#


نکات که در طراحی لباس های ویژه جام جهانی باید بدانیم

13 ژوئن 2018 بدون نظر 2697 بازدید

نکات که در طراحی لباس های ویژه جام جهانی باید بدانیم

لباس های جام جهانی ۲۰۱۸ و نکات کلیدی در طراحی آن ها

در طراحی لباس های مخصوص جام جهانی فاکتورها و موارد اصولی بسیاری در نظر گرفته می شوند که موجب می شود لباسی با کیفیت و مناسب برای بازیکنان تیم های مختلف طراحی شود. از مهم ترین مواردی که در طراحی لباس های جام جهانی باید مورد توجه قرار بگیرد سبکی و راحتی و در عین حال خنک بودن لباس ها می باشد.

در طراحی لباس های جام جهانی اصولا از فناوری های نوین استفاده می شود که می تواند به راحتی موجب جذب عرق بدن و در عین حال خنکی بدن می گردد. جنسی که برای لباس های جام جهانی در نظر گرفته می شود پلی استر است که مانع از ایجاد حساسیت بر روی پوست بدن بازیکنان می شود. یکی دیگر از مزیتی که برای این دسته از لباس ها می توان در نظر گرفت حفظ دمای مناسب و متعادل برای بدن است. پارچه هایی که از جنس پلی استر تولید می شوند نسبت به شسته شدن با مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می توان آن ها را مجددا بازیافت کرد.

لباس های فوتبال ویژگی های خاصی دارند که جذب عرق بدن یکی از مهم ترین آن ها می باشد. لباس فوتبالی که از کیفیت بالایی برخوردار است می تواند بدن بازیکنان فوتبال را خشک نگه داشته و در عین حال خنک کند. سبک بودن این دسته از لباس های ورزشی یکی دیگر از قابلیت هایی است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشت چرا که بازیکن یک تیم فوتبالی باید در هنگام پوشیدن لباس ورزشی راحت باشد و برای حرکت و دویدن او هیچ مشکلی پیش نیاید و از سرعت او کاسته نشود.

در ادامه چند نمونه از لباس هایی را که در جام جهانی به وسیله تیم ها مورد استفاده قرار می گیرد را عنوان کرده ایم که عبارتند از:

لباس های تیم ملی آلمان

طراحی لباس تیم ملی آلمان برای حضور در مسابقات فوتبال جام جهانی آدیداس است و در طراحی لباس این تیم ورزشی از فناوری Climate استفاده شده است و مواد پلی استر نیز در ترکیبات آن وجود دارد. به کارگیری این فناوری موجب می شود تا جذب عرق بدن به راحتی صورت بگیرد و بازیکنان تیم ملی آلمان از پوشیدن این لباس ها احساس راحتی داشته باشند. در ترکیبات پیراهن تیم ملی آلمان از پلی استر به میزان۵۱ درصد و از پلی استر بازیافتی به میزان۴۹ درصد استفاده شده است. بر روی لباس های این تیم نشان طلایی قهرمانی فیفا وجود دارد که نشان می دهد تیم ملی آلمان قهرمان دوره قبل بوده است. قیمتی که برای لباس این تیم تعیین شده۹۰ دلار می باشد.

لباس طراحی شده برای تیم ملی آرژانتین

پیراهنی که برای تیم ملی آرژانتین طراحی شده نیز آدیداس است و از فناوری Climacool در طراحی آن استفاده شده است که موجب می شود هوا به خوبی در رفت و آمد باشد و تعریق بدن نیز به شکل مطلوبی جذب شود. طراحی لباس این تیم ملی بسیار سبک بوده و بازیکنان تیم ملی آرژانتین هنگام استفاده از این لباس ها احساس راحتی خواهند کرد. در طراحی لباس تیم ملی آرژانتین از پلی استر۱۰۰ درصد استفاده شده است و قیمت در نظر گرفته شده برای آن۱۰۰ دلار می باشد.

لباس تیم ملی اسپانیا

کمپانی آدیداس که لباس تیم های مختلفی را برای حضور در جام جهانی طراحی کرده نسبت به طراحی لباس تیم ملی اسپانیا نیز بی تفاوت نبوده و از فناوری خنک کننده به روزی استفاده کرده که موجب می شود بازیکنان تیم اسپانیا هنگام حرکت و دویدن با مشکلی مواجه نشده و سرعت بالای خود را هنگام دویدن حفظ کنند. در طراحی این پیراهن از جنس پلی استر استفاده شده که به صورت ۱۰۰ درصد می باشد و قیمت تعیین شده برای آن در حدود۱۳۰ دلار است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *