#


چگونه از وسایل برقی نگهداری کنیم؟

نگهداری وسایل برقی
18 سپتامبر 2017 بدون نظر 3033 بازدید

چگونه از وسایل برقی نگهداری کنیم؟

چگونه از وسایل برقی نگهداری کنیم؟

امروزه در خانه وسایل برقی زیادی وجود دارد از جمله: ماشین لباسشویی، جارو برقی، آبمیوه گیری، چای ساز، سماور و… . تعدادی از خانواده ها خیلی از این وسایل برقی استفاده نمی کنند ولی بعضی دیگر دوست دارند که همه لوازم برقی را خریداری کنند. این را به یاد داشته باشید که تعداد این لوازم برقی اهمیتی ندارد بلکه باید شیوه نگهداری صحیح آن را بدانید.
اعضای خانواده می خواهند مدت ها از این لوازم برقی استفاده کنند پس سالم ماندن آن ها بسیار مهم است و باید طوری از آن استفاده کنند که باعث بروز خطر برای خود و اطرافیان شان نشود.

امروزه بعضی از وسایل برقی یکی از اجزاء جدانشدنی از تمام خانه ها است که این وسایل عبارتند از: فریزر، یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و… . این وسایل در تمام خانه ها دیده می شود. بعضی از لوازم برقی هایی هم هستند که لزومی ندارد آن ها را خریداری کنید مانند: مایکروویو، آبمیوه گیری، چای ساز و… .
شما درهر حال باید نکاتی را برای نگهداری درست و استفاده از آن ها را در نظر بگیرید. مهم ترین موردی که وجود دارد این است که شما نباید موتور وسایل برقی را با آب بشویید. انجام این کار باعث برق گرفتگی می شود و بسیار خطرناک است. در بعضی وسایل مانند آبمیوه گیری که قطعه های گوناگونی دارند باید بعد از باز کردن قطعاتش آن را به درستی ببندید و مطمئن شوید که قطعات آن به درستی سر جای خود قرار گرفته اند.

نگهداری وسایل برقی

نگهداری وسایل برقی

یخچال و فریزر

مکانی که یخچال و فریزر را در آن جه قرار می دهید باید خشک باشد و شما همیشه باید آن را تمیز و مرتب نگه دارید. این را به یاد داشته باشید که هرگز پشت آن را که موتور قرار دارد با آب نشویید. برای تمیز کردن این قسمت باید از یک دستمال خشک یا جارو برقی استفاده کنید. شما می توانید برای تمیز کردن کشوها و طبقه های یخچال و فریزر آن ها را با آب و مواد شوینده بشویید و پس از اینکه خشک شد سرجایش قرار دهید. این را همیشه به یاد داشته باشید که وسایلی که مرطوب هستند را هرگز به برق نزنید.

ماشین لباسشویی

جای قرار گرفتن لباسشویی باید طوری باشد که پشت آن با آب تماس نداشته باشد. این را حتما به یاد داشته باشید که لباسشویی باید در جایی که تراز است قرار بگیرد تا موقع کار کردن تکان های شدید نخورد. وقتی که می خواهید ماشین لباسشویی را تمیز کنید و فیلترش را خالی کنید کشیدن آن از برق الزامی است.

اجاق گاز و مایکروویو

یک سری از اجاق گازها با برق کار می کنند ولی بعضی هاشون هم گازی هستند این اجاق گازها برای استفاده از فندکش به برق نیاز دارد. پس سعی کنید هنگام تمیز کردن آن آب بر روی اجاق گاز نریزید. شما می توانید برای تمیز کردن اجاق گاز از مقداری جوش شیرین و آب و یا مواد شوینده مخصوص گاز استفاده کنید.

نگهداری وسایل برقی

نگهداری وسایل برقی

برای اینکه بتوانید مایکروویو خود را تمیز کنید باید آب یک لیموی درشت را در یک ظرف پر آب ریخته و داخل مایکروویو بگذارید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید که در مایکروویو بجوشد. بخاری که از لیمو ترش بلند می شود باعث می شود که لکه های چربی تبخیر و زودتر پاک شوند. علاوه بر این کار شما می توانید یک دستمال را آغشته به مقداری آب لیمو تازه و یا الکل کنید و داخل مایکروویو را تمیز کنید. توصیه ما به شما این است که هرگز برای نظافت داخل مایکروویو از سیم ظرفشویی یا اسکاچ استفاده نکنید.

آبمیوه گیری و چرخ گوشت

هرگز اجازه ندهید فرزندان تان به این وسایل برقی نزدیک شوند هرچند که آن ها بزرگ شده اند و خطر را متوجه می شوند. بهتر است برای اینکه بتوانید از این وسایل برقی بتوانند عمر بیشتری داشته باشند و به خوبی کار کنند نباید آن ها را به مدت طولانی به کار ببرید. اگر می خواهید گوشتی را چرخ کنید سعی کنید حتما آن ها را به تکه های کوچک تری برش دهید تا مجبور نباشید با فشار آن ها را به داخل چرخ گوشت بریزید.

این را به یاد داشته باشید که نباید سبزیجاتی که آب دار هستند را با چرخ گوشت چرخ کرد زیرا امکان دارد آبی که در سبزی وجود دارد به داخل موتور رفته و باعث خرابی آن بشود. برای استفاده از آبمیوه گیری نباید میوه های درشت را داخل آن بریزید و محفظه ای که تفاله ها به درون آن می روند را بعد از گرفتن دو لیوان آبمیوه آن را خالی کنید. پس از اینکه کارتان تمام شد آبمیوه گیری را تمیز کنید. این نکته را فراموش نکنید که برای شست وشوی قطعات آبمیوه گیری نیازی به آب داغ ندارید چون میوه ها چرب نیستند.

پلوپز و آرام پز

پس از این که کارتان با این دستگاه ها به اتمام رسید باید دیگی که در داخل آن ها وجود دارد را با استفاده از آب و مواد شوینده بشویید و قسمت برقی آن را با استفاده از یک دستمال نم دار تمیز کنید. شما می توانید برای اینکه آن را برق بیندازید از مقداری سرکه استفاده کنید.

نگهداری وسایل برقی

نگهداری وسایل برقی

سماور برقی و چای ساز

داخل سماور و چای سازی که جرم گرفته اس را با مقداری سرکه جرم گیری کنید. برای انجام این کار باید آب و سرکه را به یک اندازه داخل آن ها بریزید و اجازه دهید تا بجوشد، سپس شما مشاهده می کنید که کم کم جرم های آن ها از بین می رود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *