#


مادر عروس و نکات اصولی برای انتخاب لباس عروسی مناسب

مادر عروس
1 دسامبر 2018 بدون نظر 2107 بازدید

مادر عروس و نکات اصولی برای انتخاب لباس عروسی مناسب

مادر عروس و نکات اصولی برای انتخاب لباس عروسی مناسب

یکی از روزهایی که در زندگی هر فردی خاص و ویژه محسوب می شود روز عروسی است. البته این روز تنها برای عروس و داماد خاص محسوب نمی شود و دیگر اعضای خانواده نیز از آن به عنوان یکی از روزهای خاص خود نام می برند. مادر عروس یکی از شخصیت های اصلی در این مراسم شناخته می شود و باید لباسی را انتخاب کند که تناسب کاملی با مراسم عروسی داشته باشد.

در ابتدا برای انتخاب لباس برای مادر عروس باید به تم و سبکی که در عروسی وجود دارد توجه شود تا لباس مناسبی بتوان پیدا کرد.

پس از این نکته باید به رنگ مناسب فرد نیز توجه شود. مشورت کردن با عروس و داماد یکی از راه هایی است که باعث می شود فرد لباس مناسبی را برای خود انتخاب نماید. در ادامه نکاتی را عنوان خواهیم کرد که کمک می کند فرد به عنوان مادر عروس بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد و لباسی مناسب با مراسم عروسی خریداری نماید.

توجه به تم و سبک عروسی در انتخاب لباس

توجه به تم عروسی و یا سبکی که مورد نظر است موجب می شود مادر عروس بتواند به راحتی لباس مناسبی را برای خود انتخاب نماید. البته در این حالت نیز باید به نکاتی توجه کند که در ادامه به صورت خلاصه عنوان خواهیم کرد.

رسمی فکر کردن

ابتدا باید در خصوص تشریفاتی که در مراسم عروسی انجام می شود فکر کنید و درنظر داشته باشید که عروسی به چه شکلی برگزار خواهد شد. اگر به این مساله توجه داشته باشید می توانید لباس مناسبی را در ذهن خود تداعی کرده و تهیه کنید.

مراسم عروسی که از حالت رسمی تری برخوردار است نیازمند لباسی شیک و رسمی است درحالی که می توان برای شرکت در عروسی های کوتاه و مختصر از لباس های ساده تر گزینه مناسبی را انتخاب کرد.

در خصوص مراسم عروسی رسمی انتخاب لباسی با طول مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بهتر است به سراغ گزینه هایی بروید که درخشش کمتری دارند و در ترکیب رنگی آن ها تنها یک یا دو رنگ به کار رفته و زننده به نظر نمی رسند.

چنانچه مراسم عروسی در فضای باز برگزار می شود باید این نکته را در نظر داشته باشید که لباس های فانتزی گزینه مناسبی نیستند. در مراسمی که اینچنین است انتخاب کت و دامن می تواند به عنوان بهترین گزینه به نظر برسد چرا که این احتمال وجود دارد هوا سردتر از حدمعمول شود.

یکی از نکاتی که مادر عروس باید به آن توجه ویژه داشته باشد مشورت کردن با عروس در انتخاب لباس مناسب است. لباس مادر عروس نباید رسمی تر از لباسی باشد که عروس انتخاب می کند.

درخصوص مراسم های نیمه رسمی مادر عروس می تواند به سراغ انتخاب لباس هایی برود که با لباس عروس و یا ساقدوش او تناسب و هماهنگی دارد. لباسی که افسارگسیخته است به همراه یک ژاکت می تواند در عروسی های نیمه رسمی بهترین گزینه به شمار بیاید.

توجه به تم عروسی

بهتر است نسبت به تم عروسی نیز توجه داشته باشید و چنانچه از تم جدی برای مراسم عروسی استفاده می شود باید لباسی را انتخاب کنید که با این تم تطابق کامل را داشته باشد.

ابتدا باید نسبت به تم عروسی اطمینان کسب کرده و لباسی مناسب با آن را خریداری کنید. به عنوان مثال در مراسمی که دارای تم رنسانس است بهترین انتخاب لباس هایی با سبک قدیمی خواهد بود و می تواند جلوه زیبایی به فرد بدهد.

آداب و رسوم مذهبی و دیگر آداب و رسوم نیز می توانند در انتخاب لباس مناسب اهمیت ویژه ای داشته باشند. در مراسم عروسی که سنت مذهبی خاصی برای آن درنظر گرفته شده است باید لباس خاصی را انتخاب کرد که هماهنگی کامل را داشته باشد.

توجه به زمان عروسی

درخصوص انتخاب لباس مادر عروس باید به زمان برگزاری مراسم نیز توجه کافی داشت. چرا که زمان برگزاری عروسی نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر نوع لباس داشته باشد.

مراسم هایی که در طول روز و یا صبح انجام می شوند نیازمند انتخاب لباس های مجلسی کوتاه و یا کمی بلند هستند اما مراسم هایی که در شب برگزار می شوند به لباس هایی مجلسی و لباس شب نیاز دارند.

توجه به مکان برگزاری مراسم عروسی

این احتمال وجود دارد مکانی که برای عروسی انتخاب می شود سبک خاصی را داشته باشد و مادر عروس باید لباسی را انتخاب کند که با آن تناسب کامل را دارد.

مراسمی که در قلعه انجام می شود نیازمند انتخاب لباسی بلند و شیک است اما مراسمی که در ساحل برگزار می شود نیازمند انتخاب لباسی درخشان و آفتابی خواهد داشت. بنابراین توجه به مکان برگزاری مراسم عروسی نیز اهمیت خود را دارد.

انتخاب صحیح رنگ لباس

برای اینکه لباس مناسبی انتخاب شود باید نسبت به رنگ آن نیز توجه کافی داشت. لباسی که انتخاب می شود باید رنگی متناقض با عروس و یا ساقدوش ها داشته باشد تا مادر عروس از دیگر افراد حاضر متمایز دیده شود.

به همین دلیل افراد باید نسبت به رنگ رنگ توجه داشته باشند و رنگی را برگزینند که موجب جلب توجه نشده و شباهتی به لباس عروس نیز نداشته باشد. به طور مثال اگر ساقدوش های عروس لباسی به رنگ بنفش تیره را می پوشند مادر عروس می تواند لباسی با تن رنگی بنفش کمرنگ را انتخاب کند.

توجه به الگوی لباس

درخصوص الگوی لباس نیز باید دقت کافی به خرج داد و لباسی که دارای رنگ یکدستی است می تواند به عنوان گزینه ای مناسب به نظر برسد. البته مادر عروس می تواند الگوهای دیگری را نیز انتخاب نماید اما باید به این نکته توجه داشته باشد که الگوهای انتخاب شده هماهنگی کافی را با رنگ پوست او داشته باشد.

انتخاب الگوی مناسب برای لباس موجب می شود تا فرد در بین دیگر افراد متفاوت به نظر برسد. به عنوان مثال انتخاب لباس راه راه موجب می شود تا مادر عروس به راحتی شناخته شود.

توجه به طول لباس

از دیگر فاکتورهایی که برای انتخاب لباس مادر عروس باید درنظر گرفته شود توجه به طول لباسی است که برای عروسی انتخاب می کند. برخورداری از طول مناسب موجب می شود فرد استایل زیباتری را از خود به نمایش بگذارد. البته طول لباسی که انتخاب می شود بستگی بسیاری به فضایی دارد که قرار است مراسم عروسی در آنجا برگزار شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *