#


افزودن واحد پردازش عصبی به تراشه اکسینوس سامسونگ

سامسونگ
25 اکتبر 2017 بدون نظر 1193 بازدید

افزودن واحد پردازش عصبی به تراشه اکسینوس سامسونگ

افزودن واحد پردازش عصبی به تراشه اکسینوس سامسونگ

کمپانی سامسونگ طی چند روز گذشته در استارتاپی که با نام DeePhi به راه افتاده بود تصمیم گرفت بر روی هوش مصنوعی فعالیت بیشتری را داشته باشد. دیفای در اصل در زمینه گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی کار می کند و کمپانی سامسونگ نیز اعلام کرده قصد دارد یک واحد پردازش عصبی را به تراشه های اکسینوس خود بیافزاید. این تصمیم سامسونگ حاکی از آن است که این کمپانی عظیم به هیچ عنوان تمایل ندارد در رقابت این سال ها که در زمینه هوش مصنوعی به وجود آمده عقب نشینی یا توقف کند و قصد دارد با ارائه بهترین محصولات خود را برتر از دیگر کمپانی ها نشان دهد.

معرفی دیفای

دیفای یک استارتاپ ویژه و مهم است که دانشگاه چینهوای چین آن را دارا می باشد و مهمترین و اصلی ترین هدف تشکیل آن فعالیت بر روی تکنولوژی هایی است که برای یادگیری عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. به ادعای برخی از منابع خبری کمپانی سامسونگ یک سرمایه گذاری عظیمی دایفی تک را انجام داده است. برخی از توسعه دهندگانی که از سوی کره به این استارتاپ رفته بودند پس از ملاقاتی که داشتند سرمایه گذاری سامسونگ را بسیار با شکوه و شگفت انگیز اعلام کردند.

سامسونگ

سامسونگ

هدف از ایجاد دیفای

کشور چین استارتاپ خود را جهت حمایت از کمپانی هایی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند برپا کرده است تا بتوانند در این استارتاپ شرکت داشته و فعالیت خود را افزایش داده و دامنه های کاری خود را گسترش دهند. کمپانی سامسونگ با انجام سرمایه گذاری بر روی تراشه اکسینوس در اصل دومین سرمایه گذاری بزرگی است که این کمپانی کره ای درزمینه هوش مصنوعی در کمپانی های خارجی انجام داده است. علاوه بر سامسونگ کمپانی های دیگری هم هستند که با دیفای همکاری و مشارکت دارند و در بین آن ها نام شرکت هایی همچون مدیا تک و آمازون وب سرویس هم دیده می شود.

استارتاپ دیفای در سال ۲۰۱۶ میلادی به وسیله چهار دانشجوی فارغ التحصیل که از دانشگاه های چینهوا و استنفورد بودند پایه گذاری شده است. این استارتاپ بزرگ پس از اینکه توانست در مورد تکنولوژی های شبکه عصبی و چگونگی ایجاد شبکه های عصبی موفق عمل کند مورد توجه کمپانی های بسیاری قرار گرفت که یکی از این کمپانی های علاقه مند سامسونگ کره ای می باشد.

دیفای به عنوان یک استارتاپ هر طرح و سرمایه گذاری را نمی پذیرد به عنوان مثال می توان از کمپانی اس کی تلکام نام برد که تابستان گذشته اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در دیفای را داشت اما طرح آن ها از سوی دیفای مورد قبول واقع نشد. یکی از عوامل معروفیت دیفای به خحاطر تکنولوژی خاص او می باشد که با نام کیت گسترش دهنده شبکه عمیق عصبی در دنیای فناوری مورد توجه کمپانی ها می باشد. فناوری ویزه دیفای در واقع یک کیت توسعه دهنده است که در زمینه یادگیری عمقی بسیار پرکاربرد بوده و دارای یک ساختار یکپارچه می باشد. هدف فناوری دیفای ساده کردن و افزایش سرعت در مورد یادگیری عمیق است که باعث شده بسیاری از فناوری های دیگر در راستای آن به وجود بیایند و پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

کمپانی سامسونگ چندین ماه است که نسبت به تراشه های مصنوعی ای که این استارتاپ در حوزه شبکه های عصبی طراحی کرده توجه نشان داده است و تمایل دارد این تراشه های را در مورد محصولات قابل حمل و جابجایی خود به کار گیرد. تراشه اکسینوس دارای سیستم تشخیص گفتار به صورت لحظه ای بوده و قابلیت این را دارد که زبان عصبی را مورد پردازش قرار دهد. این موارد تنها بخش کوچکی از کاربردهایی است که این تراشه در تلفن های هوشمند خواهد داشت.

سامسونگ

سامسونگ

در خصوص این مدل از تراشه ها باید بگوئیم چون مبتنی بر هوش مصنوعی هستند از آنها با نام واحد پردازش عصبی شناخته می شوند و مورد توجه کمپانی های بسیاری قرار می گیرند. این تراشه ها کمک می کنند تا استفاده از برنامه هایی که با هوش مصنوعی کار می کنند در تلفن های هوشمند افزایش یافته و مورداستقبال همگان قرار بگیرند. کمپانی سامسونگ با هدف استفاده از این تراشه های هوشمند در تولید محصولات با کیفیت تر به سوی آینده پیش می رود و قصد دارد هوش مصنوعی را بیش از پیش در محصولات خود نشان دهد ، که این عامل باعث می شود کیفیت محصولات این کمپانی افزایش یافته و در میدان رقابت با کمپانی های دیگر که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند به عنوان شرکتی پیشرو شناخته شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *