#


چگونگی رفتار با کودکان بیمار

20 دسامبر 2018 بدون نظر 1615 بازدید

چگونگی رفتار با کودکان بیمار

No votes yet.
Please wait...

لوس شدن کودک بیمار

کودکان بیمار می شوند و بیشتر از حالتعادی مورد توجه و مراقبت فرار می گیرند و این توجه به سها از نظر پزشکی ، بلکه از راه احساس ناشر و همدردی والدین نیز صورت می گیرد . پدر و مادره از سهید پیایی غذا و نوشیدنی اظهار خسنگی نمی کند و اگر فرزند از خوردن اسماع کمد و خوراکی دیگری آماده می سازد و به علاوه ، برای شاد و آرام نگاه داشین کودک و وسایل سرگرمی تازه ای برای خریداری می کند و با نگرانی و آرزوسدی حال او را می پرسند .

کودکان ، به سرعت با این شرایط سازگاری نشان می دهد ممکن است طفل به علت بیماری کج خلقی کند و به تدریج با سند حاکمان جبار به پدر و مادر را به اطاعت خود درآورد و آنها را مرنب صدا بزند و مورد امر ونهی قرار دهد .

خوشبخانه ، دست کم حدود ۹۰ درصد از بیماریهای کودکان در مدت چند روز بهبود حاصل می کند و مادر و پدر می توانند از توجه به سخنان غیرمطنی فرزند خود داری کنند و روابط خود را با کودک به حال عادی بازگردانند.

ولی اگر کودک دچار بیماری طولای شود و با خطر بازگشت بیماری در کار باند و پدر ومادر پیوسته احساس نگرانی کننده فرزند اضطراب آنها را درک می کند و تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است کودک دایم چیزی بخواهد و به تدریج اسطار خود را از والدین بیشتر کند و زود رنج به بهانه گیر و لوس شود . کودک به آسای می فهمد که می تواند از حالت بیماری اش مو استفاده کند و همان گونه که اگر عضلهای فعال نباشد بعد از مدتی ضعیف می شود و کودک نیز اگر برای حل مشکلات تلاشی نکند و پس از جسدی و احساس ناسوا خواهد کرد.

اصلاح رفتار کودک بیمار

والدین باید هرچه زودتر ، رفتارشان را با فرزند بیمار به حال عادی بازگردانید و به همین سطور باید چند سکه را به خاطر داشت . وقتی والدین وارد اتاق کودک می شود ، به جای قیافه مکران ، باید چهرهای دوستانه داشته باشید . گویی امطار شنیدن خبرهای خوش دارند ( شاید روزی یکی دوبار احوالپرسی از فرزند کافی باشد). غذاهای مورد علانه کودک را بدون طاهر برایش تهیه کنند و با ترس و تردید از او سئوال مکسید که خدا را دوست دارد یا خیر و به او این رشوه را ندهید که اگر ندری از آن را بخورد بچه عیلی خوبی” است و از اصرار و پافشاری خود داری کنید . مگر آن که پزشک برضرورت آن تاکید کرده باشد . اصرار به خوردن می تواند اشتهای طفل بیمار را زودتر از کودک سالم کاهش دهد .

سرگرمی های کودک در این مرحله باید او را در حالت استراحت ، به کار و اندیت را دارد و نیروی مخبل او را تقویت کند و اسباب بازی مناسب می تواند در این مرحله نقش زیادی در اصلاح رفتار کودک و جلوگیری از لوس شدن او داشته باشد در عوض ، اسباب بازیهای صرفا زیبا و قشنگ کودک را زود خسته می کند و توقع ر اسباق او را برای داشتن انواع سازه سری از سرگرمیها افزایش می دهد.

مرحله نقش زیادی در اصلاح رفتار کودک و جلوگیری از لوس شدن او داشته باشد در عوض ، اسباب بازی های صرفا زیبا و قتک کودک را زود خسته می کند و توقع ر اسباق او را برای داشتن انواع سازه سری از سرگرمیها افزایش می دهد.

اگر حال کودک خوست ، اما به ناچار باید مدنی بستری باشد با درخانه بماند و به کمک یک مسلم سرخانه با یکی از نزدیکان و چند ساعتی از وقت او را | به درس خواندن اختصاص دهید.

کودک بیمار نیز مانند سایر انسانها به مصاحبت و گفتگو با دیگران نیاز دارد . به همین علت باید در برخی بازیها و سرگرمیها با او همکاری کرد و گاه برایش کتاب خواند، ولی باید توجه داشت که نباید تمام وقت شما را بگیرد. کودک باید درک کند که وقتی والدین کاری ندارند با او بازی می کنند و زمانی که مشغول انجام کاری هستند و فرزند باید خود را سرگرم کند و با فرد دیگری را به عنوان هسازی برگزیند و اگر بیماری کودک سری نیست ، می توان با اجازه پزشک ، از کودکان دیگر دعوت کرد تا با فرزندشان بازی کند و غذا بخورند.

اگر کودک بداند که براثر استراحت زودتر بهبود می یابد ، حرف شما را بیشتر از وقتی مورد توجه قرار می دهد که به او بگویید در اثر فعالیت بیماری اش تشدید می شود.

زندگی کودک درهنگام بیماری نیز باید تا حداکان شکلی عادی و طبیعی داشته باشد و کودک باید مودبابه ، درست وسط فی رفتار کنند و از فرصت طلبی و سوء استفاده از توجه و ترحم والدین بپرهیزد ، بدر ومادر باید با ملایمت و قاطعیت به موقع ، رفتار نادرست فرزند را اصلاح کند و به حال عادی بازگردانند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *