#


بیوگرافی الناز حبیبی

25 فوریه 2019 بدون نظر 7047 بازدید

بیوگرافی الناز حبیبی

بیوگرافی الناز حبیبی

الناز حبیبی یکی از بازیگران جوانی است که در مدت زمان کوتاهی توانسته با ایفای نقش های زیبا طرفداران بسیاری را پیدا کند. این هنرمند جوان در تاریخ 21 مرداد ماه سال 1368 در تهران متولد شده و در رشته تدوین به تحصیل مشغول است. الناز حبیبی یکی از بازیگرانی است که کار بازی را از دوران کودکی و با ایفای نقش هایی در تئاتر آغاز کرده است. نخستین تجربه همکاری الناز حبیبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1378 بوده است. این هنرمند جوان تا کنون آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی را بازی کرده که در هریک از آن ها نقش متفاوتی داشته و توانسته محبوبیت زیادی را به دست بیاورد.

پس از سال 78 الناز حبیبی 3 مرتبه توسط آقای سعید سلطانی دعوت به کار شده و همین امر موجب شد تا فعالیت هنری خود را به صورت جدی تری آغاز کند. این بازیگر جوان در 3 تا از فیلم های کیانوش عیاری نیز  بازی کرده است. سریال فاصله ها یکی از مهم ترین کارهای تلویزیونی الناز حبیبی به شمار می رود. این هنرمند جوان آثار سینمایی و تلویزیونی مختلفی را بازی کرده که فیلم سینمایی پیتزا مخلوط از مهم ترین آن ها به شمار می رود.

در این فیلم سینمایی که در سال 1390 توسط حسین قاسمی جامی ساخته شده و در آن دو جوان شهرستانی به دلیل علاقه برای کسب درآمد بیشتر وارد تهران شده و در یک پیتزا فروشی به کار مشغول می شوند. در همین زمان مشکلاتی به وجود می آید که ماجراهایی عجیب را به دنبال دارد.

یکی از مهم ترین کارهای تلویزیونی که الناز حبیبی در آن به ایفای نقش پرداخته سریال دردسرهای عظیم است. در این سریال الناز حبیبی در نقش بهار و درکنار جواد عزتی به ایفای نقش پرداخته است و توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. حبیبی از دوران کودکی نسبت به بازیگری علاقه شدیدی داشته و نخستین تجربه بازیگری او در فیلم دفترچه خاطرات بود که توسط آقای سلطانی ساخته شده و نخستین همکاری الناز حبیبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم خورد.

الناز حبیبی می گوید پدرم یکی از طرفداران پر و پا قرص هنر بوده و تمامی زمینه های هنری همچون موسیقی و سینما را به شدت دنبال می کند. او پدر خود را یکی از مشوقان اصلی در عرصه بازیگری معرفی کرده و گفته: همراهی پدرم برای بازیگری به اندازه ای بود که تا سن 16 سالگی در تمام کارهایم حضور داشته و مرا حمایت می کرد. الناز حبیبی شهرت خود را مدیون سریال روزگار قریب می داند که در سال 86 ساخته شده و این بازیگر جوان را معرفی کرد. پس از آن در سریال فاصله ها که تولید سال 88 بود به ایفای نقش پرداخته و سپس در سریال پنج کیلومتر تا بهشت ساخته سال 90 بازی کرد.

الناز حبیبی بازیگری را بسیار دوست داشته و از آن تحت عنوان عشق خود نام برده است. او بازیگری را یک شغل ندانسته و از علاقه وافری که به این عرصه دارد صحبت کرده است و معتقد است: اگر فردی نسبت به بازیگری علاقه و عشقی نداشته باشد یک روز هم در این عرصه نمانده و میدان را خالی خواهد کرد. الناز حبیبی در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمده و دارای پنج برادر و خواهر دیگر است. او فرزند ته تغاری خانواده بوده و می گوید تمام اعضای خانواده اش در کشور سوئد اقامت دارند اما علیرغم این مساله پیگیر تمام کارهای او بوده و از آنجا نیز حمایت های خود را ابراز می کنند.

ماجرای فوت مادرش او را به شدت تحت تاثیر قرار داد به گونه ای که به مدت چهار نه برای ورود به دانشگاه درس خواند و نه حتی کاری انجام داد. پس از این مدت سعی کرد غم و افسردگی را کنار گذاشته و با نگاهی جدید به زندگی از ابتدا آغاز کند. او غیر از بازیگری به تک تک اعضای خانواده خود علاقه مند بوده و خواهرش آی سودا را به عنوان یک مادر معرفی می کند که در نبود مادرش سعی کرده برای او هم خواهری کند و هم تا حدودی جای خالی مادر را پر کند.

او می گوید: علاقه ام به آی سودا به اندازه ای است که احساس می کنم یک روح در دو جسم بوده و او را بسیار دوست دارم. این مهر به اندازه ای بود که وقتی آی سودا نیز کشور را ترک کرد احساس کردم تمام وجود و همه چیزم با او رفته و احساس تهی و خالی بودن کردم. اما زمانی که به رضایت خواهرم فکر کردم توانستم با این موضوع کنار آمده و من نیز خوشحال باشم.

توجه به سنت در برگزاری مراسم

الناز حبیبی درخصوص برگزاری مراسم های مختلف می گوید: علیرغم اینکه خانواده ام در سوئد زندگی می کنند اما نسبت به آداب و رسوم ایرانی ارزش و اهمیت بسیاری قائل بوده و به عنوان افرادی سنتی شناخته می شوند. الناز حبیبی در سال 91 زمانی که تنها 24 سال سن داشت با مهدی صاحب زمانی آشنا شده و ازدواج کرد. او درخصوص زندگی مشترک خود گفته همسرم سالیان بسیاری است که در کشوری دیگر اقامت داشته و من به علت شغلی که دارم قادر به ترک کشور نیستم. همین مساله موجب شده در اوقات بیکاری برنامه ای را ترتیب داده و یکدیگر را ملاقات کنیم.

الناز حبیبی درخصوص مراسم خواستگاری و ازدواج خود گفته: از آنجایی که خانواده ام به برگزاری مراسم ها براساس آداب و رسوم و سنت ایرانی خیلی اهمیت می دهند مراسم خاستگاری ما به روش سنتی برگزار شده و در خانه خود میزبان خانواده داماد بودیم. از آنجایی که با همسرم پیش تر درخصوص مراسمات صحبت کرده بودم هیچ مشکلی به وجود نیامده و آن ها نیز سعی در انجام تمام مراسمات براساس سنت ایرانی داشتند.

او در مورد مهریه عنوان کرد که پدرش مهریه را تعیین کرده و زمانی که در مراسم خواستگاری نوبت به مشخص کردن مهریه و دیگر مراسمات رسید او و مهدی کنار نشسته و همه چیز را به بزرگتر ها محول کردند چرا که مطمئن بودند آن ها زبان صحبت با یکدیگر را بهتر دانسته و اختلاف نظری نیز پیش نخواهد آمد.

جدایی الناز حبیبی

درحال حاضر صحبت های ضد و نقیضی در مورد جدایی الناز حبیبی از همسرش مطرح شده است که البته در هیچ فضای مجازی و رسانه ای این خبر تائید و یا تکذیب نشده است. اما در یکی از مصاحبه هایی که با الناز حبیبی انجام شد و درخصوص جدایی او سوال شد اما هنوز این خبر به صورت رسمی از سوی الناز حبیبی تائید و یا تکذیب نشده و او تنها گفته همسرش در کشوری دیگر سکونت دارد.

حبیبی به عنوان یکی از آدم ها خود دوست شناخته می شود که سعی می کند اهمیت زیادی را به خود داده و در این خصوص عنوان کرده: قالبا بهترین هدیه ای که در روز تولد دریافت کرده و باعث شادی من می شود آن کادویی است که خودم خریده ام و به خودم هدیه می دهد. کمک کردن به دیگران نیز از دیگر کارهایی است که می تواند خوشحالی من را در پی داشته و سعی می کنم تا جایی که امکان دارد و قادر هستم از کمک کردن به دیگران دریغ نکنم.

این بازیگر توانمند و جوان هیچ علاقه ای به الگو برداری از بازیگران دیگر نداشته و سعی می کند در تمام کارهایش خودش باشد. البته این هنرمند توانمند علاقه بسیاری به فاطمه معتمد آریا و پرویز پرستویی داشته و کارهای آن ها را دنبال می کند. از سوی دیگر علاقه ای به تنهایی نداشته و سعی می کند زندگی اجتماعی خود را در هر حالتی حفظ کند. خرید کردن یکی از کارهای مورد علاقه الناز حبیبی بوده و سعی می کند هر چند وقت یکبار ساعتی را به این مساله اختصاص دهد. این بازیگر جوان علاقه بسیار زیادی به ریسک کردن داشته و انجام کارهای کمدی را به نوعی مانند نقش منفی بازی کردن می داند.

فیلم سینمایی ناخواسته یکی دیگر از کارهایی است که الناز حبیبی به بازی در آن پرداخته و با مهتاب کرامتی و مهرداد صدیقیان همبازی بوده است. این فیلم سینمایی توسط برزو نیک نژاد ساخته شده و در داستان فیلم اتفاقاتی به وقوع می پیوندد که چه خوب چه بد می توانند در تغییر زندگی نقش مهمی داشته باشند. گاهی افراد خواسته و از روی آگاهی کاری را انجام می دهند که می تواند برروی ناخواسته های سرزده تاثیر داشته و در سرنوشت افراد تاثیرگذار باشد.

آثار سینمایی که الناز حبیبی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است

        دشمن زن (1396)

        ناخواسته (فیلم 1٣٩6)

        خجالت نکش (1396)

        ماه گرفتگی (1395)

        زاپاس (1394)

        ناخواسته (1392)

        پیتزا مخلوط (1389)

        فصل باران های موسمی (1388)

سریال های تلویزیونی که الناز حبیبی در آن ها بازی کرده است

1386روزگار قریب

 1389فاصله ها

 1390پنج کیلومتر تا بهشت

 1390سی امین روز

1390تا ثریا

1390لبه آتش

 1391فراموشی

 1391به خاطر مونا

1392دودکش 1

 1393دردسرهای عظیم

 1393سربه راه

1394دردسرهای عظیم 2

 1395–96 پرستاران

 1396-1397سارق روح

جوایز الناز حبیبی

مهم ترین جایزه ای که الناز حبیبی دریافت کرد برای بازی در فیلم سینمایی زاپاس ساخته برزو نیک نژاد بود. این هنرمند جوان از سوی جشنواره رنگین کمان چین موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد و توانست این جایزه را در کارنامه هنری خود داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *