#


بیوگرافی ارژنگ امیرفضلی

28 فوریه 2019 بدون نظر 3321 بازدید

بیوگرافی ارژنگ امیرفضلی

بیوگرافی ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی بازیگر کمدی ایرانی در سال 1349 در شهر تهران متولد شده است. اغلب کارهایی که امیرفضلی در آن ها به ایفای نقش پرداخته کمدی هستند به همین علت او را بیشتر به عنوان یک کمدین می شناسند. امیرفضلی برای نخستین بار با بازی در برنامه نوروز72 که توسط داریوش کاردان ساخته شده در کنار مهران مدیری و حمید لولایی جلوی دوربین رفت. امیرفضلی در مدت کوتاهی توانست دامنه فعالیت های هنری خود را گسترش داده و در کنار بازیگری به کارگردانی نیز بپردازد. این هنرمند فعال چندین مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کرده که موجب شده اند نام او به عنوان یک هنرمند مشهور و کاردان بر سر زبان ها بیفتد.

الو الو من جوجوام یکی از مهم ترین کارهای ارژنگ امیرفضلی محسوب می شود که توسط مرضیه برومند کارگردانی شده و توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. شارلاتان ساخته آرش معیریان، اخراجی های1و2 ساخته مسعود ده نمکی و افراطی ها که توسط جهانگیر جهانگیری ساخته شده از دیگر کارهایی هستند که در کارنامه هنری ارژنگ امیرفضلی به ثبت رسیده است.

خصوصیات اخلاقی پدر ارژنگ امیرفضلی

زمانی که از ارژنگ امیرفضلی درمورد خصوصیات اخلاقی پدرش سوال می شود پاسخ به آن را کمی سخت عنوان می کند. او در صحبت های خود گفته: خاطرات و آموخته های من از پدر به اندازه یک دنیا است که این امر باعث می شود خیلی سخت بتوانم در مورد او صحبت کرده و خصوصیات اخلاقی او را بیان کنم. اما باید این نکته را عنوان کنم که از لحاظ روحیات فردی همچون پدرم هستم ولی درخصوص اخلاق او را بسیار بهتر از خود می دانم.

همسر و فرزند ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی ازدواج کرده و پسری به نام کارن دارد. او درخصوص تعطیلی ساعت خوش می گوید سعی کردم با آن کنار بیایم. زمانی که در اوج شهرت قرار داشتم بنا به دلایلی مجبور به کار در شرکتی شدم که حقوق ماهیانه آن تنها 20 هزار تومان بود و به عنوان یک بازاریاب تبلیغاتی کار خود را آغاز نمودم. علیرغم اینکه با همسرم در این شرکت کار می کردیم ولی بازهم حقوقمان کفاف خرج زندگی را نمی داد و گاهی کم می آوردیم.

چگونگی ورود به عرصه هنر

ارژنگ امیرفضلی درخصوص چگونگی ورود خود به عرصه هنر گفته: در زمستان سال71 زمانی که در یکی از شرکت های گرافیکی به کار مشغول بودم امیر غفارمنش با من تماس گرفت و به من اطلاع داد که برای یکی از کارهای تلویزیونی قرار است تست بگیرند. او از من درخواست کرد رفته و تست دهم که مرحمو داوود اسدی نیز با من همراه بود. برنامه تلویزیونی برای نوروز بود و من در مقابل داریوش کاردان و دیگر عوامل صحنه هایی را اجرا کردم. آن ها کارم را پسندیدند و اجازه دادند در نوروز72 من هم جزو یکی از بازیگران باشم. در این کار داوود اسدی نیز در کنار من و مهران مدیری و حمید لولایی حضور داشت. ابتدا پرواز57 را کار کردیم و پس از آن به سراغ ساعت خوش رفتیم.

پزشکی تا بازیگری

ارژنگ امیرفضلی ابتدا علاقه داشته تحصیلات خود را در رشته تجربی ادامه دهد که با مخافت پدر مواجه می شود. اما پس از اصرارهای مستمر اجازه تحصیل در رشته تجربی را دریافت می کند اما پس از رد شدن در سال اول تجربی پدر او را در مدرسه گرافیک ثبت نام کرده و از این طریق او با هنر و تئاتر و نقاشی آشنایی پیدا می کند. در همانجا بود که با افرادی همچون امیر غفارمنش و داوود اسدی و داریوش موفق آشنا شده و کار تئاتر می کنند.

برگزاری نمایشگاه نقاشی

یکی از کارهای مورد علاقه ارژنگ امیرفضلی نقاشی کردن است و غالب تابلوهایی که می کشد سورئال را نشان می دهند. در سال71 نمایشگاهی را برپا می کند اما از آنجایی که نقاشی درآمد کافی نداشته به سراغ شرکت های گرافیکی می رود و در یکی از این شرکت ها استخدام می شود.

در زندگی خصوصی ارژنگ امیرفضلی می توان بخش های مختلفی را دید که بیشتر آن را به یک مجموعه موسیقی شبیه کرده است و می توان آهنگ ها و ترانه های مختلفی را پیدا کرد. امیرفضلی باتوجه به حسی که در لحظه دارد آهنگی نیز متناسب با حال خود پیدا کرده و گوش می دهد. گاهی می توان آهنگ های پاپ را در خانه او شنید و گاهی به سراغ آهنگ های سنتی می رود.

ارژنگ امیرفضلی و اوقات فراغت

امیرفضلی برای لحظه به لحظه خود کارهای ویژه ای را درنظر گرفته و در ساعت های بیکاری و فراغت به تماشای فیلم می نشیند. قدم زدن در کوچه و خیابان را بسیار دوست داشته اما در حال حاضر کمتر این کار را انجام می دهد. مطالعه کتاب یکی دیگر از کارهایی است که امیرفضلی در اوقات بیکاری به آن پرداخته و سعی می کند هیچ لحظه ای را خالی از دست ندهد.ارژنگ امیرفضلی

ماجرای بیماری ارژنگ امیرفضلی

امیر فضلی چندی است که به دلیل بیماری کمی فعالیت خود را کاهش داده و ماجرای بیماری خود را اینگونه بیان می کند. پیش از عید96 زمانی که مشغول فیلمبرداری محله گل و بلبل بودیم پس از اتمام کار به خانه زفته و کله پاچه ای را داغ کرده و خوردم. بلافاصله پس از خوردن این حجم غذا خوابیده و اندکی بعد احساس کردم درد شدیدی در قسمت جناغ سینه ام ایجاد شده که قرص مسکن نیز نمی تواند جلوی درد را بگیرد. پس از مراجعه به بیمارستان از من خواستند که مبلغ زیادی را به دلیل خصوصی بودن بیمارستان پرداخت کنم و من هم مجبور شدم به بیمارستانی که بیمه تامین اجتماعی را بپذیردو در بیمارستان لبافی نژاد به من گفته شد که درد در ناحیه لوزالمعده است و باید در بیمارستان شهدای تجریش بستری شود. او جراحی خود را نوعی رفو و گلدوزی عنوان کرده و نسبت به این موضوع بسیار شوخ برخورد کرده است.

ارژنگ امیرفضلی پیش از این در خندوانه نیز فعالیت داشته و برای نخستین بار به عنوان میهمان در این برنامه حاضر شد. اما پس از مدتی در بخش های ادا بازی این برنامه پرطرفدار حضور داشته و در یکی از فصل های خندوانه نیز به عنوان مجری بخش ادابازی حاضر شده است. امیرفضلی درخصوص آرزوی خود اینگونه عنوان کرده است: امیدوارم فرزندم به زودی بزرگ شده و به قدری در زمینه کاری خود فعال باشد و کسب و کارش رونق زیادی داشته باشد که وقتی من به او زنگ می زنم بگوید بابا درحال حاضر وقت ندارم بعدا زنگ بزن.

استنداپ کمدی از دیگر برنامه هایی است که رامبد جوان از ارژنگ امیرفضلی برای حضور در آن دعوت به عمل آورد اما امیرفضلی ابتدا گفت که این کار را بلد نبوده و نمی تواند اما زمانی که با اصرار رامبد جوان مواجه شد گفت سعی خود را می کند اما هیچ قولی نمی دهد. امیرفضلی در دوران بازیگری و کار هنری خود سعی کرده نقش های جذاب و خاطره انگیزی را ایفا کند و می توان گفت بسیار زیاد در این عرصه موفق بوده و توانسته نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

فیلم های سینمایی که ارژنگ امیرفضلی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است

        قهرمانان کوچک (حسین قناعت) (1395)

        هر چی خدا بخواد (نوید میهن دوست) (1389)

        محاکمه در خیابان (مسعود کیمیایی) (1387)

        دو خواهر (محمد بانکی) (1387)

        اخراجی ها 2 (مسعود ده نمکی) (1387)

        هم خانه (مهرداد فرید) (1386)

        اخراجی ها (مسعود ده نمکی) (1385)

        شام عروسی (1384)

        شارلاتان (1383)

        گرداب (1383)

        مربای شیرین (1380)

        جنگجوی پیروز (1377)

        الو! الو! من جوجوام! (1373)

مجموعه های تلویزیونی که ارژنگ امیرفضلی در آن ها بازی کرده است

        1393 سر به راه (سعید سلطانی)

        1391 همهٔ خانواده من (داریوش فرهنگ)

        1391 تهران پلاک یک (مهدی مظلومی)

        1390 کسی خوابه؟ (سیدجواد رضویان)

        1390 خانه اجاره ای سری اول (رامین ناصرنصیر)

        1390 چمدان (خسرو ملکان)

        1389 دانی و من سری سوم (ارژنگ امیرفضلی)

        1389 تبریز در مه (محمدرضا ورزی)

        1388 تله فیلم لیموترش (سیدجواد رضویان)

        1388 تله فیلم سکه های شانس (مجید تربتی فرد)

        1388 شمس العماره (سامان مقدم)

        1387 دیدار (سید جواد هاشمی)

        1386 آرزوهای شیرین (وحید حسینی)

        1385–1384 قشقرق (ارژنگ امیرفضلی)

        1384 قرارگاه مسکونی (سیدجواد رضویان)

        1381 همینه (ارژنگ امیرفضلی)

        1381 آتیه (ارژنگ امیرفضلی)

        1381 زنگ آخر (نیما فلاح)

        1381 توی خونه (ارژنگ امیرفضلی)

        1379 تماشا 79

        1379 مثل زندگی (بهروز بقایی)

        1379 نوروزی ها (بهروز بقایی)

        1378 آقای حسابی (بهروز بقایی)

        1378 حرف تو حرف (مهران غفوریان)

        1378این چند نفر (مهران غفوریان)

        1378قصه های فلانی (ارژنگ امیرفضلی)

        1378–1377 سلام کوچولو (رضا ژیان – سیما ایلخان)

        1377 گلهای 77 (مهران غفوریان)

        1373 ساعت خوش (مهران مدیری)

        1372 پرواز 57 (مهران مدیری)

        نوروز 72 (داریوش کاردان – مهرداد خسروی)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *