#


فلوراید: موارد استفاده، اثرات و اختلافات در مورد آن

فلوراید
9 آگوست 2017 بدون نظر 587 بازدید

فلوراید: موارد استفاده، اثرات و اختلافات در مورد آن

فلوراید،۱۳ امین عنصر فراوان موجود در پوسته زمین، یک یون شیمیایی از عنصر فلورین است – فلوراید دارای یک الکترون اضافی است که به آن بار منفی می دهد.

فلوراید به طور طبیعی در خاک، آب، غذاها و مواد معدنی مختلف مانند فلوراپاتیت و فلوریت یافت می شود.

غلظت فلوراید در آب دریایی به طور متوسط ۱.۳ppm (قطعات در میلیون) است، در حالی که در آب های تازه آب محدوده طبیعی معمولا بین ۰.۰۱ تا ۰.۳ppm است. در برخی از نقاط جهان آب تازه حاوی مقادیر فلوراید است که خطرناک است و می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

فلوراید نیز در آزمایشگاه ها تولید می شود. فلوراید Synthesized معمولا به آب آشامیدنی، خمیر دندان، دهانشویه ها و محصولات شیمیایی مختلف اضافه می شود.

در مقاله زیر ما بحث خواهیم کرد که چرا فلوراید به آب آشامیدنی اضافه می شود، اثرات آن چه مثبت و چه منفی چگونه است و چه بحث هایی آن را احاطه کرده است.

 

حقایق سریع در مورد فلوراید

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد فلوراید وجود دارد. جزئیات بیشتر و حمایت از اطلاعات در مقاله اصلی است.

فلوراید یک عنصر شایع، طبیعی و فراوان است
فلوراید را می توان در یک آزمایشگاه سنتز کرد
پوسیدگی دندان در مناطقی با سطوح طبیعی بالاتر فلوراید آب کاهش می یابد
فلوراید دندان ها را از خرابی محافظت می کند
کودکان برای محافظت از دندان های دائمی به فلوراید نیاز دارند
افرادی که با پا های پرانتز می توانند از فلوراید سود ببرند
سطوح بیش از حد فلوراید می تواند فلوروزیس دندانی ایجاد کند
فلوروز اسکلتی می تواند ناشی از فلوراید اضافی باشد؛ این می تواند باعث آسیب به استخوان ها و مفاصل شود
به گفته WHO، میلیون ها نفر در سراسر جهان در معرض سطوح بالای فلوراید قرار دارند.

چرا فلوراید به آب آشامیدنی اضافه می شود؟

فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، در بعضی از مناطق به آب اضافه می شود.
مقامات فلوراید را به آب شیرین اضافه می کنند، زیرا آنها می گویند میزان شیوع پوسیدگی دندان را در جمعیت محلی کاهش می دهد.

دانشمندان در اوایل دهه ۱۹۳۰ دریافتند که افرادی که در مناطقی با آبهای فلوراید شده به طور طبیعی رشد کرده بودند تا حدود دو سوم حفره های دندانی کمتری داشتند نسبت به کسانی که در مناطقی زندگی می کردند که آب آن فلوراید نشده بو.

مطالعات متعدد از آن زمان بارها نشان داده است که هنگامی که فلوراید به آب آشامیدنی مردم در مناطقی که سطوح فبوراید پایین هستند، پوسیدگی دندان کاهش می یابد.

با این حال، بسیاری از کشورهای اروپایی که در آب فلوئورید ندارند، متوجه نشدند که میزان حفره های دندانی افزایش می یابد. به عنوان مثال، در آلمان و فنلاند، پس از اینکه اضافه کردن فلوئورید را به آب آشامیدنی خود متوقف کرد، نرخ ثابت باقی ماند یا در روند نزولی خود ادامه یافت.

فلوراید چه کار می کند؟

گفته می شود فلوراید برای محافظت از دندان ها به دو دلیل استفاده می شود:

حفاظت از demineralization – هنگامی که باکتری ها در دهان با قندها ترکیب می شوند تولید اسید می کنند. این اسید می تواند مینای دندان را از بین ببرد و به دندان هایمان آسیب برساند. فلوراید می تواند دندان ها را از دمینالیزاسیون محافظت کند که توسط اسید ایجاد می شود.

Remineralization – اگر در حال حاضر برخی از آسیب به دندان ها ناشی از اسید وجود دارد، فلوراید در مناطق demineralized تجمع می یابد و شروع به تقویت مینای دندان، روند به نام remineralization.

فلوراید در جلوگیری از حفره ها و دندان ها بسیار قوی است. با این حال، اگر حفره در حال حاضر شکل گرفته باشد، نیز بسیار مؤثر است.

با توجه به خدمات بهداشت ملی، فلوراید فرایند پوسیدگی دندان را با موارد زیر کاهش می دهد:

تغییر ساختار مینای در حال توسعه به طوری که آن را به حمله اسید مقاوم تر می کند. این تغییرات ساختاری هنگامی رخ می دهد که مینا کودک رشد می کند (قبل از اینکه او هفت ساله شود).
ارائه محیطی که مینای دندان در آن با کیفیت بهتر شکل می گیرد و بسیار مقاوم در برابر حمله اسید است
کاهش توانایی باکتری ها (باکتری در پلاک) برای تولید اسید، علت اصلی پوسیدگی دندان است.

چه کسی فلوراید نیاز دارد؟

تقریبا تمام مقامات بهداشت عمومی و انجمن های پزشکی سراسر جهان توصیه می کنند که کودکان و بزرگسالان حداقل (و حداکثر) سطح فلوراید را دریافت کنند. کودکان برای محافظت از دندان های دائمی به فلوراید نیاز دارند. بزرگسالان همچنین به فلوراید نیازدارند برای محافظت از دندان در مقابل پوسیدگی.

چندین نفر، مخصوصا افرادی که در معرض خطر بیشتر پوسیدگی دندان هستند، از درمان فلوراید بهره مند می شوند. افرادی که ممکن است از درمان فلوراید بهره مند شوند عبارتند از:

بهداشت دهان و دندان مناسب ندارند
بدون (یا کمی) دسترسی به دندانپزشک هستند
رژیم های غذایی که قند یا کربوهیدرات زیاد دارند مصرف می کنند
ترمیم دندان داشتند
در گذشته پوسیدگی دندان (حفره) داشته اند.

نگرانی در مورد فلوراید آب

تعداد روزافزون مردم می پرسند چرا ما در چنین تعداد زیاد “دارویی” هستیم بدون اینکه اولدرابره آنها مشورت کنیم. مطمئنا، اگر فلوراید یک دارو است و به تامین آب ما اضافه می شود، آیا این نباید با تایید ما باشد؟

نگرانی نیز وجود دارد که شاید ممکن نیست دقیقا کنترل شود که افراد چقدر فلوراید دریافت می کنند یا اثرات آن نظارت نمی شود.

تمام مطالعات انجام شده در مورد فلوراسیون آب نتایج قابل توجهی را حاصل نمیکند:

همه دانشمندان در مورد مزایای فلوراید موافق نیستند.
فلوراید ممکن است IQ را کاهش دهد – دانشمندان هاروارد متوجه شدند که فلوراید ممکن است IQ مردم را کاهش دهد. محققان پس از بررسی بررسی مطالعات فلوراید / مغز، گفتند: “نتایج ما از احتمال عوارض جانبی فلوراید در رشد عصبی کودکان حمایت می کند.”

مطالعه آنها در نشریه “بهداشت محیط زیست” در ژوئیه ۲۰۱۲ منتشر شد.

نگه داشتن غلظت فلوراید در آب آشامیدنی در پایین ترین سطح توصیه می شود – با وجود ادعا که در فلورادیسون دیده می شود به عنوان “یکی از سالم ترین ده ماده قرن ۲۰th”، وزارت بهداشت ایالات متحده و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در ژانویه ۲۰۱۱ اعلام کرد که آنها مایل به تنظیم سطح توصیه شده فلوراید در پایین ترین حد دامنه مطلوب برای جلوگیری از پوسیدگی دندان هستند.

برخی از آنها این سوال را مطرح کرده اند که چرا مقامات بهداشت عمومی آمریکا ناگهان تصمیم می گیرند سطح فلوراید را پایین بیاورند – آیا این فشار از شمار فزاینده ای از مردم که علیه فلوراید آب استفاده می کردند، فشار می آورد؟ HHS گفت که این امر باید مطمئن شود که میزان فلوروزیس دندانی در کودکان حداقل باشد. HHS گفت که محدوده توصیه شده از ۰.۷ تا ۱.۲ میلیگرم فلوراید در هر لیتر آب باید تا ۰.۷۸ میلیگرم تغییر یابد، بدون حد بالا.

برخی از افراد از حفاظت فلوراید در برابر حفره ها متضرر می شوند – ائتلاف ایالتی نیویورک در برابر فلوئورینگ، شرکت در سال ۲۰۰۷، مطالعه ای را انجام داد که مطالعات فلورایدی زبان انگلیسی را از ژانویه ۲۰۰۱ تا ژوئن ۲۰۰۶ بررسی کرد که “چندین مطالعات اپیدمیولوژیک در زمینه های فلوراید و غیر فلوراید، جوامع فلوراید نشان می دهند که شاید [فلوراید] برای پیشگیری از پوسیدگی غیر ضروری است … ”

ائتلاف دولتی نیویورک در برابر فلوئورینگ نیز گزارش داد:

زناني كه از فلورايد اجتناب كردند كمتر احتمال بروز كم خوني در دوران بارداري داشتند، خطر ابتلا به زايمان كمتري داشتند و نوزادان سنگين تر را زايیدند.
با توجه به مقاله ای که در مجله دندانپزشکی هند منتشر شده است، فلوراید به بیماری لثه مرتبط است.

حزب سبز در انگلستان می گوید که فلوراید یک سم است و ادعا می کند که فلوراید آب:

نقض ماده ۳۵ منشور حقوق بشر اروپا است
ماده ای ممنوعه مطابق با قانون سموم انگلستان ۱۹۷۲ است
نقض مقررات ۳ و ۸ قانون حقوق بشر است
مسائل مربوط به کنوانسیون حقوق کودک را مطرح می کند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *