#


لباس هایی که به خشک شویی نیاز دارند

خشک شویی
10 ژوئن 2017 بدون نظر 1023 بازدید

لباس هایی که به خشک شویی نیاز دارند

لباس هایی که به خشک شویی نیاز دارند

یکی از روش هایی که برای تمیز کردن ل باس ها بدون شست و شو کاربرد دارد خشک شویی می باشد که این کار به وسیله مواد شیمیایی و بخار آب و با کمترین آسیب وارده به پارچه و لباس صورت می گرد . اما بهتر است بدانیم آیا باید همه لباس هایمان را خشک شویی بدهیم یا خیر ؟ به طور حتم پاسخ به این سوال منفی است . اگر تمایل دارید بدانید کدام لباس ها نیاز خشک شویی دارند این مطلب را بخوانید . ما نکاتی را برای شما ذکر کرده ایم که با در نظر گرفتن آن ها می توانید به پاسخ مناسب سوالات خود دست پیدا کنید .

البته برچسب لباس را بخوانید

به طور حتم تمام لباس هایی که برند هستند و تولید کننده معتبری دارند دارای برچسب راهنمای شست و شو نیز می باشند . در این برچسب ها روش های مناسب شست وشوی لباس عنوان شده است که اگر عبارت فقط خشک شویی در آن ذکر شده باشد پس دیگر جای هیچ شک و تردیدی نیست که نباید آن لباس را مورد شست و شو قار داد . درج عبارت خشک شویی یعنی این روش مناسب ترین و تنهاترین روش برای تمیز کردن لباس است .

پارچه لباس را مد نظر قرار دهید

خشک شویی

خشک شویی

اگر بر روی برچسب اطلاعات شست و شو درج نشده باشد و فقط جنس پارچه ذکر شده باشد باید بدانیم که چه کاری انجام دهیم . پارچه هایی همچون ابریشم ، استات ، مخمل ، پشم و تافته از جمله جنس هایی هستند که باید ترجیحا به خشک شویی برده شوند . پنبه ، لینن ، کشمیر ، پلی استر ، اکریلیک و نایلون را در منزل می توان شست فقط باید رنگ دهی پارچه را در نظر گرفت . برای تست کردن می توانید یک پارچه نخی را با کف =ودر رخت شویی خیش کنید و روی سطوح نامشخصی از لباس بکشید تااطمینان کسب کنید که پارچه رنگ نمی دهد .

جزئیات لباس را در نظر بگیرید

در برچسب های که بر روی لباس ها نصب است معمولاً توضیحاتی در مورد تزئینات لباس همچون تکه دوزی ، سنگ دوزی و … داده نمی شود . قبل از اینکه کار شست وشو را انجام دهید مطمئن شوید که این قطعات محکم دوخته شده اند و با چسب چسبانده نشده اند . همچنی ثبات رنگ آن ها را نیز به وسیله روشی که در مورد قبل اشاره کردیم تست کنید .

شست وشو در خانه

اگر اطمینان پیدا کردید که شست وشوی لباس در خانه ایرادی ندارد ترجیحاً از ماشین لباسشویی استفاده کنید اما اگر کمی تردید دارید آن را با دست بشویید چرا که دمای کمتر آسیب کمتری نیز به لباس وارد می کند . سعی کنید لباس را نچلانید و تحت هیچ شرایطی برای لباس هایی که حساسیت بالایی دارند از خشک کن استفاده نکنید .

لباس شستن

لباس شستن

اغلب پارچه ها بخاطر شرایط خاصی که دارند قابلیت شست وشو در منزل را ندارند و باید به علائم شست وشوی آن ها دقت کافی داشت . اگر در میان علائم موجود بر روی برچسب راهنما دایره ای با علامت ضربدر دیدید باید بدانید که به جای استفاده از ماشین لباسشویی با شست وشوی بادست بهتر است . به نزدیک ترین خکش شویی رفته ولباستان را به خشک شویی بدهید.

به جز علائم مشخص شده بر روی برچسب اگر کمی در مورد جنس پارچه لباس اطلاع داشته باشید و بتوانید جنس لباس خودرا تشخیص دهید کار شما بسیار آسان خواهد بود . لباس هایی که از جنس پنبه ، کتان ، ترمه و پارچه های مصنوعی هستند قابلیت شست وشو در منزل را دارند . اما لباس هایی که از جنس ابریشم طبیعی و مصنوعی و مخمل هستند حتماً باید به وسیلهخشک شویی مورد شست وشو و تمیزی قرار بگیرند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *