#


تحت تاثیر قرار گرفتن صنعت مد و فشن امروز توسط «فریدا کالو»

صنعت مد و فشن
25 آگوست 2018 بدون نظر 4455 بازدید

تحت تاثیر قرار گرفتن صنعت مد و فشن امروز توسط «فریدا کالو»

تحت تاثیر قرار گرفتن صنعت مد و فشن امروز توسط «فریدا کالو»

آیا هنرمندی که از فریدا کالو «Frida Kahlo» متفاوت باشد را در بین خانم های صنعت مد و فشن می توانید معرفی کنید؟ فریدا کالو متولد ششم ژوئیه ۱۹۰۷ در کویوآکان، مکزیکوسیتی، نقاش مکزیکی و یکی از زنان معروف در تاریخ هنر معاصر است که به‌ موجب نقاشی های هنرمندانه خود، معروف شده است. از آن جایی که وی سبک مخصوص به خود را دارد، تشخیص نقاشی های وی از کارهای دیگر هم راحت تر است.

علاقه مندان با مشاهده تابلوهای نقاشی او به راحتی می توانند به سبک لباس پوشیدن این هنرمند پی ببرند. وی غالباً جواهراتی منحصر بفرد، زیبا موهایی گیس کرده، تل های سر گلدار، لباسی گلدار و پیراهن هایی که گلدوزی شده است را بر تن می کند. در اصل وی سبک لباس پوشیدن مخصوص به خود را دارد که در هیچ جای نمی توان دید.

این روزها سبک فریدا بیشتر از هر وقت دیگری توجه طراحان صنعت مد و فشن را به سمت خود معطوف کرده است. مثلاً طراح به نام، رونالد مورت، در یکی از نمایش های خود لباس هایی را به در معرض دید گذاشته است که از سبک دریدا الهام گرفته بودند یا بیانسه خواننده معروف در هالووین و صنعت مد و فشن سال ۲۰۱۷، خودش را به شکل او درآورد، حتی افرادی که علاقه مند هستند هم می توانند با استفاده از فیلتر اسنپ چت، خودشان را در قالب دریدا مشاهده کنند.

از جایی که اکسسوری و لباس از بهترین خصوصیت های مهم این هنرمند است، این روزها سبک لباس پوشیدن این هنرمند در صنعت مد و فشن توسط تعداد زیادی از طراحان حرفه ای گرفته تا مردم عادی، مورد قبول و تقلید قرار گرفته است.

اکسسوری نقش خیلی مهمی را در استایل فریدا ایفا می کند. زیورآلاتی که وی استفاده می کند نمادی از سبک سنتی مکزیک و در شکل هایی مانند قلب یا گردنبدهای آویز است.

لباس های سنتی را که وی بر تن می کرد، ارتباط نزدیکی با قدرت زنانه اش داشت. وی در اصل به واسطه لباس هایی که بر تن می کرد هنر و خلاقیتش را به شکل داستانی بیان می کرد. پارچه های ابریشمی گران قیمت، رنگ های جسورانه، گلدوزی های ظریف، طرح های بولد… در صنعت مد و فشن هر یک داستانی از زندگی وی را به معرض نمایش می گذاشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *