#


کمک به بازنشستگان برای یافتن شغل مناسب

14 سپتامبر 2018 بدون نظر 729 بازدید

کمک به بازنشستگان برای یافتن شغل مناسب

راهی برای پیدا کردن کار مناسب برای بازنشستگان

بسیاری از افراد که وارد دوران بازنشستگی خود می­شوند ترجیح می­دهند در این دوران نیز به مشغول به کار باشند. درواقع اشتغال به کار و کسب درآمد بیشتر یکی از مهم­ترین دغدغه­های پس از بازنشستگی است. در ادامه چند راه­کار ساده ارائه می­دهیم که می­تواند به بازنشستگان برای پیدا کردن شغل مناسب کمک کند.

حفظ شغلی که پیش از بازنشستگی به آن اشتغال دارند

اغلب کارفرمایان تمایل دارند تا نیروی کاری آن­ها پیش از سن ۶۰ سالگی خود را بازنشسته کنند. گاهی نیز پیش می­آید که کارفرمایی پس از بازنشستگی نیروهای کاری خود را مجددا استخدام می­کنند و به آن­ها اجازه می­دهند تا زمانی که تمایل داشته و توان دارند شغل خود را ادامه دهند. چنانچه شغلی که به آن اشتغال دارید از مزایای خوبی برخوردار است و احساس راحتی دارید بهتر است آن را حفظ کنید. اغلب بازنشستگان به دلیل نارضایتی از شغل خود ترجیح می­دهند خود را بازنشسته کنند.

بازنشستگی مرحله­ای

یکی دیگر از راه­حل­های بازنشستگی این است که متقاضیان خود را به­صورت مرحله­ای بازنشسته کنند. در این حالت فرد می­تواند با کارفرما به توافق رسیده و در ساعتی که به کار اشتغال دارند مسئولیت­های خود را کمتر کنند. بازنشستگان می­توانند با این روش به کار نیمه وقت مشغول بوده و همزمان دوران بازنشستگی خود را نیز سپری کنند. دراین حالت بازنشستگان می­توانند فعالیت اقتصادی داشته و درآمدی نیز دریافت کنند. البته این احتمال نیز وجود دارد که کارفرمایان با بازنشستگی مرحله­ای موافقت نکرده و به این ترتیب افراد باید به­دنبال شغل نیمه­وقت دیگری باشند.

یافتن شغل جدید

یکی از راه­های کمک به بازنشستگان این است که در پیدا کردن شغلی جدید و مناسب با آن­ها همراهی شود. ازنظر برخی از افراد بازنشستگی انتهای کار نبوده و این توانایی را دارند که شغل جدیدی را آغاز کنند. یکی از مهم­ترین دلایل برای پیدا کردن شغل جدید داشتن درآمد و توان مالی است. چنانچه شغل مناسبی برای فرد بازنشسته پیدا شود درخصوص حقوق و مزایای آن سریع به توافق خواهند رسید. افرادی که به دنبال پیدا کردن شغل جدیدی هستند می­توانند راه­حل­های بسیاری را امتحان کنند.

ایجاد کسب­وکار جدید: یکی از راه­های پیدا کردن شغل جدید برای افراد بازنشسته ایجاد کسب­وکاری جدید است. داشتن تجربه و مهارت کاری بالا موجب می­شود افراد اعتماد به­نفس بالایی در راه­اندازی حرفه­ای جدید داشته باشند. چنانچه فرد بازنشسته بتواند کسب­وکار مختص به خود را داشته باشد درخصوص برنامه­ریزی­های آن نیز دچار مشکل نخواهد شد. به­عنوان مثال معلمی که سال­ها به آموزش پرداخته می­تواند موسسه آموزشی مختص به خود را راه­اندازی کند. ایجاد کسب­وکار جدید به بازنشستگان این امکان را می­دهد که شغل موردعلاقه خود را ادامه داده و درآمد مالی کسب کنند.

ارائه مشاوره کاری: یکی دیگر از راه­های داشتن فعالیت اقتصادی بازنشستگان ارائه مشاوره کاری در محل کار قبلی است. چراکه بسیاری از افراد در زمینه کاری خود تجربه کاری بالایی داشته و پس از بازنشستگی می­توانند اطلاعات و تجربه­های کاری خود را در اختیار کارفرمایان و یا دیگر کمپانی­های فعال در این عرصه قرار دهند. ارائه مشاوره کاری موجب می­شود افراد همزمان با گذراندن دوران بازنشستگی درآمدی نیز کسب کنند.

پیدا کردن شغل باتوجه به علاقه شخصی: بسیاری از افراد در طول دوران کاری به دلیل گذراندن زندگی و حمایت از دیگر اعضای خانواده شغلی را به اجبار پیدا می­کنند. دوران بازنشستگی زمانی است که افراد به شغل موردعلاقه خود پرداخته و باتوجه به علاقه شخصی درآمد کسب کنند. به­طور مثال فردی که به ماهیگیری اشتغال دارد درصورت علاقه به ورزش می­توانند در دوران بازنشستگی شغلی را پیدا کنند که با رشته ورزشی مورد علاقه خود در ارتباط باشد. بازنشستگانی که تمایل دارند آشپزی کنند و هنر خود را در معرض دید دیگران قرار دهند می­توانند رستورانی را تاسیس کنند. درصورت نبود امکانات لازم برای یک رستوران افتتاح یک آشپزخانه کوچک نیز می­تواند قدم بزرگی باشد.

گاهی اوقات نیز پیدا کردن شغلی مناسب در مراکز درمانی و مدارس و یا اماکن مذهبی کمک بزرگی برای بازنشستگان خواهد بود تا بتوانند همزمان با سپری کردن دوران بازنشستگی درآمدی نیز داشته باشند. البته اغلب مشاغلی که پس از بازنشستگی، افراد می­توانند در آن­ها استخدام شوند از درآمد کمی برخوردار هستند و بازنشستگان نباید توقع درآمد بالایی را داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *