#


چگونگی پاک کردن لکه خون از لباس

چگونگی پاک کردن لکه خون از لباس
27 فوریه 2017 بدون نظر 1139 بازدید

چگونگی پاک کردن لکه خون از لباس

چگونگی پاک کردن لکه خون از لباس :

با روش هایی که به شما می گوییم سعی کنید در صورت مشاهده لکه خون را پاک کنید زیرا در اثر گذر زمان ثابت می شود و پاک کردن آن سخت می شود.

سعی کنید در ابتدا لکه ی خون را با آب سرد بشویید یا اینکه چند قطعه یخ روی آن بگذاریدو خمیر نشاسته ذرت به همراه آب سرد به از بین بردن لکه کمک می کند به همین خاطر خمیر را روی لکه بگذارید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

اما اگر لکه خون زیاد بود در ابتدا آن را با مکش پاک کنید و سپس بر اساس دستور بالا عمل کنید. هم چنین می توانید خمیری از آب سرد و جوش شیرین تهیه کنید و روی آن بگذارید روی آن بماند تا خشک شود سپس آبکشی کنید.

پارچه های ابریشمی

به جز پارچه های پشمی، الیاف مصنوعی و پارچه های رنگی می توانید لباس را با آب سرد بشویید و سپس با آمونیاک رقیق برای از بین بردن آن تلاش کنید. اگر لکه خشک باشد لباس را در محلول آب سرد ه همراه ۵ گرم در لیتر نمک طعام خیس کنید تا لکه از بین برود.

در ارتباط با پارچه هایی که قابل شستو شو نیست با آب سرد و خمیر نشاسته آن را خیس کنید و بگذارید خشک شود و سپس روی آن را با برس بکشید. اگر لکه سخت و خشک باشدبرای چند ساعت آن را در آب سرد خیس کنید تا لکه از بین برود و مقداری هم جوش شیرین به آن اضافه کنید.

لکه خون خشک شده

حتی می توان لکه های خشک خونی را در آبی که حاوی مواد آنزیمی است خیس کرد و بعد از آن را شست. قبل از این که این لباس ها را بشویید می توانید آن را به مدت یک رب در محلول آب ولرم، مایع ظرف شویی و آمونیاک خیس دهید.

و مالش دهید اگر لکه از بین نرفت می توانید به روش بالا عمل کنید. در مواد آنزیمی به مدت نیم ساعت خیس دهید دقت کند که اگر لکه کهنه بود چندین ساعت آن را خیس دهید و بعد بشویید و اگر نتیجه ای حاصل نشد پارچه را با آب اکسیژنه و چند قطره آمونیک خیس کنید و دقت داشته باشید بیش از ۱۵ دقیقه این کار نکنید و سپس با آب سرد بشویید و پارچه های سفید را با سفید کننده بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *