#


درمان و پیشگیری از چین و چروک دور چشم

چین و چروک دور چشم
19 می 2017 بدون نظر 741 بازدید

درمان و پیشگیری از چین و چروک دور چشم

درمان و پیشگیری از چین و چروک دور چشم

 

به گزارش ازمن بپرس شیوه نادرست زندگی از جمله مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلاینده های محیطی در ایجاد چین و چروک اطراف چشم نقش زیادی دارد.

 

متاسفانه برخلاف تبلیغات کرم‌های دور چشم گیاهی در پیشگیری و درمان چروک دور چشم هیچ تاثیری نداشته و به عبارتی هیچ کرم دور چشمی معجزه‌گر نیست. فقط چون یکی از دلایل چروک دور چشم خشکی پوست است،این کرم‌ها به‌دلیل وجود روغن‌های مختلف حالت نرم‌کنندگی دارند و برای نرم کردن پوست اطراف چشم به‌خصوص در افرادی که پوست خشکی دارند، موثر هستند و نرم کردن پوست با کرم‌هایی که اشاره شد تا حدی از چروک‌ زودرس پوست دور چشم جلوگیری می‌کند.

 

اما به‌طور کلی، هیچ کرم دور چشمی نمی‌تواند چروک دور چشم را از بین ببرد.

 

به هر حال با افزایش سن چروک ها به وجود می آیند.لذا محافظت پوست از آفتاب با زدن عینک‌های آفتابی بزرگ، دوری از اضطراب و استرس و داشتن اعصاب آرام، استفاده از کرم ضدآفتاب، شست‌وشو ندادن زیاد پوست اطراف چشم و داشتن خواب مناسب از بهترین روش های پیشگیری از چروک دور چشم هستند.

 

مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه های تازه و سبزی های سرشار از ویتامین ای و ث نیز مفید است.

 

گاهی با یک سری راهکارها میتوان حضور چروک ها را به تعویق انداخت مانند لیزر،البته لیزر باعث نازک شدن پوست می‌شود و مشکلات فرد را ۶ ماه تا ۱سال بعد بدتر می‌کند.

 

تزریق آمپول بوتاکس هم می‌تواند عضلات آن قسمت را از کار بیندازد و تا حدی مانع چروک دور چشم شود، اما با از بین رفتن اثر بوتاکس چروک‌ها دوباره برمی‌گردند.

 

راهکارهایی مانند PRP یا مزوتراپی که برای درمان چروک‌ها تبلیغ می‌شوند، هیچ‌کدام موثر نیستند و توصیه هم نمی‌شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *