#


چگونه در خانه از لوازم آرایشی مان نگهداری کنیم؟

لوازم آرایشی
18 اکتبر 2017 بدون نظر 2023 بازدید

چگونه در خانه از لوازم آرایشی مان نگهداری کنیم؟

چگونه در خانه از لوازم آرایشی مان نگهداری کنیم؟

اگر بهداشت مجصولات آرایشی را رعایت کنید باعث می شود که طول عمرشان بیشتر شود و سالم بمانند. ما می خواهیم به شما بایدها و نبایدهایی را در مورد نگهداری از لوازم آرایشی تان در این مطلب ارائه دهیم تا بتوانید آن ها را تمیز و سالم نگه دارید.

همیشه قلم موهای آرایشی را تمیز کنید

زمانی را در هفته برای تمیز کردن قلم موهای آرایشی تان قرار دهید. بر روی این لوازم آرایشی همیشه چرک، چربی و باکتری ها جمع می شوند و باعث می شود که روی صورت تان جوش و التهاب به وجود بیاید.اگر همیشه آن را تمیز کنید شکل قلم مو و موی های آن حفظ می شود. با استفاده از یک اسپری تمیز کننده قلم موی خود را ضد عفونی کنید و یا اینکه با یک شامپوی ملایم آن را شست و شو دهید. زمانی که می خواهید آن ها را خشک کنید باید از جایی آویزان کنید تا فرم موهایش به هم نریزد. همچنین اسفنج های آرایشی هم باید یک بار در هفته با پاک کنندهای قلم مو تمیز شوند و یا اینکه می توانید آن را درون لباس شویی بیندازید.

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

تمیز کردن لوازم آرایشی را از یاد نبرید

لوازم های آرایشی نیاز دارند که هر هفته تمیز شوند. یکی از بزرکترین منابع جذب باکتری ریمل ها هستند. برای ضد عفونی کردن ریمل شما می توانید با استفاده از یک دستمال بدنه ی قلم موی ریمل را که خشک شده است تمیز کنید و سپس با پاک کننده های آرایش چشم آن را کاملاً پاک کنید. قبل از اینکه سر جایش قرار دهید بگذارید تا کاملا خشک شود.
برای اینکه بتوانید رژ لب و لوازم آرایشی های شبیه به آن را ضد عفونی کنید باید از یک محلول پاک کننده الکی استفاده کنید. این محلول را بر روی آن ها اسپری کنید و بگذارید تا خشک شود یا اینکه می توانید آن را با یک دستمال کاغذی خشک کنید.

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

عطرها را در یک مکان خشک و خنک نگه دارید

سعی کنید که عطرهای تان را در معرض نور آفتاب قرار ندهید، زیرا پیوندهایی که باعث رایحه عطرها می شوند را از بین ببرد و کیفیت عطرتان را پایین بیاورد. شما می توانید برای اینکه عمر عطرهای تان را افزایش دهید آن ها را در یک مکان خنک و تاریک مانند کمد و یا کشو نگه دارید. بهترین دما برای نگهداری عطرها بین ۱۸تا ۲۱درجه سانتی گراد می باشد.

هر چند ماه یک بار کیف لوازم آرایشی تان را بشویید

قلم موهای استفاده شده، خرده ها و ترشحات لوازم آرایشی و سایر آلاینده های داخل کیف آرایشی تان باعث می شود که در آن باکتری ها تولید شوند. بهترین کار برای تمیز نگه داشتن این کیف ها شستن آن ها هر چند وقت یک بار است. آستر کیف ها را در بین شست وشو با یک پاک کننده تمیزشان کنید تا باکتری های موجود بر روی آن ها از بین برود.

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

پاک کننده صورت را در حمام نگذارید

شما نباید برای نگه داری وسایل آرایشی تان آن ها را در حمام هایی بگذارید که مرطوب و پر از بخار می باشد. چون در این محل باعث می شود که به راحتی آن ها شل شوند و یا اینکه باکتری و کپک در این لوازم آرایش رشد کنند. شما می توانید از این محصولات آرایشی در کابینت های حمام، کمد کمک های اولیه و یا اتاقی دیگر نگهداری کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *