#


چاره سازی برای رفع مشکل آلودگی هوا از نظر مسئولان

23 دسامبر 2017 بدون نظر 1321 بازدید

چاره سازی برای رفع مشکل آلودگی هوا از نظر مسئولان

چاره سازی برای رفع مشکل آلودگی هوا از نظر مسئولان

رئیس سازمان محیط زیست ایران، علی رغم اینکه افزایش آلودگی هوا در چند روز اخیر باعث تعطیلی مدارس در تهران و برخی از شهرهای دیگر شده است بیان کرد که دولت هیچ چاره ای ندارد و فقط باید دعا کنیم که برای از بین رفتن آلودگی هوا باد بوزد.

رئیس سازمان محیط زیست ایران آقای عیسی کلانتری در روز سه شنبه مصادف با بیست و هشت آذر ( نوزده دسامبر) با بیان اینکه گازوئیلی که در ایران وجود دارد ده برابر استاندارد باعث آلودگی می شود بیان کرد، آلودگی هوا بیشتر به خاطر گازوئیل و ماشین ها است که افزایش می یابد و دولت هیچ چاره ای ندارد. اگر بخواهیم جلوی خودروها را بگیریم تا باعث آلودگی هوا نشوند سبب از بین رفتن حمل و نقل می شود. گازوئیل هایی که استفاده می شود هم غیر استاندارد می باشد، بنابر این باید میان بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

ولی مناظره آلودگی هوا به «نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و رفع مواتع تحقق حقوق شهروندی» که در استان تهران برگزار شده است نیز رسید و در این اجلاس رئیس جمهور کشور آقای حسن روحانی در اول صحبت هایش در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا ابراز تاسف کرد و وزرای صنعت، نفت، نیرو و مسئول سازمان محیط زیست را مورد باز خواست قرار داد و بیان کرد که این مسئولیت سنگین برای تمام این افراد می باشد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: نیروگاه ما، صنعت ما، خودروی ما، گازوئیل و بنزین کشور باید درست شود و همچنین وسایل گرمایی که در خانه ها وجود دارد باید درست شوند. تمام مردم باید با هم متحد شوند و حتی در برخی از روزها ماشین های شخصی شان را از خونه بیرون نیاورند.

آقای روحانی رئیس جمهور ایران در ادامه آلودگی هوا را مشکلی جهانی به حساب آورد و با توجه به آلودگی هوا در دهلی و پکن افزود: یکسره در مورد آلودگی هوا صحبت نکنید پس کاری که دولت انجام می دهد چیست؟ این را بگویید که سایر کشور های دیگر با این مشکل چه کاری انجام می دهند؟

رئیس شورای شهر آقای محسن هاشمی در شروع جلسه سی و یکم علنی شورای شهر استان تهران در انتقاد از هوای آلوده، شعری از شاعر معاصر ایران، سهراب سپهری خواند: «جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود.»

دادستان کل ایران آقای محمدجعفر منتظری نیز بیان کرد: دخالت هایی که دادستانی کل ایران در مورد مسئله آلودگی هوا به عنوان مدعی العموم داشته است به هیچ نتیجه ای نرسید.

دادستان کل کشور در حاشیه مراسمی که در تهران برگزار شد به خبرنگاران اعلام کرد: دادستان به عنوان یک مدعی العموم به این مسئله وارد شده است و نوشته های زیادی انجام شد و همچنین جلسه هایی را برگزار کردند ولی به نتیجه مطلوبی نتوانستند برسند، چرا که مسئولان امر مقابله با هوای آلوده یکی دو دستگاه بیشتر نمی باشند. بلکه مجموعه ای هستند که باید با یکدیگر همیاری کنند.

ولی در این مورد رئیس پلس تهران سرتیپ حسین رحیمی گفته است که این پلیس است که در عمل در ارتباط با آلودگی هوا کار می کند و سایر افراد تنها شعار می دهند. پلیس طرح زوج و فرد را از درب منازل آغاز کرده است و مامورانی که برای پلیس کار می کنند در پانصد نقطه از تهران مستقر هستند و با خودروهایی که برای تردد در محدوده مجوز ندارند برخورد می کنند.

در جلسه ای که امروز در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران برگزار شد معین کردند که طرح زوج و فرد از جلوی درب منازل در سراسر شهر تهران اجرا می شود و تا انتهای هفته فروش طرح ترافیک ممنوع می باشد.

علاوه بر این در جلسه ای که برگزار شد مقرر کردند که فعالیت های عمرانی و کارخانه های آلاینده باید متوقف شوند و کامیون ها البته به غیر از کامیون های حامل زباله و سوخت نباید در سراسر تهران تردد داشته باشند.

در همین زمان به اصناف نیز توصیه کرده اند که فعالیت خود را دو ساعت زودتر به پایان برسانند و صنف شان را تعطیل کنند و همچنین از مدیران درخواست شد تا به مادران شاغل و خانم ها در روز چهارشنبه مرخصی دهند.

در این روزها تنها تهران دچار آلودگی هوا نشده است و مدارس برخی از شهرها مانند تبریز و ارومیه نیز به خاطر آلودگی هوا تعطیل شده است.

چهار روز تعطیلی پی در پی مدارس به خاطر آلودگی هوا

طبق خبری که روابط عمومی آموزش و پرورش استان تهران اعلام کرده است مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در استان تهران به غیر از دماوند، پردیس و فیروزکوه در روز چهارشنبه مورخ ۲۹آذر به خاطر آلوده بودن هوا تعطیل می باشد. این روز چهارمی است که مدارس استان تهران به خاطر آلودگی هوا تعطیل می شود.

در شهر ارومیه نیز شرایط هوا به همین صورت بوده است. مدارس نوبت بعد از ظهر به غیر از مدارس مناطق روستایی یک و دو ارومیه روز چهارمی است که به تعطیلی کشانده می شود.

کمیته مدیریت کاهش آلودگی در شهر تبریز نیز اعلام کرده است که آلودگی این شهر بیش از ۱۷۰پی اس ای می باشد و از میزان استاندارد بیشتر است که به خاطر این آلودگی مدارس تبریز نیز برای روز سوم تعطیل شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *