#


رئیس جمعیت هلال احمر کشور: هزینه‌های «دیالیز » ارزان می‌شود

دیالیز
13 می 2017 بدون نظر 661 بازدید

رئیس جمعیت هلال احمر کشور: هزینه‌های «دیالیز » ارزان می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشور: هزینه‌های «دیالیز » ارزان می‌شود

به گزارش از من بپرس، دکتر سید امیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به هزینه بالای دالیز گفت: با تولید «هالوفایبر صافی دیالیز» توسط نیروهای بومی در کشور، هزینه‌های دیالیز به شدت کاهش می‌یابد.

سید امیر محسن ضیائی ضمن معرفی فعالیت‌ها و خدمات پزشکی و دارویی هلال احمر مانند تولید ۸۰ نوع دارو، تولید لوازم پزشکی از جمله لوله های صافی دیالیز و… افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی، تمرکز خود را بر فعالیت‌های اقتصادی گذاشته تا در راستای رسیدن به خودکفایی و عدم نیاز به بودجه‌های عمومی بصورت آزادانه خدمات بشر دوستانه را به مردم و جامعه ارائه دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال نام گرفته است مجموعه هلال احمر نیز تلاش می‌کند فعالیت‌هایش در راستای تحقق این شعار باشد.

۲۸ هزار تخت دیالیز نیاز داریم

دکتر ضیائی افزود: در کشورمان تا سال ۱۴۰۰ به ۲۸ هزار تخت دیالیز نیازمندیم، همچنین میزان استفاده از وسایل یک بار مصرف در دیالیز به شدت افزایش یافته است. از طرف بیمارانی که به این خدمت نیازمند هستند در ایران در حال افزایش است.

تولید هالوفایبر در کشور

وی تصریح کرد: از سال گذشته تولید لوله‌های صافی دیالیز در کارخانه «سها» هلال احمر آغار شده است. نام فیبرهای موجود  لوله‌های صافی دیالیز هالوفایبر است. هالوفایبر با تکنولوژی روز و پیشرفته دنیا ساخته می‌شود و کار تصفیه خون را بر عهده دارد، این لوله از آلمان وارد کشور می شود که امیدواریم بزودی با ورود دانش لازم این فیبرها در داخل نیز تولید شود.

کاهش چشمگیر هزینه‌های دیالیز

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: مقدمات ورود این نوع تکنولوژی در آلمان صادر شده است. با وورد این تکنولوژی به کشور و تولید فیبرهای صافی دیالیز هزینه‌های دیالیز به شدت کاهش می‌یابد.

ضیائی افزود: در منطقه ما این نوع از تکنولوژی وجود ندارد، امیدواریم تا یک سال آینده تولید این محصول در کشور آغار شود و پس از آن شرایط صادرات آن نیز فراهم شود. نیاز به فیبر دیالیز به سرعت رو به افزایش است لذا از نظر اقتصادی نیز تولید هالو فایبر صافی دیالیز به دولت کمک می‌کند تا هزینه‌های درمانی دیالیز را کاهش دهد.

وی همچنین تأکید کرد: با همکاری بانک ملت به زودی پروژه تولید این محصول ضروری در شرکت سها هلال آغار می‌شود. بانک ملت به عنوان داوطلب حقوقی جمعیت هلال احمر پشتیبان مالی این پژوه است. به طور کلی در تمام دنیا همکاران مادی و معنوی جمعیت‌های ملی مورد احترام زیادی هستند، ما نیز به حسن توجه و نیت مسئولین این بانک احترام می‌گذاریم. در بخشی از توافقنامه هلال احمر با این بانک، مقدمات همکاری جهت خرید بالگردهای امدادی فراهم شده است.

همچنین دکتر مهدی عبدوس مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: تولید هالوفایبر صافی دیالیز موجب بهبود کیفیت دیالیز و در دراز مدت افزایش طول عمر بیماران کلیوی می‌شود. تولید این محصول زمان دیالیز را از ۴ ساعت به ۲ ساعت کاهش خواهد داد.

وی اظهار کرد: تکنولوژی تولید این محصول به جز آلمان در اختیار ژاپن قرار دارد. امیدواریم ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده پروژه خط تولید این سوپر تکنولوژی افتتاح شود.

بانک ملت حامی مالی تولید هالوفایبر صافی دیالیز

هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت نیز در این زمینه گفت: از همکاری با مجموعه هلال احمر کشور بسیار خرسند و مفختر هستیم. این همکاری از مهم‌ترین افتخارات بانک ملت است.

اخلاقی افزود: رسالت بانک ملت همواره بر این بوده است که از مشتریان خود تا تحقق اهداف‌شان حمایت کند. مجموعه بانک ملت خود را در قبال نهادهایی که رسالت‌های اجتماعی دارند احساس تکلیف می‌کند.

 

وی اظهار داشت: بانک ملت جهت حمایت از پروژه‌های اقتصادی هلال احمر اعلام آمادگی می‌کند. امید است بر منبای توافقنامه‌های بعدی، ابزارهای لازم برای همکاری بیشتر بانک ملت و هلال احمر جهت تولید صافی دیالیز فراهم شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *