#


همه باید واکسن آنفلوآنزا بزنند/ بروز اپیدمی ویروس انفلوآنزا در کشور

21 ژانویه 2018 بدون نظر 883 بازدید

همه باید واکسن آنفلوآنزا بزنند/ بروز اپیدمی ویروس انفلوآنزا در کشور

همه باید واکسن آنفلوآنزا بزنند/ بروز اپیدمی ویروس انفلوآنزا در کشور

دکتر مینو محرز، دبیر انجمن متخصصین بیماری های عفونی و گرمسیری کشور، با توجه به اپیدمی ویروس آنفلوآنزا که در کشور به وجود آمده است، تاکید بسیاری برای تزریق واکسن انفلوآنزا برای جلوگیری از عوارض خطرناک این بیماری کرده است.

به گزارش ازمن بپرس، دبی انجمن متخصصین بیماری های عفونی و گرمسیری کشور با بیان این مطلب که ممکن است ویروس آنفلوآنزا از راه کسانی که به سفر زیارتی عتبات به کشور عراق رفته اند، به داخل کشور وارد شده است، بیان کرد: در سال جاری بر اساس آمار وزارت بهداشت، اپیدمی آنفلوآنزا در سراسر کشور رخ داده است.

دکتر مینو محرز با توجه به این مطلب که چند گونه ویروس آنفلوآنزا داریم اظهار کرد: چیزی که در مورد آن صحبت می کنیم و شایع شده است، همان آنفلوآنزای فصلی انسانی می باشد که به وجود آمده است.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با انتقاد شدیدی که از خبرهایی که در فضای مجازی مبنی بر واکسن آنفلوآنزا منتشر شده است گفته است: متاسفانه با این خبرهایی که در فضای مجازی پخش شده است باعث شده تا افراد کمتری امسال به سراغ ترزیق واکسن های آنفلوآنزا بیایند و شاهد شیوع آنفلوآنزا باشیم. با این که موثرترین راهی که می توان از عوارض خطرناک انفلوآنزا جلوگیری کرد استفاده از واکسن می باشد.

وی با اصرار بر این مطلب که آنفلوآنزا سرماخوردگی نمی باشد بیان کرد: انفلوآنزا یک نوع بیماری ویروسی به حساب می آید که همراه با تب، درد و سرفه های شدید می باشد و اگر آن را کنترل نکنیم ممکن است که خطر ناک باشد و باعث مرگ شود. بر اساس گفته ی محرز این واکسن برای سرماخوردگی نمی باشد و اگر آن را تزریق کنید باعث نمی شود که دچار سرماخوردگی نشوید.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد که خانم هایی که باردار هستند باید این واکسن را تزریق کنند و همچنین بیمارانی که مبتلا به بیماری هایی نظیر بیماری قلبی و ریوی هستند  و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند تزریق این واکسن برای آن ها ضروری می باشد.

محرز در ادامه افزود: باید با تبلیغاتی که در فضای مجازی بر علیه واکسن آنفلوآنزا منتشر می شود مقابله کنیم، زیرا اطلاعاتی که در اختیار مردم قرار می دهند باعث می شود که آن ها را برای استفاده از این واکسن دچار تردید کنند.

وی بیان کرد: با اشاره به این که شیوع این بیماری در فصل زمستان افزایش خواهد یافت و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، هنوز برای استفاده از واکسن آنفلوآنزا دیر نیست.

دبیر انجمن متخصصین بیماری های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: تمام افراد باید این واکسن را تزریق کنند، حتی کسانی که سالم هستند باید برای جلوگیری از ابتلا به عوارض خطرناک این ویروس از واکسن استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *