#


بعد از ویروس آنفولانزا این وسایل را ضدعفونی کنید

10 فوریه 2019 بدون نظر 1529 بازدید

بعد از ویروس آنفولانزا این وسایل را ضدعفونی کنید

بیشتر از آنچه فکر میکنید ویروس آنفولانزا می تواند روی سطوح باقی بماند. در این مطلب برای پیشگیری از انتشار ویروس آنفولانزا آنچه را که لازم است تمیز کنید را عنوان می‌کنیم.

ویروس آنفولانزا

سطوحی که باید  در مقابل ویروس آنفولانزا ضدعفونی شود

ریموت کنترل : ویروس انفولانزا این قابلیت را دارد تا روی سطوح سخت تا زمان  ۲۴ ساعت زنده بماند،بعد از انی که فرد به ریموت دست بزدن افراد دیگر هم در صورت دست زدن به ریموت به ویروس مبتلا خواهند شد . برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس ها باید این ریموت ها را به یک دستمال تمیز کرد تا از ابتلای دیگران به ان جلوگیری کرد.

گوشی تلفن :زمانی که سرما میخورید گوشی موبایلتان تقریبا سمی میشود .اگر عادت دارید گوشی‌تان را مدام در دستتان داشته باشید زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید ممکن است سلول های میکروسکوپی روی آن به خودتان برگردد و همچنین باعث سرایت به دیگران شود پس هر روز گوشی همراهتان را با دستمال ضد عفونی کننده تمیز کنید.

ملافه ها و روبالشتی ها : ملافه ها و روبالشتی های تان نیز زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید آلوده می گردند. وقتی بعد از چند روز بیماری تان را پشت سر می گذاری پس از بهبودی باید رختخوابت آن را کامل تمیز کرده و ملافه ها و روبالشتی ها را با آب داغ شستشو دهید.

پتو :حتما باید تمیز شوند باز هم کارشناسان در این مورد توصیه بر این دارند که آنها را با آب داغ شستشو دهید .گرمای خشک کن نیز این باعث می‌شود هر میکروبی که باقی مانده است از بین برود.

مسواک : در زمان بیماری آنفولانزا مسواک شما اقامتگاه ویروس ها است. ویروس های آنفولانزا می تواند تا ۲۴ ساعت بر روی مسواک شما زنده بمانند، مسواک خود را بعد از بیماری در دهانشویه ضدعفونی کننده قرار دهید و یا اینکه مسواک جدیدی را خریداری نمایید.

دستشویی :دستمال های مصرف شده ،شیرآلات ای که مدام لمسشان کرده اید و یا ترشحاتی که روی روشویی باقی مانده اند همگی آلوده به ویروس هستند. بعد از بیماریتان همه چیز را کاملاً تمیز کنید و هر چیزی را که لازم است  را دور بیندازید. همچنین سطح دستشویی را نیز خوب بشویید برای ضدعفونی کردن محیط از مایع سفید کننده رقیق شده استفاده کنید.

دست های تان را با صابون بشویید :یکی از مهمترین راه های انتقال ویروس لمس سطوح آلوده و سپس دست زدن به بینی ،دهان و چشم ها هست. اگر دستان شما آلوده باشد و زمانی که صورتتان را لمس کنید باعث می‌شود تا بستر مناسبی را برای تبدیل این ویروس ها به بیماری فراهم کنید. فرقی نمی کند که خودتان سرماخورده اید یا از فرد دیگری که سرما خورده است مراقبت می کنید به هر حال باید مدام دست هایتان را با آب گرم و صابون بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *