#


بهتر است زنان باردار در سه ماه آخر بارداری به پهلو بخوابند

سه ماه آخر بارداری
24 نوامبر 2017 يك نظر 1247 بازدید

بهتر است زنان باردار در سه ماه آخر بارداری به پهلو بخوابند

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

بهتر است زنان باردار در سه ماه آخر بارداری به پهلو بخوابند

برای اینکه از مرگ جنین بتوان جلوگیری کرد در کشور بریتانیا به زنان حامله توصیه شده است که در سه ماه آخر بارداری شان سعی کنند به پهلو بخوابند.

بر اساس تحقیقی که در این مورد بر هزار زن حامله انجام گرفته به این نتیجه رسیده اند که زنان بارداری که در سه ماه آخر بارداری شان به پشت خوابیده اند دو برابر زنانی که به پهلو خوابیده اند جنین شان مرده به دنیا می آید. در این تحقیق از میان هزار زن باردار مورد مطالعه قرار گرفته شده ۲۹۱ زن نوزادشان مرده به دنیا آمده بود.

طبق گفته محققان چیزی که از اهیت زیادی برخوردار است این است که زن باردار زمانی که می خواهد به خواب برود به چه وضعیتی به خواب می رود و چنانچه زن بارداری از خواب بیدار شده و در آن زمان به پشت خوابیده باشد نباید اضطراب گرفته و ناراحت باشد .

سه ماه آخر بارداری

سه ماه آخر بارداری

این تحقیقی که در نشریه بیماری ها زنان و زایمان کشور بریتانیا انتشار یافته است یکی از بزرگ ترین مطالعات انجام شده در این زمینه می باشد و همچنین نتایجی که از این تحقیق به دست آمده تحقیقاتی که در کشور نیوزیلند و کشور استرالیا پیش تر انجام گرفته بود را مورد تایید قرار می دهد.

توصیه ای که پروفسور الکساندر هیزل، مدیر بالینی تحقیقات مرده زایی در بیمارستان سنت مری منچستر، به زنان باردار می کند این است که زنان حامله باید در سه ماه پایانی حاملگی شان حتی در زمانی که می خواهند بین روز چرت کوتاهی داشته باشند خواب خود را با به پهلو خوابیدن آغاز کنند و نیز خاطر نشان می کند که:

«چیز که من نمی خواهم این چیزی که من نمی‌خواهم این است که خانم بارداری وقتی به پشت خوابیده بیدار شود و فکر کند ای وای چه کار وحشتناکی کرده‌ام.»

سوالی که ما از نان باردار می پرسیم این است که در زمانی که می خواهد به خواب برود به چه وضعیتی خوابیده، این از اهیت بسیاری برخوردار است زیرا فرد به هر وضعیتی که به خواب می رود بیشتر زمان خواب هم به همان وضعیت باقی می ماند.

اینکه احتمال مرده زایی در زمانی که مادر به پشت می خوابد بیشتر است، هنوز محققین نتوانسته اند به طور دقیق دلیل آن را بگویند ولی بر اساس نتایج بسیاری که به دست آمده می گویند که زمانی که مادر به پشت می خوابد با فشار آوردن وزن جنین و نیز رحم روی رگ ها باعث می شود که گردش خون و همچنین رسیدن اکسیژن به جنین داخل رحم محدود شود.

متخصصان همچنین می گویند اهمیت این تحقیق به خاطر این است که در سه ماه آخر بارداری زنان باید برای کاهش احتمال مرده زایی به وضعیت خوابیدن خود بیشتر توجه داشته باشند. هم اکنون موسسه خیریه ای در بریتانیا سعی بر این دارد که در این مورد آگاهی های لازم را به زنان حامله برساند.

سه ماه آخر بارداری

سه ماه آخر بارداری

توصیه هایی برای به پهلو خوابیدن

با گذاشتن چند بالش در پشت خود می توانید میزان رغبت خود را برای به پشت خوابیدن بیشتر کنید.

زمان بیدار شد در نیمه شب حتما به پهلو شوید.

اگر عادت به خوابیدن نیمه روز دارید حتما به وضعیت خواب خود در بین روز هم اهمیت دهید.

چنانچه نیمه شب از خواب بیدار شده و مشاهده کردید که به پشت خوابیده اید، اصلا مضطرب نشده و فقط سعی کنید در همان زمان به پهلو بخوابید.

 

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *