#


وزیر بهداشت: حق بیمه و مالیات سلامت باید ارتقا یابد

11 آوریل 2018 بدون نظر 1285 بازدید

وزیر بهداشت: حق بیمه و مالیات سلامت باید ارتقا یابد

وزیر بهداشت: واقعی نبودن بودجه بیمه سلامت را تایید کرد

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور با تاکید بر لزوم مدیریت هزینه در سازمان بیمه سلامت و عدم تشکیل بدهی جدید با وجود بحران منابع، بیان کرد: فرهنگ بیمه کشور می بایست ارتقا یابد و ساز و کاری تعبیه گردد که پرداخت حق بیمه و مالیات سلامت به طور صحیح انجام شود.

به گزارش ازمن بپرس، وزیر بهداشت و درمان کشور در دیدار نوروزی ای که با مدیران و پرسنل سازمان بیمه سلامت ایران داشت اظهار کرد: مسئله بیمه، مسئله بسیار مهمی می باشد و ما باید بیاموزیم که در این زمینه چه کاری باید انجام دهیم و شرکای کاری و دانشگاه ها را هم با خود همراه نماییم. مدیریت در هزینه و کیفیت، اولویت‌ کارهایی می باشد که باید در بیمه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی در ادامه افزود: لازم است برای مانع شدن از خدمات غیرضروری، بازنگری و گفت و گو الکترونیکی شدن فعالیت‌ ها را با سرعت و دقت کافی دنبال نمود.

وزیر بهداشت و درمان کشور گفته است: به منظور جلوگیری از کارهای سلیقه ‌ای بیمه‌ ها، باید این حوزه را از لحاظ علمی تجهیز کرد و این مسئله باید از بیمه سلامت شروع و به دیگر بیمه‌ های درمانی کشور تسری یابد. به همین دلیل لازم است تا این سازمان با بهبود عرضه کیفیت خدمات بتواند کاستی ‌هایش را جبران کند و از تجربه سایر کشورها استفاده نماید تا بتوانیم به طرف ایجاد سازمانی پرقدرت حرکت کنیم.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، هاشمی بیان کرد: هزینه ‌ای که به سازمان بیمه سلامت ایران تعلق داده می شود، واقعی نمی باشد. یکی از مهم ترین گرفتاری ‌های بیمه این است که ماموریت‌ هایی برایش توصیف می ‌شود که هزینه آن بیش از اعتبار در نظر گرفته شده می باشد. با وجود این، امید زیادی داریم که با پشتیبانی دولت و مجلس بتوانیم در طول چند سال آتی به هدف های مان دست پیدا کنیم. علاوه بر این امید داریم سال جاری سازمان بیمه سلامت نسبت به هزینه ‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، تا حد امکان بدهی نداشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *