#


بیوگرافی کلینت ایستوود

بیوگرافی کلینت ایستوود
21 ژانویه 2017 بدون نظر 3333 بازدید

بیوگرافی کلینت ایستوود

کلینت ایستوود CLINT EASTWOOD

کلینت ایستوود و گویندگان نقش های ایشان در فیلم های متعدد : سعید مظفری، منوچهر اسماعیلی، چنگیز جلیلوند، ایرج ناظریان، منوچهر والی زاده.
ستارۀ مرد امریکایی متولد 31 می 1930 در سان فرانسیسکوی کالیفرنیا با نام اصلی کلینتون ایستوود – پسر در عین سایه روشن‌های علاقه و ترس و تردید دوران بسیار پر پیچ و خم و پر درد سری را در مسیر خود تا حد کارگردانی و بازیگری با عنوان و اسم و رسم جهانی طی کرده است که در نوع خود کم نظیر است و تشریح آن در این گزیده نمی‌گنجد.

او در نوجوانی در مدرسۀ بازیگری سرخورده شد و تصمیم گرفت که دیگر به این مدرسه برنگردد ولی بعداً دوباره منصرف شد وپس از پایان دوران مدرسه مدتی به شغل‌های متفرقه گذراند. تا اینکه در خدمت نظام با کسانی آشنا شد که حرفۀ هنر پیشگی و کارگردانی علاقمند بودند و در عمل نیز از او بعد از پایان خدمت نظام موفق‌تر شدند اورا پس زدند ولی نقش‌های کوچک و بی‌اهمیت را رها کرد و مدتی به شغل‌های متنوع روی آورد. ولی چند ماه بعد به CBS مراجعه و او را با چهره خاص برای فیلم‌های و سترن مناسب دیدند مدت 7 سال به صورت یک ستارۀ تلویزیونی مشهور درآمد در این حال سینمای ایتالیا او را پذیرفت و اگر چه هالیوود فیلم‌هایش را به عنوان تحقیر و سترن اسپاگتی تلقی می‌کرد.

آغاز معروفیت وی

فیلم‌های بخاطر یک مشت دلار، چند دلار بیشتر با لیوان کلیف و “خوب، بد، زشت” با همین ستارۀ مرد سینما او را به شهرت جهانی کافی رسانیده بود. در بازگشت به امریکا باریچارد برتون در فیلم “قلعه عقابها” را شروع کرد ولی بعداً تصمیم گرفت خودش همه کارۀ خودش باشد و یک کمپانی تهیه فیلم برپا کرد (کمپانی مالپاسو) در طی یک دهه این کمپانی معروف‌ترین کارهای او را ارائه داد.

از جمله فرار از زندان الکا تراز و فیلمی به همراهی لی ماروین و فیلم دیگری به همراهی شرلی مک لین و غیره، بی‌میل نبود با جان وین هم کار کند ولی معاملۀ شان نشد فیلم‌های زیادی به کارگردانی دان سیگل ساخت که خود ماجراها دارند بعد از مرگ سیگل و یکی‌دیگر از عوامل فیلم‌سازی او در سال بعد فیلمی با شرکت جین هاگمن و ریچارد هریس و مورگان فری من ساخت که چهار جایزه اسکار برد دو جایزه از آن ایستوود برای بهترین کارگردان و دیگری برای بهترین تصویر او 25 فیلم را کارگردانی کرد اغلب با بازیگری خودش در نقش اول او به کارهای دیگری جز کمپانی سینما هم روی آورد و درگیری‌های زیادی درست کرد…

آخر الامر اینکه این مرد ماجراجوی سینما در 51 فیلم نقش آفرینی کرده است برای فیلم نابخشوده به‌عنوان بهترین کارگردان در 1993 اسکار را ربود و در 2005 هم به‌عنوان بهترین کارگردان برای فیلم کودک یک میلیون دلاری همین جایزه را کسب کرد.

در زندگی خصوصی پرماجرای او حتی 2 سال شهردار بوده و در آن دو سال هرج ومرج آفرید و بارها در مورد او شکایت‌ها شد و او علیه دیگران شکایت‌ها کرد که بگذاریم پدرش کارگر فولادسازی و مادرش کارگر کارخانه IBM بود خواهری هم دارد. از همسر اولش که جدا شدند یک پسر که موسیقیدان است و از همسر دومش یک دختر دارد.

ایستوود

خوب، بد، زشت از جمله فیلم‌های دوبله شده بازیگر  کلینت ایستوود :

گوینده: سعید مظفری
به خاطر یک مشت دلار (18 دسامبر 1965) دوبله دوم
خوب، بد، زشت (23 دسامبر 1966) دوبله دوم
طناب اعدام (31 جولای 1968) دوبله دوم
قلعه عقابها (4 دسامبر 1968)
هری کثیف (22 دسامبر 1971)
خط آتش (9 جولای 1993)
کار خون (6 آگوست 2002)
گوینده: چنگیز جلیلوند
خوب، بد، زشت (23 دسامبر 1966) دوبله اول
قدرت مگنوم (25 دسامبر 1973)
آرامش آبگیر (21 می 1975)
جوزی ولز یاغی (30 ژانویه 1976)
نابخشوده (3 آگوست 1992)
زیر باران گوله
گوینده: منوچهر اسماعیلی
به خاطر یک مشت دلار (18 دسامبر 1965) دوبله اول
گوینده: منوچهر والی زاده
به خاطر یک مشت دلار (18 دسامبر 1965) دوبله سوم

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *