#


هاشمی: آمار ایدز در ایران در حال افزایش است

هاشمی
3 دسامبر 2017 ۲ نظر 769 بازدید

هاشمی: آمار ایدز در ایران در حال افزایش است

هاشمی: آمار ایدز در ایران در حال افزایش است

به گزارش ازمن بپرس، سید حسن هاشمی در همایش روز جهانی ایدز بیان کرد: با این که برای کنترل ایدز در حال تلاش های بسیاری هستیم ولی هم چنان آمار بیماری ایدز در حال افزایش می باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: فکر این را نکنید که فقط عده ای لاابالی دچار بیماری ایدز می شوند، بلکه تمام مردم در معرض این خطر هستند و این بیماری می تواند برای سال های طولانی ناشناخته باقی بماند.

همچنین هاشمی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از ده هزار بیمار که به بیماری ایدز مبتلا هستند در حال درمان می باشند. با انجام طرح تحول سلامت تعداد یازده میلیون تن حومه نشین را تحت مراقبت های سلامت قرار دادیم و توانستیم بسیاری از بیمارانی که به ایدز مبتلا بودند را شناسایی کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در یک طرح تحقیقاتی، از ۳۱۶مادر باردار آزمایش گرفتیم که تعداد ۷۴نفر از آن ها به بیماری ایدز مبتلا بودند که با درمان و مراقبت هایی که از آن ها شد توانستند نوزادان شان را سالم به دنیا بیاورند.

حسن هاشمی اظهار داشت: از لحاظ قسمتی عمومی کارهایی را انجام دادند که به اندازه کافی نبود. از صدا و سیما تشکر می کنم که با گام های موثری که توانست در اطلاع رسانی این بیماری داشته باشد افراد زیادی را که از بیماری های شان خبری نداشتند آگاه کند.

وزیر بهداشت گفت: سیصد درمانگر ایدز به مناطق مختلف کشور فرستاده شد. پژوهشگران در تلاش این هستند که برای گام چهارم کنترل و نظارت و درمان ایدز کارهایی را انجام دهند.

آمار ایدز

آمار ایدز

هاشمی خاطر نشان کرد: صحبت هایی که هر سال می شود تکراری است و جای غصه دارد، چون آمار ایدز همچنان در حال افزایش می باشد.

وزیر بهداشت گفت: اولین باری که بیماری ایدز را شنیدم سی سال پیش بود که از طریق خطیب نماز جمعه، آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. خودمان را با کشورهایی که باورهای شان متفاوت است و از ما فاصله زیادی دارند مقایسه نمی کنیم. همچنین نسبت به کشورهای اطراف مان از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم.

هاشمی گفت: ایدز تفاوت زیادی با قلیان، سیگار و تریاک دارد و فراگیرش فاجعه ای بیش نیست و فقط فکر این را نکنید که این بیماری فقط برای افراد بی بند و بار این اتفاق می افتد.

وزیر بهداشت در پایان افزود: هیچ وقت هیچ مدیری از من به خاطر کنترل ایدز هیچ پولی نخواسته است و هر چه که بوده فقط همکاری و حمات بوده است. سی سال پیش به خاطر نداشتن حتی یک مورد بیماری ایدز افتخار می کردیم ولی هم اکنون به کشورهای همسایه افسوس می خوریم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *