Categories: سالمند

کمک به بازنشستگان برای یافتن شغل مناسب

راهی برای پیدا کردن کار مناسب برای بازنشستگان

بسیاری از افراد که وارد دوران بازنشستگی خود می­شوند ترجیح می­دهند در این دوران نیز به مشغول به کار باشند. درواقع اشتغال به کار و کسب درآمد بیشتر یکی از مهم­ترین دغدغه­های پس از بازنشستگی است. در ادامه چند راه­کار ساده ارائه می­دهیم که می­تواند به بازنشستگان برای پیدا کردن شغل مناسب کمک کند.

حفظ شغلی که پیش از بازنشستگی به آن اشتغال دارند

اغلب کارفرمایان تمایل دارند تا نیروی کاری آن­ها پیش از سن ۶۰ سالگی خود را بازنشسته کنند. گاهی نیز پیش می­آید که کارفرمایی پس از بازنشستگی نیروهای کاری خود را مجددا استخدام می­کنند و به آن­ها اجازه می­دهند تا زمانی که تمایل داشته و توان دارند شغل خود را ادامه دهند. چنانچه شغلی که به آن اشتغال دارید از مزایای خوبی برخوردار است و احساس راحتی دارید بهتر است آن را حفظ کنید. اغلب بازنشستگان به دلیل نارضایتی از شغل خود ترجیح می­دهند خود را بازنشسته کنند.

بازنشستگی مرحله­ای

یکی دیگر از راه­حل­های بازنشستگی این است که متقاضیان خود را به­صورت مرحله­ای بازنشسته کنند. در این حالت فرد می­تواند با کارفرما به توافق رسیده و در ساعتی که به کار اشتغال دارند مسئولیت­های خود را کمتر کنند. بازنشستگان می­توانند با این روش به کار نیمه وقت مشغول بوده و همزمان دوران بازنشستگی خود را نیز سپری کنند. دراین حالت بازنشستگان می­توانند فعالیت اقتصادی داشته و درآمدی نیز دریافت کنند. البته این احتمال نیز وجود دارد که کارفرمایان با بازنشستگی مرحله­ای موافقت نکرده و به این ترتیب افراد باید به­دنبال شغل نیمه­وقت دیگری باشند.

یافتن شغل جدید

یکی از راه­های کمک به بازنشستگان این است که در پیدا کردن شغلی جدید و مناسب با آن­ها همراهی شود. ازنظر برخی از افراد بازنشستگی انتهای کار نبوده و این توانایی را دارند که شغل جدیدی را آغاز کنند. یکی از مهم­ترین دلایل برای پیدا کردن شغل جدید داشتن درآمد و توان مالی است. چنانچه شغل مناسبی برای فرد بازنشسته پیدا شود درخصوص حقوق و مزایای آن سریع به توافق خواهند رسید. افرادی که به دنبال پیدا کردن شغل جدیدی هستند می­توانند راه­حل­های بسیاری را امتحان کنند.

ایجاد کسب­وکار جدید: یکی از راه­های پیدا کردن شغل جدید برای افراد بازنشسته ایجاد کسب­وکاری جدید است. داشتن تجربه و مهارت کاری بالا موجب می­شود افراد اعتماد به­نفس بالایی در راه­اندازی حرفه­ای جدید داشته باشند. چنانچه فرد بازنشسته بتواند کسب­وکار مختص به خود را داشته باشد درخصوص برنامه­ریزی­های آن نیز دچار مشکل نخواهد شد. به­عنوان مثال معلمی که سال­ها به آموزش پرداخته می­تواند موسسه آموزشی مختص به خود را راه­اندازی کند. ایجاد کسب­وکار جدید به بازنشستگان این امکان را می­دهد که شغل موردعلاقه خود را ادامه داده و درآمد مالی کسب کنند.

ارائه مشاوره کاری: یکی دیگر از راه­های داشتن فعالیت اقتصادی بازنشستگان ارائه مشاوره کاری در محل کار قبلی است. چراکه بسیاری از افراد در زمینه کاری خود تجربه کاری بالایی داشته و پس از بازنشستگی می­توانند اطلاعات و تجربه­های کاری خود را در اختیار کارفرمایان و یا دیگر کمپانی­های فعال در این عرصه قرار دهند. ارائه مشاوره کاری موجب می­شود افراد همزمان با گذراندن دوران بازنشستگی درآمدی نیز کسب کنند.

پیدا کردن شغل باتوجه به علاقه شخصی: بسیاری از افراد در طول دوران کاری به دلیل گذراندن زندگی و حمایت از دیگر اعضای خانواده شغلی را به اجبار پیدا می­کنند. دوران بازنشستگی زمانی است که افراد به شغل موردعلاقه خود پرداخته و باتوجه به علاقه شخصی درآمد کسب کنند. به­طور مثال فردی که به ماهیگیری اشتغال دارد درصورت علاقه به ورزش می­توانند در دوران بازنشستگی شغلی را پیدا کنند که با رشته ورزشی مورد علاقه خود در ارتباط باشد. بازنشستگانی که تمایل دارند آشپزی کنند و هنر خود را در معرض دید دیگران قرار دهند می­توانند رستورانی را تاسیس کنند. درصورت نبود امکانات لازم برای یک رستوران افتتاح یک آشپزخانه کوچک نیز می­تواند قدم بزرگی باشد.

گاهی اوقات نیز پیدا کردن شغلی مناسب در مراکز درمانی و مدارس و یا اماکن مذهبی کمک بزرگی برای بازنشستگان خواهد بود تا بتوانند همزمان با سپری کردن دوران بازنشستگی درآمدی نیز داشته باشند. البته اغلب مشاغلی که پس از بازنشستگی، افراد می­توانند در آن­ها استخدام شوند از درآمد کمی برخوردار هستند و بازنشستگان نباید توقع درآمد بالایی را داشته باشند.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago