#


رویدادهای عجیب در تاریخ سی و شش سال فیلم فجر

13 فوریه 2018 بدون نظر 1325 بازدید

رویدادهای عجیب در تاریخ سی و شش سال فیلم فجر

عجیب ترین اتفاقاتی که در تاریخ سی و ساله فیلم فجر افتاد

به دنبال عدم داوری انیمیشن سینمایی (فیلشاه) و چشم پوشی از تنها انیمیشن حاضر در حشنواره سی و ششم فیلم فجر گروه «هنر پویا» بیانیه ای را ارسال کرد.

به گزارش ازمن بپرس، در متن این بیانیه آمده است:

باسمه تعالی

نتایج داوری‌ های جشنواره سی و ششم فیلم فجر به آگاهی رسید و نکته عجیبی که در این ماجرا وجود دارد این است که، دو نفر از داوران محترم این دوره از جشنواره، در برنامه تلویزیونی «هفت» به آگاهی رساندند که داوران اصلا ایمیشن سینمایی «فیلشاه» را داوری نکرده‌ اند! این بی‌ توجهی به تنها انیمیشن سینمایی حاضر در این جشنواره در صورتی  انجام می شود که در اعلام رسمی دبیر جشنواره از این انیمیشن به عنوان فیلمی که برای دریافت تمام سیمرغ‌ ها مورد داوری قرار گرفته است، یاد شد و این یکی از عجیب ‌ترین رویدادهای تاریخ سی و شش ساله جشنواره فیلم فجر به حساب می آید که فیلمی به قسمت مسابقه سودای سیمرغ راه پیدا می کند اما داوران فیلم را داوری نمی ‌کنند!

برخورد دبیرخانه جشنواره نیز روال جالبی دارد، اول تماس و اصرار مسئولین دبیرخانه برای شرکت انیمیشن«فیلشاه» به عنوان یک اثر با کیفیت در جشنواره، پس از آن بی ‌مهری و حذف آن از بعضی سینماهای مهم و در آخر داوری نشدن فیلم و عدم توجه به تقاضای داوران برای گرامی داشتن از «فیلشاه»!

این رفتارهای ضد و نقیض مسئولان جشنواره در صورتی است که تعداد زیادی از منتقدان سینمایی، اهالی رسانه و مردم، از انیمیشن «فیلشاه» به عنوان اثری با ارزش و پیشرو یاد خواهند کرد و به این ترتیب محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی در سخنرانی که در مراسم اختتامیه جشنواره سی و ششم فیلم فجر داشته است ، با توجه ‌ به این انیمیشن – که دستاورد «هنر پویا» به عنوان یک شرکت خصوصی می باشد و هیچ وابستگی به دولت و نهادهای فرهنگی دیگر ندارد– اصرار می ‌کند که موفق شده ایم‎‌ قسمت زیادی از عقب‌ ماندگی خود را از سینمای انیمیشن جهان جبران کنیم و به مرزهای استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

از طرفی دیگر با توجه به این که «هنر پویا» خواستار نمایش نوروزی انیمیشن «فیلشاه» می باشد، اصلی ترین  نگرانی ما به عنوان یک شرکت مستقل که تجربه موفقی در «شاهزاده ‌روم» داشته ‌ایم، این است که این بی‌ توجهی ها در خصوص نمایش نوروزی نیز تکرار شود. ما بر این اعتقادیم که نمایش انیمیشن «فیلشاه» می ‌تواند مخاطبی را به سینما آورد که دیگر فیلم ‌ها توان آن را ندارند. این انیمیشن با عرضه محتوای سالم برای کودکان و خانواده‌ ها، طیف مخاطبان سینما را بالا می برد؛ موضوعی که هم به نفع سینمادار است، هم به نفع پخش ‌کننده و هم به نفع تولید کننده و این یعنی نفع کل سینمای ایران.

در پایان از مردم، سینماگران و مخصوصا جامعه انیمیشن که به سعی های گروه «هنر پویا» احترام گذاشته و یا انیمیشن «فیلشاه» را دوست داشتند، سپاسگذاری می کنیم.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *