#


ضروری ترین لباس ها برای خانم ها

ضروری ترین لباس
15 اکتبر 2018 بدون نظر 2113 بازدید

ضروری ترین لباس ها برای خانم ها

ضروری ترین لباس ها برای خانم ها

زمانی که قصد دارید برای یک مهمانی و یا مراسمی حاضر شوید یکی از ضروری ترین لباس و سخت ترین لباس را در مرحله انتخاب باید در نظر گرفت آن هم لباس مجلسی است. انتخاب لباسی که متناسب با فرم اندام، سلیقه سبک شخصی، فصل و موقعیت باشد کار سختی است. علاوه بر این مدل‌ های متنوع و بیشماری از لباس مجلسی زنانه وجود دارد که شاید همه آن‌ها با سلیقه و سبک شخصی شما هماهنگی نداشته باشد.

ولی برخی از مدل ها با هر نوع سلیقه و استایلی می توانند هماهنگ شوند و هر خانمی می بایست آن ‌ها را در کمد لباس‌ هایش داشته باشد. در ادامه این مدل‌ های لباس مجلسی مهم که تطبیق پذیر و پرطرفدار نیز می باشند را به شما معرفی خواهیم کرد. این دسته از لباس ‌ها را همه خانم ‌ها باید در کمد خود داشته باشند و در زمان هایی که لازم بود از آن‌ها برای حضور در مهمانی ‌ها و مجالس استفاده نمایند.

همان طور که همه ی ما می دانیم لباس‌های مجلسی دارای مدل های متنوع و حتی خارج از شمارش می باشند و در هر فصل و سال مدل ‌های تازه ای نیز به این مجموعه اضافه می گردد. ولی مدل ‌های ماندگار و کلاسیک و نیز از ضروری ترین لباس ها هستند که در طی چند سال و حتی چند دهه دارای محبوبیت بوده و از طرفداران زیادی برخوردار بوده است. با توجه به این محدودیت‌ ها ممکن است تعداد لباس ‌های مجلسی تطبیق پذیر و ضروری به اندازه انگشتان دو دست هم نباشند.

ولی در این مطلب برخی از لباس‌ هایی را معرفی کرده ایم که در هر موقعیتی می توان از آن ها استفاده کرد و برای هر فصل و هر شرایطی چه رسمی و چه نیمه رسمی می توانند بهترین گزینه به نظر برسند.

لباس چپ راستی

چنانچه به عکس های اینستاگرامی سلبریتی ‌ها نگاهی بیندازید وجود لباس‌ های چپ راستی در رنگ‌ ها و طرح‌ های متنوع بیش از هر مدل دیگری دیده می شود که گویی از ضروری ترین لباس آنهاست. این لباس در دهه هفتاد به واسطه دایان فون فورستنبرگ وارد دنیای مد شد و از آن دوران تا به امروز به هیچ عنوان از محبوبیت این لباس کم نشده است و این حضور چهل ساله نشان دهنده کلاسیک بودن و ماندگار بودن این مدل لباس می باشد.

این نوع لباس از لحاظ کارایی و استایل دارای مزایای بسیاری می باشد، به عنوان مثال لباس های چپ راستی بسیار راحت هستند و همچنین بدون اینکه موهای تان به هم ریخته شود می توان آن را به سادگی پوشید. همچنین این لباس ها به خاطر داشتن خطوط اریب در اواسط اندام موجب لاغر دیده شدن میانه بدن می‌ شود و هر فردی با هر فرم اندامی می ‌تواند آن را بپوشد.

ولی خانم ‌هایی که دارای قد کوتاه و ریز جثه هستند پیشنهاد می شود که از مدل‌ های کوتاه‌ تر آن، که هماهنگ با قدشان است را استفاده نمایند. لباس چپ راستی از لحاظ طرح و رنگ نیز دارای تنوع بسیاری می باشد ولی مدل ‌های بلندتر با آستین بلند، که دارای طرح‌ های ساده و هندسی هستند در مقایسه با سایر مدل ‌های دیگر آن رسمی ‌تر هستند.

لباس بنددار ساده

با رسیدن به دهه نود میلادی، لباس ‌های بنددار ساده معرفی شدند که در این زمان بسیار محبوب و مد روز بودند ولی سادگی و زیبایی آن ‌ها باعث شد تا به فراموشی سپرده شوند و در نهایت در مدت زمان کوتاهی به یکی از مدل ‌های کلاسیک لباس مجلسی زنانه بدل شدند.

چهره ‌هایی مانند کیت ماس، کورتنی لاو و کری برادشاو نقش بسزایی در محبوبیت این مدل لباس داشتند و توانستند آن را به بهترین انتخاب برای بانوانی که دارای اندام لاغر و ظریفی هستند، تبدیل کنند.

لباس بنددار ساده دارای سبکی مینیمالیستی می باشد و اغلب از پارچه‌ های ظریف و نازک مانند ابریشم و ساتن به دست می آیند. البته زنانی که دارای اندام پرتری هستند نیز می ‌توانند این لباس ها را بپوشند در صورتی که بندهای لباس کمی پهن تر باشند تا چاقی بالاتنه آن ها را کمتر به نظر بیاورند.

لباس دکمه دار آستین بلند یا همان مانتوی مجلسی

لباس دکمه دار آستین بلند به لباسی گفته می شود که خانم ‌های ایرانی آن را به عنوان مانتو استفاده می کنند. این لباس نوعی لباس پوشیده با آستین ‌های بلند است که با دکمه بسته می ‌شود و در اصل یک پیراهن و بلوز است که از حد معمول بلندتر می باشد و تا زانوها را می پوشاند.

مانتو هم می ‌تواند به عنوان یک لباس مجلسی محسوب شود و همه خانم ها با مانتوی مجلسی آشنا هستند. لباسی مجلسی که به اندازه کافی پوشیدگی دارد و به طور معمول به عنوان پوشش در مراسم های مخصوص بر روی لباس مجلسی اصلی پوشیده می شود.

در مجموع مانتوهای مجلسی با استفاده از پارچه‌ های ضخیم و کار شده به دست می آیند با اینکه در روزهای گرم سال اینگونه پوششی می ‌تواند آزاردهنده باشد. در روزهای سرد هم پوشش دولایه‌ ای شما (مانتو مجلسی و لباس مجلسی) از احساس سرما جلوگیری می کند بنابراین بهتر است مانتوی مجلسی ای که انتخاب می کنید پارچه‌ های نازک و ظریف و مقداری بلند باشد که پوشش مناسبی را برای تان مهیا سازد.

لباس مشکی کوتاه

لباس مجلسی کوتاه مشکی رنگ یکی از لباس ‌هایی است که به مدت طولانی در بین خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردار است و یکی از ضروری ترین لباس ها و رایج ترین لباس به شمار میرود و قدمت آن بیش از یک قرن می باشد. با اینکه در طول این یک قرن دگرگونی های زیادی دامن این لباس را گرفته است ولی هیچ وقت از محبوبیت آن کم نشده است. کوکو شانل به عنوان اختراع کننده این لباس محسوب می شود که نقش بسزایی هم در محبوب کردن آن داشته و آن را به یکی از لباس ‌های پر طرفدار زنانه تبدیل نمود.

از سوی دیگر این لباس مزیت های بسیاری هم دارد، به طور مثال این که به تمامی افراد می ‌آید، شما را لاغر و کشیده نشان می‌ دهد و در کنار آن از هر رنگی قادر هستید برای اکسسوری‌ های خود استفاده نمایید و علاوه بر آن می توانید به سراغ رنگ‌ های تند و جلب توجه کننده مانند جواهرات طلایی و کفش قرمز و … هم بروید. طراحان مد بر روی این موضوع با یکدیگر هم عقیده هستند که تمامی خانم ‌ها دست کم به یک لباس مجلسی مشکی کوتاه احتیاج دارند، بنابراین بهتر است هر چه سریع تر برای به دست آوردن این مدل از لباس مجلسی اقدام کنید.

لباس یقه هالتر

لباس مجلسی یقه هالتری یکی از تاثیراتی است که هالیوود بر دنیای مد گذاشته است و از هنگامی که تماشاچیان سینما مریلین مونرو را با لباس یقه هالتری زیبای خود در فیلم “خارش هفت ساله” دیدند نتوانستند آن را از یاد ببرند. لباس مجلسی یقه هالتری در سال ۲۰۱۸ حضور شکوهمندانه ای داشت و زمانی که مگان مارکل با لباس عروس زیبای خود از برند ژیوانشی مقابل دید چندین میلیون بیننده ظاهر شد نظر تمام افراد را به خود جلب کرد.

یقه هالتر تنها برای لباس مجلسی نیست و می توان آن را برای لباس‌ های روزمره و نیمه رسمی نیز به کار برد، ولی استفاده از آن در لباس ‌های مجلسی زیباتر و چشمگیرتر خواهد بود. البته به یاد داشته باشید زمانی که این یقه را برای لباس استفاده می کنید معمولا باید پشت لباس باز باشد و بهتر است زمانی که لباس تان را انتخاب می کنید این نکته را در نظر داشته باشید.

 لباس شانه باز

ممکن است با خود فکر کنید که لباس‌ های شانه باز در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند، ولی بهتر است بدانید که این مدل یقه در نیمه اول قرن نوزدهم در اروپا مد شد و یکی از ضروری ترین لباس ها شد و موجب اعتراض و واکنش محافظه کاران مذهبی گشت. امروزه این مدل لباس یکی از مدل‌ هایی است که در بین زنان از محبوبیت بالایی برخوردار است و ضروری ترین لباس شناخته شد و در لباس‌ های مجلسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و در طی چند سال گذشته محبوبیت آن کم نشده است. به همین خاطر به نظر می ‌رسد که تا چند سال آینده نیز این مدل جذاب و زیبا را مشاهده کنیم.

شانه ‌های باز این مدل لباس ها موجب می ‌شود گردن شما کشیده ‌تر دیده شوند و استفاده از گوشواره ‌های آویز به همراه این مدل یقه به زیبایی آن می افزاید. البته این را به یاد داشته باشید لباس‌ مجلسی هایی که دارای شانه ی باز هستند برای مهمانی ‌های بهاری و تابستانی بسیار مناسب می باشند و در فصل هایی که سرد هستند دیگر نمی‌ توان آن ‌ها را استفاده کرد.

لباس بلند

یکی دیگر از لباس هایی که باید در کنار تمام این مدل‌ لباس های مجلسی در کمد خانم ها وجود داشته باشد و از ضروری ترین لباس های زنانه به شمار می رود، یک لباس مجلسی بلند است. این مدل لباس در هر شرایطی می ‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد مانند زمانی که به یک مهمانی بسیار رسمی دعوت شده‌ اید که با لباس کوتاه حضور یافتن و نشان دادن ساق پا در آن میهمانی کار شایسته ‌ای نیست.

برخی اوقات نیز امکان دارد خودتان علاقه ‌ای به پوشیدن لباس کوتاه نداشته باشید و می خواهید یک لباس بلند به همراه کفش پاشنه بلند بپوشید و قد بلند خود را بیشتر جلوه دهید. البته این را از یاد نبرید که بلندی لباس شما باید به گونه ای باشد که بر روی زمین کشیده نشود و فقط یکی دو سانت از قوزک پای شما پایین ‌تر باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *