#


راه های درمان گودی زیر چشم

گودی زیر چشم
19 نوامبر 2018 بدون نظر 1577 بازدید

راه های درمان گودی زیر چشم

دلایل بروز گودی زیر چشم و راه های درمان آن

امروزه افراد زیادی به خصوص زنان از گودی زیر چشم خود ناراضی هستند و دنبال این موضوع می باشند که بدانند دلیل گودی زیر چشم چه می باشد تا بتوانند در کاهش گودی و سیاهی دور چشم خود کاری را انجام دهند، دانستن دلایل گودی زیر چشم به افراد کمک می کند تا از چیزهایی که موجب به وجود آمدن این مسئله می شوند جلوگیری کنند.

فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید مانند بیماری گرویو و پرکاری غده تیروئید تماماً از دلایل گودی زیر چشم هستند. چنانچه هر کدام از مشکلات و بیماری های ذکر شده را داشته باشید، آن ها بینایی شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد، به این ترتیب پیش از هر مورد درمان زیبایی به چشم پزشک مراجعه نمایید. از دلایل دیگر گودی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حساسیت غذایی به ویژه به محصولات لبنی
  • اختلالات کلیوی
  • مالش بیش از اندازه چشم ها
  • کم شدن چربی محافظ در زیر چشم با بالا رفتن سن
  • مشکلات قلبی عروقی
  • خستگی مفرط
  • آسیب دیدگی به وجود آمده از نور خورشید به پوست
  • مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر
  • کم خوابی

از رایج ترین دلایل مهم گودی زیر چشم ها می توان به انواع حساسیت ها اشاره نمود. حساسیت انواع مختلفی دارد و از یک آلرژی ساده به بوی گل گوجه فرنگی و یا گردن بند آغاز می شود و حساسیت به پنی سیلین، دود سیگار و هوای آلوده و یا حتی به چهره رئیس و مدیر اداره ختم می شود. بدیهی است که درمان آن استفاده از یک آنتی هیستامین نمی باشد و فقط باید از ماده حساسیت زا تا حد ممکن دوری کنید.

دومین دلیل رایج گودی زیر چشم می تواند اختلالات خواب باشد. تعداد زیادی از افراد بر این عقیده اند که یک خواب سه تا چهار ساعته در طول شبانه روز جوابگوی احتیاج آن ها به خواب است ولی در واقع به این صورت نیست و این افراد به دلیل داشتن نیروی جوانی از ذخیره انرژی خود برای سر حال بودن بهره می برند غافل از این که این ذخیره انرژی یک روزی تمام می شود.

کبودی زیر چشم ها می تواند نخستین نشانه تمام شدن این ذخیره اندک باشد. بنابراین در صورتی که رختخواب گرم و نرمی دارید حتما هفت تا نه ساعت در شبانه روز را به خوابیدن روی آن اختصاص دهید.

تعدادی دیگر از علت های سیاهی و تیرگی دور چشم به شرح زیر است:

  • عوامل موروثی
  • حساسیت ها
  • کم خوابی
  • خوابیدن زیاد
  • اگزما
  • استرس
  • کمبود آهن
  • ضربه یا آسیب‌ هایی که موجب کبودی زیر چشم می ‌شوند
  • گریه کردن
  • شیوه زندگی

سیگار کشیدن و مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی می ‌تواند باعث تیرگی و گودی چشم گردد. همین طور کسانی که بیش از اندازه قهوه مصرف می ‌کنند و کسانی که کوکائین یا آمفتامین زیاد مصرف می‌ کنند امکان دارد نتوانند خواب به اندازه لازم را داشته باشند.

  • تجمع مایعات در بدن
  • اختلالات رنگدانه ‌های پوستی
  • افزایش سن

با افزایش سن، کمی از چربی و کلاژنی که در اطراف چشم‌ ها وجود دارد از بین می ‌روند. این مسئله به همراه نازک شدن پوست، منجر به تیرگی و گودی زیر چشم ها می گردد.

  • ابتلا به بیماری مونونوکلئوز

این بیماری موجب می گردد چشم ‌های بیمار متورم و پف کنند. بخشی از این مشکل به دلیل خستگی و ضعف فراوانی است که این افراد بیمار به دلیل ابتلا به بیماری مونونوکلئوز احساس می‌ کنند و بخش دیگری از آن، این است که این بیماری موجب زرد شدن چشم ‌ها و پوست کناره های چشم‌ ها می شود.

  • سلولیت پری اوربیتال

این بیماری در اصل یک عفونت باکتریایی پلک ‌ها محسوب می شود. چنانچه این بیماری به صورت درست با آنتی بیوتیک درمان گردد، جایی برای نگرانی نخواهد بود.

  • نمک

وجود بیش از اندازه نمک در رژیم غذایی منجر به احتباس آب در بدن می‌ گردد و همچنین در زیر چشم‌ ها هم آب اضافی جمع می ‌شود.

پیشگیری

در تعداد زیادی از افراد می توان از بروز سیاهی، تیرگی و دلیل گودی زیر چشم پیشگیری کرد و یا آن را کاهش داد. بهترین راه برای انجام این کار این است که هر روز از مرطوب کننده ها، کرم ضد آفتاب، رژیم غذایی کامل دارای آهن و ویتامین K استفاده نمایید و همچنین خواب کافی داشته باشید.

در خصوص بسیاری از جوانان، رعایت این نکات برای پیشگیری از دلیل سیاهی زیر چشم کافی می باشد. با بالا رفتن سن، پوست تان حتی با تغذیه مناسب و خواب کافی و لوسیون های مرطوب کننده، در برابر استرس، خستگی و عناصر محیطی خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد. به این جهت کسانی که مسن هستند و به سیاهی کناره های چشم دچار می باشند، برای درمان موثر رفع سیاهی دور چشم به متخصص پوست و زیبایی مراجعه می کنند.

روش های درمانی گودی زیر چشم

پیش از آغاز درمان گودی زیر چشم، آگاهی از دلایل اصلی گودی زیر چشم اهمیت بسیاری دارد. راه های درمان و رفع گودی زیر چشم به وجود آمده بر اثر حساسیت گوناگون از رفع گودی زیر چشم بر اثر جمع شدن چربی زیر چشم می باشد. در برخی از موارد، شیوه مناسب ترکیب راه های درمانی متعدد است. به خصوص در صورتی که عوامل گوناگون منجر به بروز گودی زیر چشم شده باشند. متداول ترین راه هایی که پزشکان برای بهبودی گودی زیر چشم تجویز می کنند به شرح زیر است.

استفاده از کرم مخصوص گودی زیر چشم

سفید کردن پوست با کرم های روشن کننده پوست امکان دارد به واسطه متخصص امراض پوستی جهت به حداقل رساندن گودی زیر چشم که بر اثر هیپرپیگمانتاسیون به وجود آمده بر اثر نور خورشید و ملاسما به وجود آمده است تجویز می گردد. کرم هایی مانند تری لوما که دارای هیدروکینون می باشند به این جهت که دارای اسید کوجیک، ویتامین c,K و چای سبز و شیرین بیان است، توصیه می شود.

عکسبرداری از صورت برای درمان گودی زیر چشم

زمانی که رگ های خونی زیر چشم به شکل گودی زیر چشم و به رنگ آبی یا بنفش تیره نمایان می شوند عکسبرداری از صورت برای کم شدن این تیرگی ها توصیه می شود. همه ی پزشکان با ایمن بودن استفاده از IPL کنار چشم موافق نمی باشند. در حالی که بعضی از آن ها از این شیوه برای برطرف کردن رنگدانه های عروقی مانند گودی زیر چشم استفاده می کنند.

ترمیم پوست برای گودی زیر چشم

ترمیم پوست یا لایه برداری شیمیایی به منظور کم شدن گودی زیر چشم که با ایجاد کولاژن بیشتر می شود به کار برده می شود. مشکلات رنگدانه های عروقی را کم کرده و کیفیت کلی پوست را بهتر می کند. لیزر درمانی و لایه برداری شیمیایی زمانی که به عنوان شیوه ترکیبی برای درمان گودی زیر چشم استفاده می شود تاثیر بسیاری خواهند داشت.

استفاده از اسید هیالورونیک برای پر کردن صورت

پرکننده های صورت که می توان آن ها را تزریق کرد مانند اسید هیالورونیک برای بهبودی گودی زیر چشم که ناشی از نازک شدن پوست زیر چشم یا از بین رفتن بافت و چربی زیر چشم یا بالای گونه به وجود می آیند بیشتر به کار برده می شوند. یکی از اسید هیالورونیک های پر کننده که بیشتر از آن استفاده می شود ریستالین است که به منظور حفظ حجم قسمت بالای گونه تا ناودان اشکی به کار برده می شود. این اسید از طریق بدن به مدت چند ماه تا یک سال جذب بدن می شوند، در نهایت نتایج آن موقتی هستند. تنها پرکننده دائمی صورت که برای زیر چشم پیشنهاد می شود چربی خود بیمار است.

تزریق چربی برای درمان گودی زیر چشم

همچون اسید هیالورونیک پرکننده صورت چربی هم امکان دارد از قسمت دیگری از بدن بیمار گرفته شود و به ناودان اشکی به منظور بهبودی گودی زیر چشم تزریق گردد. تزریق چربی اغلب شیوه ای است که برای ترمیم گودی زیر چشم به وجود آمده ناشی از نازک شدن پوست زیر چشم یا از بین رفتن بافت یا چربی زیر چشم یا بالای گونه به کار برده می شود. علی رغم پرکننده های اسید هیالورونیک، تاثیرات تزریق چربی امکان دارد دائمی باشد. با توجه به این که سلول های چربی همیشه زنده نمی مانند تاثیرات دائمی جابه جایی چربی قابل تضمین نیستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *