#


بوی بد پا و کفش و روش های از بین بردن 

31 ژانویه 2019 بدون نظر 1655 بازدید

بوی بد پا و کفش و روش های از بین بردن 

روش های از بین بردن بوی بد پا و کفش

بوی بدی که پا بعد از مدت های طولانی استفاده از فش ایجاد می کند بسیار ازار دهنده است .برای از بین بردن این بو افراد کارهای زیادی را می توان صوت داد البته اغلب افراد این روش ها را نمی دانند در این مقاله راه های زیادی برای مقابله با بوی بد پا انجام می شود که به بررسی ان ها می پردازیم.

بوی بد پاها

دلیل بو گرفتن پا چیست؟

پای ما بر خلاف دستمان ممکن است هر روز در داخل کفش قرار گیرد و به دلیل اینکه تهویه ای برای پا صورت نمی گیرد، گرما و عرق موجود در پا باعث می شود زمینه برای رشد باکتری های بد بو فراهم شود. این باکتری ها داخل پا، جوراب و کفش شما شروع به تکثیر شدن می کنند و باعث ایجاد بوی بد پا می شوند.

حتما تا به حال متوجه این موضوع شده اید که پای بعضی از افراد بو می دهد و در مقابل بعضی از افراد حتی اگر چند روز هم پاهایشان در کفش ها باشد بویی احساس نخواهید کرد.دلیل این موضوع این است که بعضی از افراد عرق بیش تری می کنند و به همین خاطر زمینه رشد و تکثیر باکتری هایی با بوی بد در ان ها بیش تر از بقیه افراد است.در هر صورت بوی بد کفش و پا باید با استفاده از روش هایی حل شود.

محلول های طبیعی برای از بین بردن بوی بد پا و کفش

تمیز نگه داشتن پا

سعی کنید هر روز پاهایتان را با آب و صابون بشویید و کاملا خشک کنید. می توانید هر از گاهی پاهایتان را در محلول نمک اپسوم خیس کنید، این کار نه تنها به از بین بردن باکتری های پای شما کمک می کند بلکه باعث می شود ماهیچه های شما آرام شوند.

خشک نگه داشتن پاها

دقت کنید زمانی که می خواهید کفش بپوشید اگر پاهایتان خیس است مخصوصا زمانی که از حمام آمده اید، کاملا پاهایتان را خشک کنید زیرا آب بین انگشتانتان باعث ایجاد و رشد باکتری ها می شود و این می تواند یکی از دلایل بوی بد پا و کفش شما شود.

کفش خوب و دارای تهویه انتخاب کنید

چرم طبیعی بیشتر از پلاستیک و یا لاستیک قابل تهویه است. سعی کنید از کفش هایی استفاده کنید که دارای سوراخ بوده و یا طراحی آن به نحوی است که برای تنفس کفش بهتر است.

به کفش هایتان استراحت دهید

بهتر است بعد از استفاده از کفشتان تا ۲۴ ساعت بعد به آن استراحت دهید تا هوای داخلشان خالی شود و باکتری های فاسد از بین بروند.

استفاده از جوراب عرق گیر برای رفع بوی بد پا و کفش

بیشتر افراد علاقه ای به پوشیدن جوراب با کفش ندارند، اما جوراب های از جنس پارچه ی پشمی عرق پا را از بین می برند و باعث تهویه پا می شوند. این را هم دقت کنید که جوراب هایتان را مرتب عوض کنید و هر روز بشویید.

جوش شیرین برای رفع بوی بد پا و کفش

داخل کفشتان می توانید دو قاشق جوش شیرین ریخته و به کاهش بوی بد پا و کفش خود کمک کنید. می توانید برای از بین بردن بوی بد پا از دئودورانت با پایه ی جوش شیرین استفاده کرد این ماده را می توان به پا و یا کفش اضافه کرد.

استفاده از اسپری سرکه برای از بین بردن بوی بد پا و کفش

مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و داخل کفشتان اسپری کنید تا باعث از بین رفتن باکتری های داخل کفشتان شود. دقت کنید ۳۰ دقیقه قبل از پوشیدن بگذارید به طور کامل خشک شوند.

نکته: توجه کنید که استفاده از این روش می تواند بعضی رنگ های کفش شما را روشن تر کند و یا از بین ببرد.

روش هایی سریع برای از بین بردن بوی بد پا و کفش

  • اگر کفش های تان را شسته ایدو برای خشک کردن ان به مشکل برخورده اید می توانید از سشوار استفاده کنید.
  • برای ازبین بردن بوی بد پاها می توانید از۲ قاشق نمک برای داخل کفش ها استفاده کنید.
  • برای خشک کردن کفش های خود می توانید از افتاب و یا یک گرم کن استفاده کنید این ها خود باعث خواهد شد تابوی بد پا از داخل کفش از بین برود.
  • یک لنگه جوراب پر از جوش شیرین درست کنید و هر شب در بالای کفش هایتان بگذارید.
  • کفش ها را در کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و آن ها را یک شب در فریزر قرار دهید. دمای انجماد بیشتر باکتری های بو دار را می کشد.
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *