#


خلاقیتی که لباس های چندصدهزار دلاری اوت کوتور را خلق کرد

لباس
2 دسامبر 2017 يك نظر 1155 بازدید

خلاقیتی که لباس های چندصدهزار دلاری اوت کوتور را خلق کرد

خلاقیتی که لباس های چندصدهزار دلاری اوت کوتور را خلق کرد

مسلما افرادی هستند که با کلمه اوت کوتور آشنایی ندارند پس باید در ابتدا با معنای این کلمه آشناشویم؟ افرادی که جزو دوستداران دنیای مد هستند و یا حتی بسیار کم نیز با این دنیا آشنایی دارند مسلما تا به حال کلمه ای به نام اوت کوتور که یک کلمه فرانسوی است را شنیده اند. طراحانی که در زمینه طراحی لباس فعالیت دارند از این کلمه در لغت نامه خود بسیار استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم در مورد اوت کوتور که باعث خلق لباس های چند صد هزار دلاری شده است را در میان بگذاریم. با ما همراه باشید تا با این واژه فرانسوی بیشتر آشنا شویم.
بعضی از لباس هایی که طرح عجیب و غریبی را داشته و برای تزئین آن ها از مروارید و سنگ های سواروفسکی استفاده شده موجب می شود که هر بیننده ای از دیدن آن ها شگفت زده شود. فرانسه در هر سال شاهد برگزاری نمایشگاه مد اوت کوتور می باشد که در طول سال دو مرتبه برگزار می شود.

لباس

لباس

این نمایشگاه مد جزو نمایشگاه هایی است که بسیار دیدنی و جذاب بوده و به عنوان نمایشگاهی چشم نواز به نظر می رسد. در این نمایشگاه لباس هایی در معرض نمایش قرار می گیرد که درست همانند طراحی عجیبشان قیمتی عجیب تر برای آن ها تعیین شده است.

از میان لباس های گران قیمتی که در این نمایشگاه دیده می شود می توان لباس شبی را نام برد که قیمت آن با پول یک رولز رویس برابری می کند و یا به بلوزی اشاره کرد که با پول آن می توان به راحتی در شهر مادرید یک آپارتمان شیک برای خود خرید. قیمتی که برای این قبیل از لباس ها وجود دارد باعث می شود افراد به این فکر بیفتند که با توجه به اینکه افراد معدودی در سرتاسر جهان هستند که می توانند این لباس ها را برای خود خریداری کنند پس اصول برگزاری و هدف از ایجاد آن چیست؟

طراحانی که به طراحی لباس پرداخته اند برای اینکه بتوانند خلاقیت های خود را نشان بدهند از اوت کوتور استفاده می کنند. در این نمایشگاه تخصصی که طراحان دارند به زیبایی هرچه تمام تر خود را نشان می دهد. برخی از افراد گمان می کنند اوت کوتور یعنی دست دوز بودن اما باید عنوان کنیم این مساله تنها چیزی نیست که در مورد اوت کوتور وجود دارد. به لباس هایی که تولید آن ها از ابتدا تا انتها به وسیله دست انجام شده باشد اوت کوتور گفته می شود.

در تولید این لباس ها از پارچه هایی که ارزش و کیفیت بسیار زیادی دارند استفاده می شود که موجب می شود در نهایت لباسی دلفریب و گران قیمت از آب در بیاید.
لباس های اوت کوتور دارای طراحی بسیار متفاوت تری نسبت به دیگر لباس ها هستند و برای دوخت آن ها به جزئیات بسیار کوچک نیز توجه شده است و خیاطان بسیار معروف و محبوبی اقدام به دوخت این لباس ها می کنند و برای تولید و آماده کردن آن ها وقت بیشتری صرف می شود.

اتاق بازرگانی و صنعت که در شهر پاریس واقع شده است اوت کوتور را تعریف کرده و آن را به دنیای مد معرفی کرد.زمانی که جنگ جهانی دوم آغاز شد برخی تمایل داشتند اوت کوتور به برلین منتقل شود ولی رئیس جمهوری فرانسه با این مساله به شدت مخالفت کرد و اجازه این کار را نداد. در حال حاضر اوت کوتور در فرانسه به لباس هایی گفته می شود که در طراحی و تولید آن ها از استانداردهای خاصی استفاده می شود اما اگر بخواهیم به طور کلی در مورد این واژه صحبت کنیم باید بگوئیم هر لباسی که به صورت سفارشی تولید می شوند و در بین لباس های سطح بالا قرار دارند اطلاق می شود و هیچ تفاوتی ندارد که در کدام پایتخت مد دوخته شده باشند.

لباس

لباس

اوت کوتور دارای ویژگی های خاصی است که عبارتند از: طراحی برای مشتریانی که به صورت خصوصی سفارش آن ها را می دهند و می توانند یک سایز یا چند سایز را داشته باشند. تمام خانه های مدی که در سرتاسر جهان وجود دارند برای اینکه بتوانند لباسی را به عنوان اوت کوتور ارائه کنند باید یک آتلیه در شهر پاریس داشته باشند و تعداد افرادی که در این آتلیه ها باید به صورت تمام وقت فعالیت داشته باشند پانزده نفر است که می توانند کار طراحی را به بهترین شکل انجام دهند و در زمینه مد دارای تخصص کافی باشند.

تعداد افرادی که بر روی لباس های اوت کوتور کار می کنند باید بیست نیروی فنی باشد که از تخصص های لازم در این زمینه بهره مند باشند. در هر فصلی که نمایشگاه اوت کوتور برگزار می شود دست کم باید۵۰ آیتم را داشته باشد که شامل انواع لباس های روز و شب می باشد و این نمایشگاه ها در ماه های جولای و ژانویه هر سال برگزار می شوند.

در واقع در مورد اوت کوتور باید گفت یک نمایشگاه به خصوص است که در آن ایده های بینظیری که یک طراح خلاق دارد به نمایش گذاشته می شود و در آن هیچ جایی برای صحبت در مورد بودجه وجود ندارد. اوت کوتور نشان دهنده وضعیت مالی برند نیز می باشد به عنوان مثال برند ورساچه برای اینکه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و از رکود اقتصادی که در اوایل سال۲۰۰۰ میلادی وجود داشت بدون مشکل بیرون بیاید تصمیم گرفت دیگر هیچ لباس اوت کوتوری را تولید نکند و این کار را به مدت هشت سال متوقف کرد و پس از اینکه توانست مشکلات و موانع را به راحتی کنار بگذارد مجددا اقدام به تولید لباس های اوت کوتور کرد و طراحی های خلاقانه ای را وارد دنیای مد نمود.

برخی از لباس هایی که به نام اوت کوتور معرفی می شوند چیزی در حدود هشتصد ساعت زمان صرف شده تا تولید شوند و همین مساله نشان می دهد لباسی که چنین زمانی برای تولید آن صرف شده نیم تواند قیمت کمی نیز داشته باشد. لباس های اوت کوتوری که در طول روز مورد استفاده قرار می گیرند دارای قیمتی معادل ده هزار دلار هستند اما لباس هایی که از جزئیات ظریف تری در دوخت آن ها استفاده شده قیمت بالاتری نیز دارند و به چندصد هزار دلار نیز می رسند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *