#


آغاز موج اول آنفولانزا و توصیه به مردم

15 ژانویه 2019 بدون نظر 1309 بازدید

آغاز موج اول آنفولانزا و توصیه به مردم

آغاز موج اول آنفولانزا و توصیه به مردم

 یکی از اعضای کمیته کشوری آنفولانزا از آغاز موج اول آنفولانزا در کشور اطلاع داد و گفت توصیه می کنیم که مردم  به بهداشت خود مخصوص شستشوی مکرر دست ها  توجه بیشتری بکنند.

 دکتر مسعود مرادی در گفتگو با ایسنا چنین بیان کردند:

 موج اول آنفولانزا در کشور آغاز شده است و بر همین اساس افراد زیادی در اغلب نقاط کشور از جمله شهر تهران مبتلا به این بیماری شده اند. آنفولانزا در بین افراد سالمند و افرادی که دارای بیماری قلبی ریوی هستند بسیار شدید تر دیده می‌شود و حتی در برخی موارد در بخش های آسیب تحت مراقبت قرار می گیرند.موج اول آنفولانزا

 وی ادامه داد افرادی که در معرض خطر آنفولانزا هستند و تاکنون واکسن آن را دریافت نکرده اند بهتر است سریعتر واکسن آنفولانزا را خریداری کرده و تزریق نمایند.

 مردانی با بیان اینکه مردم حتما به توصیه های بهداشتی توجه داشته باشند ادامه داد:

باید توجه کرد که برای قطع زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی ازجمله آنفولانزا و سرماخوردگی باید به شستشوی مکرر دست ها ویژه توجه کرد، بنابراین دست هایتان را به طور مکرر با آب و صابون بشویید و اگر کسی از اعضای خانواده مبتلا به آنفولانزا شده باشد به محل کار یا مدرسه نرود و در خانه استراحت کند .

همچنین در زمان بیماری آنفولانزا خوردن مایعات فراوان و مرکبات بسیار توصیه می‌شود.

 ایشان ادامه دادند: افرادی که مبتلا به آنفولانزا می شوند به هیچ عنوان با دیگران دست ندهند و روبوسی نکنند و همچنین ترشحات بینی را که به صورت بهداشتی تمیز کرده و دستمال کاغذی را در سطل زباله دربسته بیاندازند و بلافاصله دست هایشان را با آب و صابون بشویند.

 دکتر مردانی در پایان گفت : ویروسهای موج اول آنفولانزای امسال با الگوی سال قبل تفاوت زیادی ندارد و همان سه ویروس B ,H1 N1  , H3N2 هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *