#


برج میلاد هم نوروز جهانی را جشن می گیرد

26 فوریه 2019 بدون نظر 1766 بازدید

برج میلاد هم نوروز جهانی را جشن می گیرد

آئئین نوروزی در برج میلاد برگزار خواهد شد که براساس گفته های مدیرعامل برج میلاد  :در برگزاری جشن نوروز سفرای کشورهای حوزه نوروز حضور خواهند داشت .نوروز جهانی امسال در تاریخ ۹ اسفند ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

مدیرعامل برج میلاد علی درویش پور افزود :محوریت این برنامه اهمیت فرهنگی ثبت جهانی نوروزاست که نشان دهنده نماد همبستگی منطقه ای و قدرت فرهنگ در به وجود آوردن همدلی بین کشورها بوده و در برج میلاد و سالن همایش های بین المللی آن برگزار خواهد شد.

نوروز جهانی

ایشان با بیان اینکه جشن نوروز جهانی با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و  میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و برج میلاد برگزار خواهد شد گفت :در این مراسم سفرهای ۱۲ کشور که عضو پرونده ثبت جهانی نوروز هستند حضور خواهند داشت از جمله هند ،پاکستان، ترکیه، قزاقستان، آذربایجان، عراق، افغانستان ،ترکمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان در این مراسم دعوت هستند.

درویش پور ادامه داد: ۱۲ کشور ی که جشن نوروز دارند به همراه سفره های هفت سین که مختص کشورهای خود است  در این مراسم شرکت خواهند کرد تا با آداب و سنن نوروزی یکدیگر  آشنایی بیشتری داشته باشند، همچنین در این برنامه سه گروه موسیقی از کشورهای افغانستان آذربایجان و ایران قرار است که هنرنمایی کنند علاوه بر آن گروه نوروز خوانی نیز به بازخوانی این آیین باستانی و سنتی خواهند پرداخت.

مدیرعامل برج میلاد در صحبت های خود عنوان کرد دکتر میرشکاری که پرونده ثبت جهانی نوروز را تدوین کرده موفق به دریافت نشان نوروز شده است و گفت : قرار بر این است که در این مراسم از تمبر نوروز نیز در کنار سفرای کشورهای مختلف رونمایی شود همچنین در لابی مرکز همایش‌های برج میلاد سفره هفت سین ایرانی هم پهن خواهد شد.

زمان برگزاری نوروز جهانی

درویش پور در پایان اظهار کرد: در همان تاریخ برگزاری جشن نوروز نمایشگاه عکسی نیز با همین محوریت در لابی مرکز همایش های برج میلاد برگزار می گردد.

با توجه به گزارش روابط عمومی برج میلاد در این مراسم باشکوه ورزش جاهای برجسته هنری و همچنین هنرمندان نیز دعوت شده اند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *