#


چگونه کودکان را وادار به مسواک زدن کنیم؟

13 آوریل 2018 بدون نظر 1789 بازدید

چگونه کودکان را وادار به مسواک زدن کنیم؟

No votes yet.
Please wait...

جنگ مسواک زدن

بدیهی است که مسواک زدن، یک موضوع قابل بحث و مذاکره نیست (هر کودکی باید یاد بگیرد دندان هایش را حداقل دو بار در روز مسواک بزند)، ترجیحا بعد از هر وعده غذای اصلی و همچنین این کار را باید خیلی خوب انجام دهد. نخ دندان از ضروریات است. از نظر بعضی والدین، اجبار برای مسواک زدن دندان های کودکان هر روز صبح به طور خودکار به عنوان بخشی از برنامه ی روزمره شان د به یک کشمکش ثابت روزانه تبدیل شده است. اکثر والدین اهمیت مراقبت از دندان را می دانند، با این وجود چون دندان های کودکان دایمی نیستند گاهی آنها، این دندان ها را جدی نمی گیرند. دندان کودکان – یا دندانهای شیری – بنیان دندان های اصلی را تشکیل میدهند. پوسیدگی در این دندان ها نه تنها دردناک است، بلکه به طور بالقوه خطرناک است چون می تواند به عفونت یا از دست دادن زودهنگام دندان ها منتهی شود که بر موقعیت دندان های دایمی تأثیر خواهند گذاشت،

این عادت را خیلی زود ایجاد کنید

اگر کودک شما ببیند به طور منظم دندان هایتان را مسواک میزنید، او نیز مشتاق انجام این کار می شود. خیلی قبل تر از اینکه او بتواند مسواک بزند، مسواک شخصی خود کودک را به او بدهید. کمی خمیر دندان روی آن بگذارید و اجازه دهید خودش این کار را بکند. تا سن ده سالگی، او می تواند مثل شما حرکات را انجام دهد. همچنین استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن را فراموش نکنید. نگهدارنده های نخ دندان به شکل کمان های کوچک وجود دارند که نخ کشیدن دندان را برای کودک آسان تر می کنند. نخ دندان های معطر و مزه دار نیز جذاب تر هستند.

به کودک آموزش دهید چگونه مسواک بزند

وقتی کودک نوپا مهارت لازم را کسب کرد، او را تشویق کنید تا روش خود را بهبود بخشد.

  • به او بگویید مسواک مثل یک ماشین کوچک است که باید در سراسر دندان هایش حرکت کند.
  • کلمات را جایگزین کنید، “مسواک بزن، مسواک بزن، مسواک بزن دندوناتو برای قایق پارویی، پارویی، پارویی” و در حالی که کارش را انجام می دهد، شما آواز بخوانید.
  • وقتی شما مسواک زدن را تمام کردید، بگذارید او بر آنها نظارت کنید و شما هم دندان های او را نظارت کنید.
  • با هم دندان هایتان را مسواک بزنید، بنابراین او می تواند از شما الگو بگیرد.
  • از مایع نمایان کننده استفاده کنید و بگذارید کودک لکه های کثیف را ببیند و با مسواک زدن آنها را از بین ببرد (البته مطابق دستور دندان پزشکتان).
  • به او آموزش دهید زبانش را در امتداد دندان هایش حرکت دهد تا احساس کند دندان هایش چقدر صاف و تمیز هستند.

با ایجاد انگیزه ی مثبت، این عادت را به وجود آورید

  • به خاطر تمام تلاش های اولیه ی کودک برای مسواک زدن، او را بسیار تشویق کنید.
  • اجازه دهید کودکتان مسواک و خمیر دندانش را خود انتخاب کند، اکثر بچه ها انواع پمپی را دوست دارند.
  • مسواک زدن را در برنامه ی شب قرار دهید، بنابراین به طور طبیعی قصهی شب پاداش آن است.
  • از یک زمان سنج استفاده کنید. زمان را برای دو ثانیه بیشتر از آنچه به طور معمول کودک مسواک میزند، تنظیم کنید و او را تشویق کنید تا زمانی که زنگ به صدا درآید مسواک بزند.
  • روند کار را جدول بندی کنید. یک جدول دندان – خندان درست کنید. هر دفعه که کودک مسواک زد، یک برچسب یا یک ستاره به جدول بچسبانید. وقتی پر شد، پاداش دریافت می کند (باعث می شود پس از آن با دقت بیشتر مسواک بزند.).

از دندان پزشک برای ایجاد انگیزهی مسواک زدن استفاه کنید

برای جلوگیری از ترس و وحشت از دندان پزشکی و تشویق کودکتان برای آموختن عادت مسواک زدن، قبل از اینکه مشکلات زیادی به وجود بیایند، یک قرار ملاقات با دندان پزشک بگذارید. نظریه ها برای انجام این کار در سنین مختلف فرق می کند. به طور مثال ۱۲ تا ۱۸ ماهگی یا وقتی که کودک ۱۲ دندان دارد، تا سنین دو یا سه سال.

  • کودک را برای ملاقات آماده کنید. نقش دندان پزشک را بازی کنید یا کتابی در مورد رفتن به دندان پزشکی بخوانید. در مورد آنچه خواهید دید و آنچه آنجا انجام خواهید داد، صحبت کنید.
  • از دندان پزشک بخواهید توضیح دهد چگونه مسواک بزنید و چرا مسواک زدن مهم است.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *