#


اپل و چالش بزرگ نرم افزاری برای نوآوری

14 آوریل 2018 بدون نظر 1887 بازدید

اپل و چالش بزرگ نرم افزاری برای نوآوری

بزرگترین چالش اپل در سال های اخیر در مسیر نوآوری در خصوص نرم افزار می باشد

با توجه به گفته های یکی از تحلیلگران موسسه ی تحقیقاتی KGI یکی از بزرگ ترین چالش هایی که کمپانی اپل برای نوآوری طی سال های اخیر داشته در زمینه نرم افزار بوده است. از نظر کاربران بسیاری کمپانی اپل به دلیل نوآوری هایی که داشته توانسته نسبت به کمپانی های دیگر متمایز دیده شود؛ در مقابل این دیدگااه برخی از کاربران نیز اعتقاد دارند این کمپانی در عرصه ی نوآوری دچار افول شده است. مینگ چی کو به عنوان تحلیل گر مالی موسسه ی تحقیقاتی KGI نرم افزار را یکی از بزرگ ترین چالش هایی دانسته که اپل در مسیر نوآوری با آن روبه رو بوده است.

طبق اظهارات مینگ چی کو برای این کمپانی آمریکایی نرم افزار یکی از بزرگ ترین چالش هایی بوده که در سال های اخیر در مسیر نوآوری با آن مواجه شده است.

مینگ چی کو در متنی پژوهشی که در دست وب سایت MacRumors قرار دارد عنوان کرده: در موارد بسیاری شاهد آن هستیم که اپل به نسبت حوزه ی سخت افزار در زمینه نرم افزار کمی نسبت به سایر تولید کنندگان عقب مانده است و این موضوع موجب بروز اثرات بدی بر استراتژی نوآورانه ی یک پارچه سازی نرم افزار و سخت افزار خواهد شد.

مینگ چی کو مثالی را عنوان کرده که در آن اشاره کرده اپل در تلاش است تا در عرصه ی واقعیت افزوده بتواند در جایگاه نخست قرار بگیرد و اعتقاد دارد که کمپانی چینی اوپو به شکلی موثر موفق شده تلاش های اپل را محدود نماید.

به عقیده ی کو، کمپانی اوپو موفق شده در طول مدت شش تا نه ماه به پلتفرم ARKit که به وسیله اپل طراحی شده بسیار نزدیک گردد. او این مساله را نیز عنوان کرده است که بازی Honour of Kings که در طول ماه آینده ی میلادی قرار است عرضه شود تنها سازگار با گوشی های تولید شده اپل نخواهد بود و گوشی های ارزان قیمتی که اوپوی چینی تولید کرده هم قابلیت پشتیبانی از این بازی کامپیوتری را دارا می باشند؛ البته ناگفته نماند که این بازی نیازمند پیش نیازهای فنی بالایی می باشد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که احتمال داده می شود بازی Honour of Kings بیشتر از دویست میلیون کاربر را به سمت خود جذب کند که بیشتر این افراد در کشور چین حضور دارند؛ کو به دو کمپانی ای که این بازی را توسعه خواهند داد اشاره کرده و گفته: نکته ی مهمی که وجود دارد این است که اوپو مسولیت توسعه ی رابط برنامه نویسی کاربردی را دارد. این کمپانی چینی به وسیله الگوریتم های SenseTime و با مشارکت گوره توسعه ی بازی در Tencent اقدام به یکپارچه سازی نرم افزار و سخت افزار نموده است.

کو در ادامه صحبت های خود عنوان کرده است که از زمانی که ARKit در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل معرفی شده است دیگر هیچ برنامه نرم افزاری پرقدرتی که دارای این پلتفرم باشد در خصوص آیفون و یا حتی آیپد رونمایی نگردیده است. کو معتقد است تلاش هایی که اپل در خصوص واقعیت افزوده از خود نشان داده است باید موجب می شد قبل از رقبای اندرویدی برنامه های نرم افزاری محبوبی را که دارای محوریت واقعیت افزوده بود عرضه نماید. این کمپانی قبل از کمپانی گوگل از پلتفرم ARKit به عنوان یک وسیله توسعه دهنده ی برنامه های نرم افزاری واقعیت افزوده رونمایی نموده است و به وسیله آن سیستم روی چیپ مانند تراشه ی مرکزی و پردازنده ی گرافیکی و همچنین دوربین پشتی را در خصوص کاربردهای مرتبط متحول کرد.

اما علیرغم این مساله از زمانی که این پلتفرم معرفی شده است بیشتر از یک سال می گذرد اما هنوز هم هیچ برنامه نرم افزاری پرقدرتی که دارای محوریت واقعیت افزوده باشد و مخصوص آی او اس طراحی نشده است. با در نظر گرفتن اینکه بازی Honour of Kings تنها مخصوص گوشی های آیفون نمی باشد و گوشی های اوپو نیز می توانند ارائه دهنده ی این بازی باشند این کمپانی چینی توانسته برتری اپل را در عرصه ی هوش مصنوعی به میزان قابل توجه و چشمگیری به چالش بکشد.

اگر بخواهیم به صورت کلی در این خصوص ابراز عقیده کنیم باید بگوئیم که اپل در طول سال گذشته میلادی در خصوص نرم افزار نتوانسته فعالیت خوبی را از خود نشان دهد و در این عرصه کارایی کمی داشته است. آی او اس۱۱ و مک او اس مشکلات مختلفی را در نسخه های سیرا داشته اند که می توان به مشکلاتی مانند آسیب پذیری رمز عبور کاربر روت و همینطور نشان دادن پیام ها با ترتیب اشتباه در برنامه نرم افزاری iMessages اشاره کرد.

البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم که گزارشات متفاوتی در ماه ژانویه منتشر شده است که نشان می دهد کمپانی آمریکایی اپل تصمیم دارد تمرکز بیشتری را بر روی کیفیت محصولات نرم افزاری خود داشته باشد. با توجه به گزارشاتی که در دسترس است می توان گفت که این کمپانی قصد دارد تمرکز خود را بر روی از بین بردن آسیب پذیری ها و ارتقایی کارایی و بالا بردن ثبات نرم افزارها قرار دهد و محصولات خوب و با کیفیتی را در این زمینه تولید نماید. حال باید منتظر ماند و دید که این کمپانی در عرصه نرم افزاری چه اقداماتی را انجام خواهد داد و برای بهبود اپلیکیشن های خود چه تصمیماتی را می گیرد. البته اپل پیش از این نیز مشکلاتی را پیش روی خود داشته که با اخذ تصمیمات خوب و جامعی موفق شده آن ها را از سر راه خود بردارد بنابراین می توان امیدوار بود که این کمپانی در این زمینه نیز اقدامات خوبی را انجام خواهد داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *