#


ویندوز ۱۰ و آشنایی با مزایای آن

ویندوز 10
1 اکتبر 2017 يك نظر 1585 بازدید

ویندوز ۱۰ و آشنایی با مزایای آن

ویندوز ۱۰ و آشنایی با مزایای آن

یکی از جدیدترین و بهترین سیستم عامل هایی که مایکروسافت وراد بازار سیستم های رایانه ای کرده ویندوز ۱۰ می باشد و این ویندوز چیزی در حدود ۱.۵ میلیارد از رایانه های کل دنیا را به خود اختصاص داده است. مایکروسافت تصمیم گرفته با بروز کردن ویندوز ۱۰ و ارتقا دادن کاربرد آن رضایت مشتریانی که از ویندوز ۸ ناراضی هستند دوباره به سمت محصولات خود بکشاند. از آن جا که ویندوز ۸ پنجره استارت نداشت و فقط برای استفاده لمسی به کار میرفت اما تعدادافرادی که از صفحه کلید و ماوس استفاده می کردند بیشتر از کاربران لمسی بود به همین علت ویندوز ۸ نمی توانست پاسخگوی نیاز کاربران باشد و مایکروسافت را مجبور کرد تا یک نرم افزار جدیدتر و به روزتر را وارد بازار کند.

کمپانی مایکرو سافت اظهار امیدواری می کند که بتواند ویندوز ۱۰ را ارتقاداده و کسب و کار خودرا بیش از پیش رونق دهد و کاربران را تشویق کند که از سری قبلی ویندوزهایی که تولید کرده و دیگر وارد خط تولید مجدد نمی شوند دست کشیده وبه سراغ محصولات جدیدتر خود بروند. ویژگی هایی که ویندوز ۱۰ دارد عبارتند از:

ویندوز 10

ویندوز ۱۰

 

۱ـ منوی استارت ویندوز ۱۰

بسیاری از کاربران محصولات مایکروسافت در مورد ویندوز این کمپانی ابراز شکایت می کردند که منوی استارت ندارد به همین دلیل منوی استارت در ویندوز جدید دوباره بازگشته است و زمانی که بر روی این منو کلیک می کنید یک پنجره جدیدتر باز می شود که خیلی به یک صفحه موزائیکی شکل شباهت دارد و چند مورد به صورت موزائیک در کنار یکدیگر قرار دارد. افرادی که قصد استفاده از این ویندوز موزائیکی شکل را دارند می توانند به راحتی از این منوی موزائیکی استفاده کنند.

۲ـ قابلیت Continuum

مایکروسافت تلاش کرده تا با ادغام کردن ویندوزهای ۷و۸ یک ویندوز جدید را ارائه کند و برای کارآمدتر بودن محصول خود یک ویژگی هوشمندانه را به این نرم افزار خود افزوده و که با عنوان Continuum شناخته می شود و قادر است کامپیوتر را در هر وضعیتی که قرار دارد تشخیص دهد و به عنوان یک رابط کاربری بین صفه کلید و موس با یک صفحه لمسی کار کند و نیاز کاربر را پاسخگو باشد. ویندوز ۱۰ در مورد دستگاه هایی صفحه کلیدهای قابل تشخیص دارند و صفحه کلید به آن اتصال پیدا می کند ویندوز۱۰ باعث می شود که تبلت به عنوان یک رایانه رومیزی کارکرده ولی بدون آن ویندوز از یک رابط کاربری مناسب که برای کار لمسی بهتراست را مورد استفاده قرار می دهد. این ویندوز به صورتی کار می کند که کار کردن با دکه بک و یا سایر دکمه های روی صفحه را آسان می کند و موجب رضایتمندی بیشتر کاربر می شود و هر کاربری به راحتی می تواند با این دکمه ها با انگشتان خود کار کند.

۳ـ استفاده از یک ویندوز برای تمامی وسایل

مایکرو سافت همیشه تلاش کرده و اعلام کرده که ویندوز تنها برای رایانه های رومیزی نیست و باید در مورد تمام دستگاه های رایانه ای که از سیستم عامل  های ویندوزی قرار بگیرد و در حال حاضر ویندوز۱۰ آمده تا کاری کند که تبلت های ویندوزی و گوشی های هوشمند ویندوزی همه از طریق یک رابط و یک نوع راه و روش کاری و یک اکانت به صورت هماهنگ کار کنند. علاوه برویندوزی که برای همه وسایل باشد مایکروسافت تصمیم گرفته یک اپ ویندوزی را که به صورت همگانی کار می کند را برای تمام برنامه هایی که از طریق فروشگاه ویندوز دریافت می کنید معرفی کند تا بتواند راحتی کار کاربر را فراهم کند.

البته باید بگوئیم هنوز مشخص نیست اپ های ویندوزی به چه شکل ارائه خواهند شد ولی احتمال دراد یک نوع فشرده شده از این اپ برای گوشی های هوشمند ویندوزی نیز ساخته و مورد استفاده قرار بگیرد.

ویندوز 10

ویندوز ۱۰

۵ـ لزومی ندارد اپ ها به صورت تمام صفحه باشند

از زمانی که منوی استارت به وسیله ویندوز۱۰ دوباره برگشته دیده می شود که ویندوزهای قبلی چقدر خوب بودند و به خاطر اینکه شکل جدید ویندوز ۸ را بتواند با لپ تاپ های قدیمی هماهنگ کند ویندوز۱۰ این توانایی را خواهد داشت که همه اپ ها را به شکل ساده و معمول باز کند.

۶ـ ویژگی اسنپ

استفاده از ویژگی اسنپ باعث می شود تمام صفحاتی که باز شده به صورت مرتب در کنار هم قرار گرفته و دسترسی به تمام صفحات را برای کاربر آسان می کند و برای انجام تمام کارهایی که مورد نیاز کاربران است تا از برنامه های ویندوز راحت تر استفاده کند تاثیر گذاز می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *