#


خوابی آرام با لباس خوابی راحت

لباس خواب کودک
29 می 2017 بدون نظر 951 بازدید

خوابی آرام با لباس خوابی راحت

خوابی آرام با لباس خوابی راحت

اغلب افراد شب ها به خوابیدن با لباس های روزمره عادت ندارند و ترجیح می دهند شب ها هنگام خواب لباس راحتی بپوشند . کودکان نیز از این قائده مستثنی نیستند . اما اینکه چه لباس خوابی مناسب ما و کودکان دلبندمان است را طی این مقاله عنوان می کنیم . با ما همراه باشید تا با ویژگی لباس خواب مناسب شما را آشنا کنیم .

ویژگی لباس خواب مناسب برای کودکان

از آن جایی که کودکان پوست نرم و لطیفی دارند انتخاب یک لباس خواب مناسب برای آن ها شرایطی دارد که باید هنگام خرید آن ها را رعایت کنیم در غیر این صورت لذت خواب خوش شبانه را از کودکان دلبندتان گرفته ایم .

لباس خواب کودک

لباس خواب کودک

۱- اولین نکته ای که قبل از پوشانده لباس خواب بر تن کودکان باید در نظر بگیریم درجه حرارت اتاق خواب او است . اگر اتاق خواب کودکتان در فصل پاییز و زمستان به اندازه کافی گرم بوده و هوای خنک و مطبوعی در فصل بهار و تابستان دارد شما می توانید از لباس خواب های نازک و سبک برای آن ها استفاده کنید .

اما اگر غیر این است بهترین کار برای جلوگیری از سرما خوردگی کودکان و یا حتی گرمازدگی آن ها استفاده از لباس هایی است که متناسب با دمای اتاق آن ها باشد و کمی سنگین تر یا سبک تر هستند .

۲- هنگامی که می خواهید لباسی را برای کودکتان بخرید حواستان به سرمایی و یا گرمایی بودن او باشد . اگر فرزند شما گرمایی است لباس های سبک تر و خنک تر و اگر سرمایی است ، لباس خواب با پارچه ضخیم تر و گرم تر برایشش در نظر بگیرید تا بتواند خواب راحت تری داشته باشد و کلافه نشود .

۳- کودکانی زیر ۴ یا ۵ سال هستند نیازی به پوشیدن شلوار قبل از خواب ندارند . پوشاندن یک پیراهن سبک و گشاد نخی برای دختر بچه ها و رکابی و شورت های گشاد و نخی برای پسر بچه ها خیلی بهتر از پوشاندن بلوز و شلوار است . اینگونه کودکان احساس راحتی بیشتری خواهند داشت و جریان هوا در لباس خواب های نخی رد و بدل می گردد و لباس هایی که از جنس نخی هستند می توانند عرق و رطوبت بدن کوکان را در طول شب نیز به خود جذب کرده و باعث به وجود آمدن خواب راحتی برای آن ها می شوند .

۴- نیبت به کش شلوار ،شلوارک ، دامن و یا شورتی که هنگام خواب بچه ها می پوشند حواس جمع باشید . لباس هایی که دارای کش تنگ و محکمی هستند در طول شب بدن بچه ها را اذیت کرده و موجب بدخوابی آن ها می گردد .

۵- از آن جا که یقه تنگ لباس باعث غلت زدن در خواب باعث ایجاد ناراحتی برای کودک می شود بهتر است از لباس هایی که دارای یقه گرد و یقه هفت باز هستند استفاده کنید .لباس هایی که دارای یقه های رسمی و انگلیسی هستند برای کودکان به هیچ وجه مناسب نیستند و یقه های سنگین این لباس ها موجب آزار و اذیت کودکان در طول شب می شوند .

۶- سعی کنید لباس خوابی که برای فرزندتان انتخاب می کنید یک ساز بزرگتر از سایز لباس هایش باشد تا در آن احساس راحتی داشته باشند و تنگی آن موجب عذاب کودک نگردد .

۷- در شب های زمستان ترجیحاً از شلوارهای بلند و یا جوراب های بدون کش برای پوشاندن پای کودک در طول شب استفاده کنید . زمانی که پاهای کودک سرد شود به طور مکرر در شب های زمستان از خواب بیدار شده و کلافه می گردد .

۸- توجه داشته باشید که حتی در شب های سرد سال هم از لباس خواب های گرم و پشمی و سنگین برای کودکان استفاده نکنید . لباس

لباس خواب کودک

لباس خواب کودک

های گرم و پشمی بدن کودک را می خورند و آن ها را آزار می دهند . به جای پوشاندن لباس سنگین می توانید از رو اندازهای گرمتر بهره بگیرید .

۹- لباس خوابی که بچه ها می پوشند همیشه باید تمیز و ایمن باشند و این بدان معنا است که در مورد کودکان زیر ۳ سال از لباس های دکمه دارو یا زیپ دار استفاده نکنید چرا که بسیار خطرناک است و کودک ممکن است دکمه یا زیپ را کنده و در دهان بگذارد .

۱۰- برای کودکان از لباس های ساده و جلو بسته که بهترین گزینه و انتخاب هستند استفاده کنید تا راحتی بیشتری داشته باشند و سر آغاز یک خواب خوش شبانه باشند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *