#


توصیه های کمتر شناخته شده و کاربردی در استفاده از گوگل

گوگل
26 ژوئن 2017 بدون نظر 925 بازدید

توصیه های کمتر شناخته شده و کاربردی در استفاده از گوگل

توصیه های کمتر شناخته شده و کاربردی در استفاده از گوگل:

اگر می خواهید از همه ویژگی های کاربردی گوگل استفاده کنیدو جستجوهای دقیق و سریع تری داشته باشید .در اینجا ما به شما نکاتی خواهیم گفت که از همه امکانات گوگل استفاده کنید .پس توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

چگونه یک سایت خاص را جستجو کنیم؟

برای جستجو در یک سایت بخصوصی و یا وب سایت هایی که مانند .org .com یا .edu هستند ، شما باید  دستور و واژه  site را بکارببرید . به‌عنوان مثال برای جستجوی اطلاعات درباره تلفن همراه آیفون در سایت ازمن بپرس باید در کادر جستجو تایپ کنید  site:azmanbepors.com تلفن همراه آیفون.

چگونه یک نوع فایل را جستجو کنیم؟

 اگر می خواهید در گوگل تنها به دنبال فایل هایی با پسوند خاص مانند pdf، ppt، xls و… بگردید. شما با استفاده از دستورfiletype می توانید به راحتی این کار را انجام دهید .به عنوان مثال می خواهید به دنبال مقاله هایی  با پسوند پی‌دی‌اف درباره نحوه کار با فتوشاپ  بگردید، در این صورت باید تایپ کنید نحوه کار با فتوشاپ filetype:pdf”.

چگونه یک کلمه یا یک کاراکتر بخصوص را در جستجو اعمال کنیم؟

خیلی از موقع ها نیاز ما در جستجو از گوگل ،این است که حتما  کلمه ها  یا کاراکتر های خاصی در نتایج آن جستجو باشد. برای این نتیجه فقط کافی است که آن کلمه را داخل کاراکتر نقل قول (گیومه) قرار دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید به دنبال گوشی های هوشمند آیفون بگردید و می خواهید حتما کلمه هوشمند در نتایج جستجو وجود داشته باشد باید به این ترتیب تایپ کنید“گوشی های «هوشمند» آیفون”. و در صورت اینکه نمی خواهید کلمه‌ای در نتایج جستجوی شما وجود داشته باشد باید  از کاراکتر منفی (-) قبل از آن کلمه یا کاراکتر استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید به دنبال محصولات اپل به‌جز ساعت های هوشمند  تولیدی این شرکت باشید، در این صورت باید تایپ کنید“محصولات اپل  -ساعت های هوشمند”.

چگونه سایت های مشابه  سایت مورد علاقه مان جستجو کنیم؟

بسیاری از کاربران اینترنت معمولا سایت هایی را می شناسند و مورد پسندشان می باشد، بنابراین دنبال سایت هایی مشابه سایت های مورد نظرشان می باشند. برای این کار باید  از دستور related استفاده کنید. برای مثال اگر به دنبال سایتی مشابه با سایت از من بپرس می گردید باید در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید: related:azmanbepors.com”.

چگونه در نتایج جستجو ،کلمه های  هم معنی و مشابه نیز به نمایش درمی آید؟

اگر در نتایج به دست آماده کلمه های  مشابه و هم معنی با یک کلمه بخاص  نیز برای شما اهمیت دارد و می خواهید به نمایش درآید باید قبل از آن کلمه از کاراکتر “~” استفاده کنید. برای  مثال شما اگر به دنبال “~گجت های  پوشیدنی” می گردید ، نتایج هم معنی و مشابه  با “دستگاه های پوشیدنی” نیز برای شما به نمایش درمی آید. البته باید توجه داشته باشید  که این امکان در بعضی مواقع بخصوص درزبان  فارسی نتایج درستی به نمایش در نمی آید.

 چگونه در یک محدوده خاص جستجوکنیم؟

اگر به دنبال این هستید که جستجوی شما نتایجی را بدنبال بیاورد که تنها در یک محدوده عددی خاص انجام گیرد می توانید  ازاین کاراکتر “..” بعد از عدد مورد نظر استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید به دنبال مدل های گوشی های آیفون ۴ به بعد بگردید باید تایپ کنید “آیفون ۴⋅⋅ ” . در این شکل از تایپ در جستجوی گوگل  تنها آیفون های مدل ۴ به بعد یعنی  (iPhone 5، ۵s، ۵c، ۶، and 6 Plus) برای شما به نمایش درخواهد آمد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *