید. اگر مجبور هستید به  خاطر کودک برای مدت طولانی تری در بیمارستان بمانید، برای خودتان مقداری خوراکی های خوب و مفید را همراه برده و سؤال کنید که آیا در آن جا مکان خلوتی وجود دارد که بتوانید در بین وعده های شیردهی، به راحتی در آنجا نشسته و پاهایتان را درازنماید.

این دوران، مطمئنا دوره پر از اضطرابی برای خود و خانواده تان می باشد، بنابراین بیشتر از خودتان مراقبت نموده و برای سلامتی تان اهمیت بیشتری قائل شوید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *