#


چه زمانی باید عینک را تعویض کرد؟

15 مارس 2018 بدون نظر 2209 بازدید

چه زمانی باید عینک را تعویض کرد؟

علائمی که نشان می دهند زمان تعویض عینک است

عینک زدن مشکلات خاص خودش را دارا می باشد. به غیر از این که خرید و استفاده از آن از اهمیت بالایی برخودار است، مدت زمان استفاده و زمان تعویض آن هم بسیار مهم می باشد، چرا که هر مشکلی در عینک به صورت مستقیم روی بینایی و زندگی روزمره تان تاثیر می گذارد.

به گزارش ازمن بپرس، به یاد داشته باشید که عینک هم همچون هر وسیله ی دیگری دارای تاریخ مصرف می باشد و پس از مدتی باید آن را تعویض کنید. در این مطلب نشانه هایی را که نشان دهنده این هستند زمان تعویض عینک تان فرا رسیده است را مورد بررسی قرار داده ایم.

خش دار شدن شیشه های عینک

عینک جزو اشیایی می باشد که دائما به همراه فرد می باشد و به طور معمول در مکان های نامناسبی رها می شود. مسلما قرار دادن عینک روی سطوح گوناگون و علاوه بر این استفاده پی در پی از آن منجر به ایجاد خط و خش هایی روی شیشه ها می گردد. این خطوط روی بینایی تاثیر می گذارد و موجب آزار چشم می شود. در صورتی که متوجه شده اید که خش های روی شیشه عینک تان فراوان شده است حتما برای تعویض آن اقدام کنید.

سردرد

بعضی از نشانه های جسمی در نتیجه نامناسب بودن عینک ایجاد می شوند که سردرد یکی از آنها می باشد. به این معنی که در صورتی که شماره چشم تان تغییر کرده باشد و با شماره ی عینک تان تفاوت داشته باشد دچار سردرد می شوید. در نهایت برای معلوم کردن جزئیات چیزی که مشاهده می کنید به چشم ها فشار بیشتری می آورید. هنگامی که شماره چشم و عینک با یکدیگر فرق داشته باشد در هنگام استفاده از آن سردرد بروز می کند. به همین دلیل در صورتی که متوجه این موضوع شدید حتما نزد چشم پزشک رفته و عینک تان را عوض کنید.

سرگیجه

تغییر شماره چشم احتمال دارد منجر به از بین رفتن تعادل تان گردد. در بسیاری از موارد تغییر شماره چشم نوبتی ایجاد می شود. به این ترتیب که یکی از چشم ها ضعیف تر می گردد و پس از آن چشم دیگر کیفیت دید را از دست خواهد داد. در صورت ایجاد این مشکل و تفاوت شماره دو چشم فرد در تعیین برجستگی سطوح با مشکل رو به رو می شود و تعادل خود را از دست می دهد.در این حالت هم باید به چشم پزشک مراجعه کرده و عینک تان را هماهنگ با نمره جدید عوض کنید.

حالت تهوع

در صورتی که از عینک نامناسب که مطابق با شماره چشم تان نیست استفاده کنید، علاوه بر این که به چشم ها آسیب وارد می کند بلکه منجر به ایجاد مشکلاتی از جمله حالت تهوع نیز می گردد. در صورتی که در زمان استفاده از عینک دچار حالت تهوع می شوید به این معنا است که باید عینک تان را مطابق با شماره جدید چشم عوض کنید. این رویداد به طور معمول برای کسانی که دوربین  هستند رخ می دهد. به یاد داشته باشید که فشار آوردن به چشم منجر به خستگی و ایجاد حالت تهوع بیشتر می شود.

عدم شفافیت شیشه های عینک

در صورتی که شیشه های عینک کدر شده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. چرا که هر نوع ایرادی در سطح شیشه ها منجر به آسیب رسیدن به بینایی می شود. شیشه های کدر و غیر شفاف نور را به درستی عبور نمی دهند. در نهایت نمی توانید تصاویر را صاف و شفاف ببینید.

خستگی

احساس خستگی به مسائل گوناگونی مربوط می شود. در این بین به طور معمول فردی به فکر شماره عینک نمی افتد و تمام خستگی را به عوامل دیگری نسبت می دهند. ولی عینک نامناسب هم خستگی عمومی در بدن به وجود می آورد، چرا که نامناسب بودن عینک منجر به خارج شدن تصاویر از کانون دید می شود و پیام های ارسالی به چشم را دچار اختلال می کند. در این حالت فرد برای دیدن تصاویر فشار زیادی به چشم ها وارد می کند و انرژی اش را هدر می دهد. در صورتی که متوجه این مسئله شده اید زمان آن رسیده به چشم پزشک مراجعه کرده و برای تعویض عینک تان اقدام کنید.

عدم دید مناسب شبانه

هر نوع خطا در بینایی در شب ها شدیدتر می شود. به همین خاطر دید شبانه دارای اهمیت زیادی می باشد. این تاثیر به خاطر گشاد شدن مردمک می باشد. مسلما می دانید که دید مناسب به ویژه در زمان رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. چنان چه شب ها احساس اختلال در دید دارید حتما نزد چشم پزشک رفته و شماره چشم تان را بررسی کنید.

احساس تاریکی در محیط

در صورتی که در زمان مطالعه احساس می کنید نور به اندازه کافی وجود ندارد و دوروبر تان تاریک است حتما به فکر تعویض عینک تان باشید. زیرا این مسئله نشان دهنده آن است که شماره عینک و چشم تان تطابق ندارد.

بیماری های چشمی

بیماری های چشمی منجر به تغییر شماره عینک می گردد. از جمله این بیماری ها می توان به آب مروارید و آب سیاه اشاره کرد که تغییراتی در شماره چشم به وجود می آورد. به همین دلیل نیاز به بررسی مجدد دارید. برای شناسایی این بیماری ها نیاز است که به طور مرتب زیر نظر پزشک متخصص باشید. در صورتی که این قبیل بیماری ها در چشم های تان تشخیص داده شود لازن است که عینک تان را تعویض کنید.

اگر عینک تان را دوست ندارید

چنانچه تصور می کنید عینک تان را دوست ندارید و حس می کنید که از مد افتاده است حتما به فکر تعویض عینک باشید. زیرا عینک قسمتی از زیبایی صورت می باشد و هر شخصی به دنبال زیبایی است. در صورتی که تصور می کنید قاب عینک تان قدیمی شده و به صورت تان نمی آید زمان آن رسیده برای حفظ اعتماد به نفس تان آن را تعویض کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *