#


مخدر جدیدی به نام تنباکوی جنسی وارد بازار کشور شده است

15 فوریه 2018 بدون نظر 2371 بازدید

مخدر جدیدی به نام تنباکوی جنسی وارد بازار کشور شده است

مواد مخدر جدیدی با نام تنباکوی جنسی که به تازگی وارد کشور شده است

هادی پناهی، رئیس کانون درمانگران اعتیاد کشور از ورود مخدر جدیدی با نام تنباکوی جنسی گزارش داد و بیان کرد: این نوع تنباکو که به مخدر آغشته است به طور محدود و به صورت مسافری از کشورهای خارجی وارد کشور شده است.

به گزارش ازمن بپرس، رئیس کانون درمانگران اعتیاد کشور روز چهارشنبه در مصاحبه اش گفته است: این تنباکو ماده ای جدید می باشد که شامل ترکیبات محرک و مخدر است و به سیستم های جنسی زنان و مردان صدمات جدی ای وارد می کند.

پناهی با تاکید بر این که این تنباکو اثر مثبتی بر تقویت قوای جنسی ندارد، اعلام کرد: بر اساس بررسی هایی که انجام شده است نشان می دهد که استفاده از این تنباکو اثر منفی جدی بر روی سیستم باروری زنان بر جای می گذارد و باعث ناباروری قطعی در آن ها خواهد شد.

وی اظهار کرد: این تنباکو تحت لیسانس یکی ازکشورهای عربی می باشد که قیمت آن بیش از تنباکویی است که در بازار وجود دارد و روی بسته بندی آن عبارات و مفاهیم مشخصی درج شده است که قابل شناسایی می باشد.

رئیس کانون درمانگران اعتیاد کشور همچنین تصریح کرد: گفته شده است که این تنباکو با وجود محرک بودن بدون ضرر می باشد ولی در نهایت تحقیقات نشان می دهد آسیب های خیلی زیادی بر فرد مصرف کننده ، هم مردان و هم زنان وارد می آورد و به همین علت توصیه جدی می شود که مورد استفاده قرار نگیرد.

وی از وجود محرک های جنسی و مواد نشاط آور تحت عنوان الگوی تازه اعتیادی اسم برد و افزود: عوارض شدید این محرک در مدت کوتاه نمایان می شود.

همچنین پناهی با اشاره به استفاده از انواع تنباکوهای خارجی گفت: همه تنباکوهای خارجی که مورد توجه جوانان و نوجوانان است تشکیل شده از مواد افزودنی می باشد که ضرر دارد.

به عقیده این کارشناس، تأثیرسوء تنباکو از سیگار خیلی بیشتر می باشد، زیرا حجم دود بالاتری را به بدن وارد می سازد.

هم اکنون دو میلیون و ۸۰۸ هزار معتاد در کشور وجود دارند .هم اکنون آمار دقیقی از فروش انواع مواد مخدر و روانگردان در جامعه وجود ندارد و روز به روز بر آن افزوده می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *