#


شب ادراری در کودکان ؛ روش هایی برای جلوگیری از شب ادراری

1 ژانویه 2018 بدون نظر 1297 بازدید

شب ادراری در کودکان ؛ روش هایی برای جلوگیری از شب ادراری

No votes yet.
Please wait...

شب ادراری در کودکان ؛ روش هایی برای جلوگیری از شب ادراری

خیس کردن بستر برای یک بچه، هم ناراحت کننده است و هم اضطراب آور. خوشبختانه تقریباً همهٔ کودکان با گذشت زمان این اختلال را فراموش می کنند. آنچه در زیر می آید جدید ترین راه های درمانی این اختلال می باشد:

واقع گرا باشید

به توصیه  ی برخی پزشکان تشویق و تنبیه نکنید ، فقط رختخواب را عوض کنید. حتی یک کلمه حرف هم نزنید؛ بچه ها عمداً این کار را انجام نمی دهند.

برای بهبود این وضع ، تغییراتی به وجود آورید

برای به حداقل رساندن استرس های روانی ، رختخوابی را فراهم کنید که بچه خودش بتواند ملحفه ها را عوض کند . یک لایی نمدی تهیه کنید تا در صورت بروز چنین اتفاقی ، بچه بتواند ملحفه و قسمت خیس شده را روی آن بگذارد. همچنین یک جفت زیرشلواری آماده کنید تا بچه بتواند آن را در موقع نیاز عوض کند؛ در این صورت، احساس بچه بودن نمی کند.

هول نشوید

ساعت های زنگ دار مخصوص خیس شدن رختخواب وجود دارد، اما شما باید صبور باشید. صدای این ساعت ها بلند است و می تواند تمام افراد خانه را بیدار کند . صدای زنگ، هنگام خیس کردن بچه تولید می شود. نظریه این است که این صدا، بچه را شرطی می کند به این صورت که هرگاه نیاز به ادرار کردن بود، وی بیدار می شود . اکثر بچه ها تا شصت روز به این شرطی شدن می رسند .

در صورتی که بچه تا بیست و یک شب متوالی رختخواب خود را خیس نکند ، این اختلال ، درمان شده است . ساعت های امروزی به باتری های سمعی و گیرنده های حساس به رطوبت که مستقیماً به لباس زیر بچه متصل  هستند، مجهز می باشند. از همه مهم تر ، ساعت های مدرن ، میزان عدم موفقیتی حدود ده تا پانزده درصد در برابر پنجاه درصد نمونه های قدیمی دارند.

از عضلات مثانه حمایت کنید

اگر الگوی روزانه بچه، رفتن زیاد به دستشویی است، در این صورت ورزش های تقویت کننده ی عضلات مثانه ، مؤثر می باشد. برخی پرستاران توصیه می کنند که به بچه مایعات زیاد بدهید. سپس با نگه داشتن ادرار تا هر زمان که ممکن است ، کنترل کردن مثانه را تمرین کنید.

حوصله و عشق را تمرین کنید

به گفته ی دکتر شوماخر ، همه ی بچه ها به میزان پانزده درصد در سال ، از خیس کردن رها می شوند. یعنی تا سن بلوغ ، تنها یک تا دو درصد بستر خود را خیس می کنند؛ بنابراین صبور و حامی بچه باشید .

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *