#


افسردگی و راه های درمان ان

افسردگی
15 فوریه 2019 بدون نظر 1413 بازدید

افسردگی و راه های درمان ان

افسردگی یک حالت روحی است که رفتار فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.این بیماری بسیار خطرناک است و هرچه زودتر باید درمان شود زیرا درصورت طولانی شدن روند درمان نیز سخت تر خواهد شد.فردی که مبتلا به این بیماری دارد علاقه و انگیزه خود را به همه چیز از دست می دهد و هم چنین حس و حال انجام هیچ کاری را ندارند یا به عبارت دیگر همیشه خسته به نظر می رسند.در این مطلب به بررسی روش های درمان خانگی این بیماری می پردازیم.

افسردگی

طب سنتی برای درمان افسردگی

۱-گل سرخ:منظور از گل سرخ همان گل محمدی است که خواص دارویی بسیاری دارد و با تاثیرات مستقیمی که روی مغز می گذارد می تواند در زمان استرس ارامش را به شما هدیه بدهد . برای مصرف ان هم می توانید گلبرگ های گل سرخ را از عطاری ها تهیه کنید هم قطره گل سرخ خوراکی در بازار یافت می شود که چند قطره از ان را می توانید در چای بریزید و بنوشید.پس از این گیاه می توانید برای درمان این بیماری استفاده کنید.

۲-علف لیمو: در این گیاه ماده ای به نام سروتونین وجود دارد که می تواند با افسردگی مقابله کند.این گیاه را می توان جز گیاهان ارام بخش نامید که می تواند برای بهتر خوابیدن نیز به شما کمک کند.هروقت که احساس خستگی کردید یک لیوان چای علف لیمو بنوشید تا ارامش به شما برگردد.

۳-زردچوبه: زردچوبه حاوی ماده ای به نام کور کوفین است .این ماده می تواند مقدار سروتین را در مغز افزایش دهد و افسردگی را از شما دور کند.

۴-زعفران: از قدیم الایام از زعفران به عنوان دارویی ضدافسردگی یاد شده است .برای درمان افسردگی با این گیاه می توانید از ان در غذاها و حتی چایتان استفاده کنید.

۵-چای سبز: چای سبز حاوی ماده ای به نام ال تیانین است که می تواند به عنوان داروی ضدافسردگی استفاده شود.افراد مسن و کسانی که مستعد افسردگی اند بهتر است روزی چند فنجان چای سبز بخورند تا از این طریق از بیماری جلوگیری کند.

درمان خانگی افسردگی

۱-ورزش:ورزش کردن از راه های مقابله با بیماری افسردگی است زیرا ورزش کردن انگیزه و اعتماد به نفس را به انسان می دهد و تقویت این ها نیز باعث جلوگیری از افسردگی می شود.ورزش یوگا نیز از جمله ورزش های تاثیر گذار در این زمینه خواهد بود ،در ورزش های یوگا وقتی بدنتان را کش می دهید نخاع پیامی را به مغز می فرستد و این خود باعث ایجاد احساس خوبی در شما خواهد شد.

۲-افتاب:موادی برای مقابله با بیماری افسردگی در مغز وجود دارند شما برای اینکه این مواد را تقویت کنید می توانید از افتاب استفاده کنید.مسلما خودتان هم به این نتیجه رسیده اید که درروزهای افتابی انرژی بیش تری نسبت به روزهای ابری دارید پس افتاب تاثیر زیادی را روی روحیه افراد خواهد داشت.

۳-گذاشتن پاها در اب داغ:می توانید در هنگام خستگی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پاهای خود را در اب داغ قرار دهید مسلما احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

۴-نوشتن درمانی :می توانید یک مدادو دفترچه بردارید و تمام اتفاقات خوب را در ان بنویسید و اتفاقات بد را فراموش کنید مسلما یاداوری اتفاقات خوب به شما انگیزه ای دوباره خواهد داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *