#


تعیین سایز سینه و انتخاب لباس زیر مناسب

لباس زیر
7 نوامبر 2017 بدون نظر 1285 بازدید

تعیین سایز سینه و انتخاب لباس زیر مناسب

تعیین سایز سینه و انتخاب لباس زیر مناسب

اغلب خانم ها نمی دانند در خصوص انتخاب لباس زیر مناسب چه اصول و نکاتی را باید رعایت نمایند. گاهی پیش می آید که خانمی بدون اطلاع از سایز سینه بند خود اقدام به خرید کرده و پس از استفاده از آن دچار مشکل می شود. به طور کلی می توان گفت اکثر خانم ها اطلاع درستی از سایز بندی لباس های زیری که وجود دارد نداشته و بدون آگاهی کامل سینه بندی را برای خود انتخاب می کنند. در این مقاله در خصوص سایز بندی ای که در خصوص لباس های زیر وجود دارد ارائه می کنیم.

در کشور های گوناگون سایز بندی استاندارد و قابل قبولی در مورد لباس های زیر ارائه شده است و به صورت های مختلفی این عدد گذاری شناخته می شوند. این سایز بندی ها گاهی به صورت عدد ذکر می شود و گاهی به صورت ترکیبی از عدد و حروف لاتین در کنار هم آورده می شود. در واقع عدد ذکر شده اندازه نواری که دور کمر قرار می گیرد را نشان می دهد و حرف لاتینی که در کنار آن درج شده نشان دهنده حجم سینه می باشد.

اکنون باید بدانیم به چه شکلی می توانیم سایز سینه خود را مشخص کنیم؟ برای آشنایی با این موضوع بهتر است با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بتوانید با آگاهی کامل لباس زیر مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که استانداردهای در نظر گرفته شده برای سایزبندی لباس زیر ها تنها به قسمت بالا تنه لباس های زیر اختصاص دارد. اندازه سینه های ه رخانمی با دیگری تفاوت دارد و فاصله ای که بین دو سینه قرار دارد و همینطور شکل سینه های آن ها دارای اختلافات فاحشی نسبت به دیگران است.

لباس زیر

لباس زیر

احتمال اینکه حجم سینه هر خانمی در قسمت های بالایی و پائینی و یا دو طرف سینه وجود داشته باشد بسیار زیاد است به همین دلیل است که باید سایز سینه بند را به درستی انتخاب کرد تا مشکلی در زمان پوشیدن آن به وجود نیاید. به خاطر تنوع بالایی که در سایز بندی لباس ها وجود دارد باید در انتخاب سینه بند به موارد مهمی توجه کنید که عبارتند از

اندازه نوار دور کمر

بر روی هر سینه بندی اتیکتی قرار دارد که بر روی آن اندازه نوار سینه بند زده شده است. این عدد اندازه نوار دور کمر و یا نوار زیر سینه را به خوبی نشان می دهد. طراحانی که در زمینه طراحی لباس زیر زنانه فعالیت می کنند به خانم ها پیشنهاد می کنند اگر سایز سینه آن ها میان دو سایز قرار دارد ترجیحا سایز بزرگتر را انتخاب کنند. البته نا گفته نماند که انتخاب لباس زیر با سایز بزرگ تر باعث می شود به اندازه پنج سانتی متر نوار دور کمر افزایش پیدا کند که هیچ جای نگرانی ندارد و شما می توانید با استفاده از قلاب های روی بند سینه بند این مشکل را حل کنید و هنگام استفاده از آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

لباس زیر

لباس زیر

اندازه دور سینه

به محیط دایره شکلی که از روی سینه های هر خانمی عبور می کند اندازه سینه گفته می شود.زمانی این اندازه می تواند بهتر و دقیق تر مشخص شود که هر دو دست فرد در کنار بدن او قرار داشته باشد. زمانی که اندازه دور سینه به درستی مشخص گردد در هنگام انتخاب لباس زیر علکرد بهتری از فرد دیده خواهد شد و او می تواند با آگاهی بیشتری لباس زیر مناسبی را برای خود انتخاب کند.

اندازه حجم فنجانی سینه

زمانی که می خواهید اندازه حجم فنجانی سینه بند را تشخیص دهید کافی است که اختلاف موجود بین اندازه نوار دور کمر و اندازه سینه را پیدا کنید. بر روی اتیکت هر سینه بندی این اندازه با حرف لاتین درج شده است که به خانم ها کمک می کند در مورد انتخاب لباس زیر خود سایز درست و دقیقی را انتخاب کنند.

انتخاب درست سایز سینه بند موجب می شود زمانی که از این لباس زیر استفاده می کنید احساس راحتی بیشتری داشته و با مشکلات کمتری رو به رو شوید. البته هیچ وقت حجم فنجانی لباس های زیری که مخصوص بالاتنه است با نوار دور کمر یک اندازه واحد را ندارند و به همین علت ممکن است برخی از خانم ها در اندازه نوار دور کمر خود اختلاف داشته باشند اما حجم فنجانی سینه های آن ها به یک اندازه باشد.

لباس زیر

لباس زیر

خانم هایی که دارای حجم سینه های بسیار کمتر از حد استاندارد هستند و یا حجم فنجانی سینه آن ها بیشتر است باید در مورد لباس های زیر بالاتنه خود به سراغ مدل های سفارشی بروند و به تولید کنندگان آن سفارش دوخت لباس زیر اندازه و مناسب را بدهند.

برای اینکه بتوانید اندازه دور کمر و حجم فنجانی سینه خود را تعیین کنید باید طبق این مراحل اقدام نمائید:

  • تعیین اندازه دور کمر

برای اندازه گیری دور کمر خود ابتدا متر را در قسمت زیر سینه خود دور تا دور گرفته و اندازه آن را بر اساس اینچ بنویسید. در هنگام اندازه گیری دست خود را به سمت پائین نگه دارید تا اندازه به شکل درستی گرفته شود. در صورتی که عدد به دست آمده شما فرد بود باید یک عدد بالاتر و یا پائین تر از آن را انتخاب نمائید اما اگر عدد به دست آمده زوج بود توانسته اید اندازه دور کمر خود را به درستی مشخص کنید. البته در این مورد نیز می توانید یک عدد بالاتر و یا پائین تر از آن را در نظر بگیرید.

لباس زیر

لباس زیر

  • تعیین اندازه فنجانی سینه ها

برای اینکه بتوانید اندازه فنجانی سینه های خود یا همان اندازه کاسه های سینه بند را به دست بیاورید باید اندازه نوار دور کمر را نیز داشته باشید. برای انجام این کار باید به شکلی کمر خود را خم کنید که بدن شما به شکل موازی با زمین در بیاید و سینه های شما به صورت آویزان قرار بگیرند. پس از انجام این کار از یک متر استفاده کرده و اندازه نیم تنه بالایی خود را بنویسید. پس از اندازه گرفتن باید بین دو عدد اندازه نوار دور کمر و اندازه دور سینه خود عملیات تفریق را انجام دهید و به این ترتیب می توانید سایز واقعی سینه های خود را به دست بیاورید.

در مورد اندازه گیری سینه های خود دقت داشته باشید که متر را خیلی سفت نگیرید چرا که این کار باعث می شود عدد به دست آمده درست نبوده و از اندازه واقعی شما کمی فاصله داشته باشد. بنابراین باید متر را نه زیاد سفت گرفت و نه زیاد شل تا بتوانید اندازه دقیق را یادداشت کرده و سایز درست سینه بند را پیدا کنید و با این کار احساس بهتری به هنگام پوشیدن لباس زیر بالاتنه خواهید داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *