#


پاکسازی ریه با برخی از مواد خوراکی در زمان خانه تکانی

1 مارس 2018 بدون نظر 1463 بازدید

پاکسازی ریه با برخی از مواد خوراکی در زمان خانه تکانی

خوراکی هایی که برای پاکسازی ریه در خانه تکانی مفید است

پاکسازی ریه در هنگام انجام خانه تکانی و گردگیری خانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این مطلب خوراکی هایی را معرفی می کنیم که برای پاکسازی ریه بسیار مفید می باشند.

به گزارش ازمن بپرس، نیازی به گفتن ندارد که ریه های ما اندامی بسیار مهم به حساب می آید. نفس کشیدن از راه ریه ها امکان پذیر می باشد. همچنین ریه های ما عناصر مضر را از هوای پیرامون به داخل خود می کشد. به همین دلیل اهمیت دارد که غذاهایی را انتخاب کنیم که بیماری های ریه را کمتر می کند.

مشکلات تنفسی از جمله آسم، برونشیت، پنومونی و فیبروز کیستیک* فقط برخی از بیماری هایی می باشند که لازم است از آن ها جلوگیری کنیم. امکان بروز هر نوع مشکل و بیماری تنفسی در این روزها که زمان خانه تکانی است بیش از حد معمول می باشد. در این ایام تعداد زیادی از شما بیش از قبل در معرض مواد شوینده و گرد غبار می باشید. با منظم ورزش کردن، دوری از آلودگی و سیگار نکشیدن می توانید تا اندازه ای از ایجاد مشکلات تنفسی جلوگیری کنید. به غیر از تمام این کارها انتخاب یک رژیم غذایی سالم نیز اهمیت زیادی دارد. بعضی از غذاها برای سلامت ریه بسیار موثر می باشند.

*فیبروز کیستیک Cystic Fibrosis: یا تارفزونی کیسه ‌ای یا سفتی مخاط، یک نوع بیماری سوخت‌ و ساز بدن می باشد  که بر اثر آن ترشحات در قسمت ‌هایی از بدن، از قبیل ریه، کبد، لوزالمعده، روده و سیستم تناسلی سفت و چسبنده می‌ شوند.

بهترین غذاها برای پاکسازی ریه

۱-پاکسازی ریه با سیر

سیر حاوی ویژگی های ضد التهابی بسیاری می باشد و دارای سطح بالایی از آلیسین* allicin  است. آلیسین با عفونت مقابله می کند و التهاب را کم می کند. همچنین بسیاری از افراد بر این اعتقادند که سیر به درمان آسم کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد.

*آلیسین allicin : دستگاه ایمنی رو تقویت می کند و به سلامت عمومی بدن، کمک بسیاری می کنند. یکی از پرقدرت ترین ترکیبات موجود در سیر که بدن رو تقویت می کند، آلیسین نامیده می شود.

۲-پاکسازی ریه با زنجبیل

زنجبیل هم به خاطر ویژگی های ضد التهابی که دارد می تواند به پاکسازی ریه کمک نماید. می توانید زنجبیل را همراه با غذاهای گوناگون استفاده کنید. علاوه بر این می توانید لیمو و زنجبیل را همراه با چای استفاده کنید. این گیاه به دفع سموم دستگاه تنفسی کمک می کند.

۳-پاکسازی ریه با زردچوبه

دقیقا همچون زنجبیل و سیر، این ادویه نیز به لطف ویژگی های ضد التهابی که دارد، برای سلامت ریه فوق العاده می باشد.

۴-پاکسازی ریه با سیب

سیب به غیر از ویتامین های گوناگونی که دارد، دارای فلاونوئید flavonoid می باشد که به حفظ سلامت سیستم تنفسی کمک می کند. علاوه بر این سیب از پیشروی بیماری های گوناگون ریوی هم پیشگیری می کند.

۵-پاکسازی ریه با توت های سیاه

توت ها از جمله تمشک، زغال اخته و شاه توت دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشند. این میوه ها خطر ابتلا به سرطان ریه و علاوه بر این سایر بیماری ها و عفونت ها را کم می کند.

۶-پاکسازی ریه با گریپ فروت

گریپ فروت خود به خود میوه فوق العاده ای می باشد چرا که دارای ویتامین ها و مواد معدنی محافظ ریه می باشد. چنانچه ریه شما تحت تاثیر عوامل سرطان زا قرار است، گریپ فروت می تواند به پاکسازی ریه کمک کند.

۷-پاکسازی ریه با انار

انار حاوی ویژگی های بسیار زیادی می باشد. این میوه می تواند از ایجاد مشکلات ریوی بکاهد.

۸-پاکسازی ریه با دانه ها، آجیل ها و لوبیا

این خوراکی ها دارای منیزیم می باشند که شدیدا برای افراد مبتلا به آسم نیز توصیه می شود. این خوراکی ها به بیشتر شدن ظرفیت ریه ها کمک می کنند و عملکرد سیستم تنفسی را بهبود می بخشند.

۹-پاکسازی ریه با پسته

پسته خام برای حفظ سلامت ریه بسیار مفید می باشد. این آجیل از ایجاد سرطان ریه جلوگیری کرده و علاوه بر این به کم شدن کلسترول هم کمک می کند.

۱۰-پاکسازی ریه فلفل قرمز

فلفل قرمز برای درمان سرفه و گلو درد بسیار موثر می باشد. فلفل قرمز به طور معمول برای کسانی که از مشکلات تنفسی رنج می برند، بسیار تاثیر گذار می باشد.

۱۱-پاکسازی ریه با ادویه چیلی و ادویه کاری

این دو نوع ادویه برای سم زدایی ریه بسیار مناسب می باشند. از آن جایی که این ادویه ها تند هستند، به آسانی می توانند مخاط ریه ها، گلو و بینی را از بین ببرند.

۱۲-پاکسازی ریه با پیاز

پیاز دارای مقدار زیادی فولیک اسید و علاوه بر این ویتامین B6 و ویتامین C می باشد. علاوه براین پیاز حاوی مزیت های دیگری نیز می باشد که با پیشروی سرطان ریه مبارزه می کند.

۱۳-پاکسازی ریه با سبزیجات کریستالی Cruciferous

همه ی سبزیجاتی که به خانواده کلم ها مرتبط است، سبزیجات کریستالی گفته می شوند، به طور مثال کلم بروکلی و گل کلم. همه ی این سبزیجات دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشند که به پاکسازی بدن و همچنین ریه کمک می کند.

۱۴-پاکسازی ریه با غذاهای حاوی کاروتنوئید* Carotenoid

کاروتنوئیدها Carotenoid به خاطر خاصیت مبارزه با سرطان ریه شناخته شده می باشند. کاروتنوئید نوعی آنتی اکسیدان می باشد که در سبزیجات و میوه های بسیاری یافت می شود. هنگامی که این آنتی اکسیدان استفاده می شود، به ویتامین A تبدیل می شود که در مبارزه با بیماری آسم بسیار تاثیر گذار می باشد. غذاهای بسیاری وجود دارند که دارای کاروتنوئید می باشند، به عنوان مثال هویج، گوجه فرنگی، کدو تنبل و زردآلو.

* کاروتنوئید Carotenoid: گروهی از رنگدانه‌ ها وجود دارند که در جذب نور در گیاهان دارای نقش بسیار مهمی می باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *