#


ترفندهای شیک پوشی با ژاکت بافتنی

30 می 2017 بدون نظر 1185 بازدید

ترفندهای شیک پوشی با ژاکت بافتنی

ترفندهای شیک پوشی با ژاکت بافتنی

برخی همچنان عقیدهدارند ژاکت های بافتنی فقط مختص به مادربزرگ ها می باشد . اگر شما هم چنین عقیده ای دارید باید با نهایت تأسف بگوییم از دنیای مد عقب افتاده اید . با وجود اینکه این ژاکت ها  در دهه ی ۵۰ میلادی به همراه دامن و گردنبند مروارید مد شده بود اما امروز مدل های جدیدتر و متنوع تری از ژاکت ها ی بافتنی در بازار جهانی وجود دارد که می توانید آن ها را تهیه کنید و اگر اهل بافتن هستید می توانید از روی آن ها  ببافید . برای خریدن یک ژاکت خوب به یک سری اطلاعات نیاز دارید که ما طی این مقاله برای شما عنوان می کنیم .

ژاکت زنانه

ژاکت زنانه

در ابتدای امر بیایید بدانیم اصلاً چرا ژاکت بافتنی

نوعی لباس زنانه که از کاموای بافتنی و یا پارچه کشباف ضخیم به دست می آید ژاکت بافتنی نام دارد و در قسمت جلو با دکمه یا وسایل دیگر بسته می شود . ژاکت های بافتنی به خاطر استایل زنانه و کاربردی بودنشان دوباره به عرصه باز گشته و مد شده اند . استفاده از این ژاکت ها بسیار ساده تر از پلیورها است و به راحتی با تغییر دما می توان آن ها را از تن خارج کرد . انواع سبک و نازک این ژاکت ها به سادگی در کیف جا می گیرد و قابلیت حمل آسانی دارند .

انواع ژاکت های بافتنی

می توان بر اساس فصل و محل زندگی خود از انواع نازک و ضخیم ژاکت بافتنی استفاده کرد . ژاکت های بافتنی از نظر مدل دارای انواع گوناگونی هستند که مدل های اصلی آن عبارتند از :

  • ژاکت های بافتنی کلاه دار که در فصل سرما می توان از کلاه آن استفاده کرده و بسیار کاربردی هستند .
  • ژاکت های بافتنی بلند یا مانتو بافتنی که در فصل سرما می توان به جای مانتو از این ژاکت ها بهره گرفت .
  • ژاکت بافتنی طرح دار که با توجه به طرحی که دارد می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد .
  • کروشه یا ژاکت قلاب دوزی که اغلب مواقع برای مجالس و به عنوان شیئی تزئینی کاربرد دارد .

جنس ژاکت

ژاکت زنانه

ژاکت زنانه

جنس ژاکت های بافتنی زنانه به نوع نخی که برای بافتن آن به کار رفته است بستگی دارد . بهترین نوع نخ پشم های موهر و کشمیر هستند که البته گران تر از باقی نخ ها می باشند . اگر از مدل ارزان تری استفاده می کنید سعی کنید از پشم بهره بگیرید چون جنس های پلاستیکی کیفیت خوبی نخواهند داشت .

نحوه پوشیدن ژاکت بافتنی

ژاکت های بافتنی که امروزه وجود دارند به گونه ای طراحی می شوند که قابلیت پوشیده شدن در موقعیت های مختلفی را داشته باشند و جایگزینی بسیار مناسب برای کت های سنتی به شمار می آیند . ژاکت ها ی بافتنی رنگی و طرح دار را می توانید در اوایل فصل بهار روی مانتوهای بهاری خود پوشیده و از هوای نا متعادل بهار در امان باشید . در فصل پاییز می توان مانتوهای بافتنی را به عنوان یک مانتو به همراه شلوار جین و کفش پاییزی مورد استفاده قرار داد . کروشه ها معمولاً روی لباس های دیگر پوشیده می شوند و یک حالت قدیمی و شیک به استایل شما می بخشند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *