#


هنگام مسافرت مراقب اسهال مسافری باشید

27 مارس 2018 بدون نظر 1293 بازدید

هنگام مسافرت مراقب اسهال مسافری باشید

حواس تان به اسهال مسافری باشد

یک فوق ‌تخصص گوارش بیان داشت: شهروندان حتی اگر برای زمان اندکی گرسنگی را تحمل نمایند بهتر از این می باشد که در مکانی که نمی ‌شناسند، غذا میل نمایند.

سید محمود اسحاق حسینی فوق ‌تخصص گوارش در در مصاحبه ای که داشته است، با اشاره به مسافرت‌ های نوروزی پیش‌ رو و غذاهایی که باید میل شود تا هم میهنان دچار مسمومیت نشوند،‌ گفت: خوب است بدانیم غذاهایی که می ‌خوریم در چه فضایی پخته می ‌شود؛ با چه نوع مواد اولیه ‌ای و چه مقدار وقت صرف شده است تا به مسمومیت غذایی دچار نشویم.

وی در رابطه با مسمومیت‌ های غذایی در ایام تعطیلات، گفت: نوعی از مسمومیت وجود دارد که مواد غذایی بعد از بیرون آمدن از یخچال تحت تأثیر هوا قرار می‌ گیرد، که انواع سس‌، ماهی و … از نمونه های آن می باشند.

اسحاق حسینی افزود: اضافه بر هوا نوعی باکتری وجود دارد که موجب بروز مسمومیت غذایی می گردد. به نوعی دیگر خوردن غذاهای بین ‌راهی در مکان ‌هایی که شناختی از آن ها  نداریم مهم ترین عامل مسمومیت می باشد.

فوق ‌تخصص گوارش، بیان داشت: نوعی اختلال به نام اسهال مسافری هم وجود دارد که چند مدل از باکتری در به وجود آمدن آن دخالت دارند یعنی امکان دارد حتی بدون مصرف مواد غذایی افراد دچار این مشکل شوند اما نیاز به آنتی ‌بیوتیک جهت درمان وجود ندارد.

وی ادامه داد: جهت درمان این نوع بیماری نیاز به ‌آنتی ‌بیوتیک نیست و اشخاص مبتلا شده فقط به مدت حداکثر ۴۸ ساعت به حالت تهوع و در آخر اسهال دچار می ‌شوند. همچنین برای درمان سریع تر می بایست آب و الکترولیت به مقدار کافی مصرف کرد که پودر ORS منبع مهمی برای درمان است.

اسحاق حسینی در آخر گفت: شهروندان حتی اگر برای زمان اندکی گرسنگی را تحمل نمایند بهتر از این می باشد که در مکانی که نمی ‌شناسند غذا بخورند؛ همچنین اگر مشکل گوارشی حاد بود می بایست به پزشک متخصص مراجعه کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *